התנהגות בגן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות בגן
    מיכל
    01/11/2015

    שלום,

    יש לי תאומים בני ארבע עוד חודש. ילידי סוף שנה, קטנים למחזור להם, גם פיזית...
    השנה הפרדנו אותם לגנים שונים - גני עירייה טרום חובה.
    אחד הילדים ילד נבון מאוד, אפילו מבריק, בעל יכולת ורבלית מרשימה, ילד עדין וחמוד התחיל לקבל הערות מהגננת.... הוא נגמל בגיל 3 ובד"כ מבקש ועושה בשירותים, אבל בגן מפספס הרבה יותר מאשר בבית, בנוסף התחיל לגמגם ולדברי הגננת גם לזרוק חפצים ואפילו להרביץ מבלי שמתגרים בו. בגנים קודמים מעולם לא היו תלונות על בעיות התנהגות.
    לאחיו התאום יש קשיים בוויסות החושי ועיכוב התפתחותי קל בתחומים נוספים, אומנם לא אובחן כבעל לקות מוגדרת, אבל מתקשה בגן העירייה ואנחנו שוקלים להעבירו לגן קטן בחינוך המיוחד. כמובן שהאבחונים, הקשיים שלו וההתמודדות הלא פשוטה יוצרים מתח ודאגה בבית.
    האם המתח, הגן החדש וההפרדה ביניהם הם הגורמים לבעיות ההתנהגות בגן?להתרשמותנו אין בעיה עם צוות הגן. האם זה שלב שילדים עוברים בתחילת שנה וזה יחלוף? איך מתמודדים?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התנהגות בגן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות בגן - תגובה

    פז שפירא
    01/11/2015

    הי מיכל,

    נשמע שאכן ילדייך עברו שינויים משמעותיים - גם הסתגלות לגן חדש וגם מצב חדש בו הם אינם יחד. ייתכן וההתנהגות בגן מביעה מתח עקב קושי להסתגל לשינויים אלה. יש ילדים שהקשיים אצלם חולפים ויש כאלה שלא. אני מציעה לא לחכות ולנסות לעזור לבנך.

    כדאי ליזום מפגש עם הגננת ואפשרי לצרף גם את פסיכולוגית הגן ולדון בקשיים ובאופן בהם תתגייסו כולכם כדי להקל ולשפר את המצב. חשוב להבין כיצד הוא מתפקד בגן - האם הוא מתחבר לילדים אחרים ולאילו, מה הוא נהנה לעשות וממה נמנע, מהם הקשיים שלו ובמה מצליח. כדאי לראות מה הגננת והצוות יכולים לעשות כדי לשפר את מצבו בגן. למשל - תיווך חברתי, מתן תפקידים ואחריות, מתן יותר חום מצוות הגן, חיזוקים חיוביים על הצלחות. כדאי גם לחשוב מה אתם ההורים יכולים לעשות. למשל להפגיש עם ילדים אחר הצהריים, לבטא הערכה כלפי צוות הגן ולגבות את אנשי הצוות כאשר הם מגיבים להתנהגות לא נאותה של בנך ועוד.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו