מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התנהגות בגןמיכל01/11/2015
שלום,
יש לי תאומים בני ארבע עוד חודש. ילידי סוף שנה, קטנים למחזור להם, גם פיזית...
השנה הפרדנו אותם לגנים שונים - גני עירייה טרום חובה.
אחד הילדים ילד נבון מאוד, אפילו מבריק, בעל יכולת ורבלית מרשימה, ילד עדין וחמוד התחיל לקבל הערות מהגננת.... הוא נגמל בגיל 3 ובד"כ מבקש ועושה בשירותים, אבל בגן מפספס הרבה יותר מאשר בבית, בנוסף התחיל לגמגם ולדברי הגננת גם לזרוק חפצים ואפילו להרביץ מבלי שמתגרים בו. בגנים קודמים מעולם לא היו תלונות על בעיות התנהגות.
לאחיו התאום יש קשיים בוויסות החושי ועיכוב התפתחותי קל בתחומים נוספים, אומנם לא אובחן כבעל לקות מוגדרת, אבל מתקשה בגן העירייה ואנחנו שוקלים להעבירו לגן קטן בחינוך המיוחד. כמובן שהאבחונים, הקשיים שלו וההתמודדות הלא פשוטה יוצרים מתח ודאגה בבית.
האם המתח, הגן החדש וההפרדה ביניהם הם הגורמים לבעיות ההתנהגות בגן?להתרשמותנו אין בעיה עם צוות הגן. האם זה שלב שילדים עוברים בתחילת שנה וזה יחלוף? איך מתמודדים?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התנהגות בגן - תגובה
פז שפירא01/11/2015הי מיכל,
נשמע שאכן ילדייך עברו שינויים משמעותיים - גם הסתגלות לגן חדש וגם מצב חדש בו הם אינם יחד. ייתכן וההתנהגות בגן מביעה מתח עקב קושי להסתגל לשינויים אלה. יש ילדים שהקשיים אצלם חולפים ויש כאלה שלא. אני מציעה לא לחכות ולנסות לעזור לבנך.
כדאי ליזום מפגש עם הגננת ואפשרי לצרף גם את פסיכולוגית הגן ולדון בקשיים ובאופן בהם תתגייסו כולכם כדי להקל ולשפר את המצב. חשוב להבין כיצד הוא מתפקד בגן - האם הוא מתחבר לילדים אחרים ולאילו, מה הוא נהנה לעשות וממה נמנע, מהם הקשיים שלו ובמה מצליח. כדאי לראות מה הגננת והצוות יכולים לעשות כדי לשפר את מצבו בגן. למשל - תיווך חברתי, מתן תפקידים ואחריות, מתן יותר חום מצוות הגן, חיזוקים חיוביים על הצלחות. כדאי גם לחשוב מה אתם ההורים יכולים לעשות. למשל להפגיש עם ילדים אחר הצהריים, לבטא הערכה כלפי צוות הגן ולגבות את אנשי הצוות כאשר הם מגיבים להתנהגות לא נאותה של בנך ועוד.
בהצלחה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
