לגבי פעוטון

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לגבי פעוטון
    אמא
    05/11/2015

    שאלתי אבל כנראה שהתפספס. אשמח לתשובה :-)

    אני חד הורית לתאומים בני ארבעה חודשים ומתכוונת להישאר איתם השנה.
    אני מתלבטת לגבי דבר אחד - זה רק אני והם ומדי פעם קופץ בן משפחה או חברה, בגלל אילוצים טכניים (קומה גבוהה ללא מעלית, אובך, כובד של עגלה ועוד) - אנחנו לא יוצאים כל יום לטייל ואם יוצאים זה למעט.
    הבית קטן כך שאין הרבה מרחב..
    אנחנו מקשקשים ושרים ויש להם צעצועים אבל אני מרגישה שמשעמם להם, שהם רוו מהצעצועים, שבעבר היו נרגשים מהם ועכשיו פחות. שהם רוצים יותר תנועה ואנשים.

    אני תוהה אם בנסיבות כאלה הגירויים שהם נחשפים אליהם לא דלים מדי, אין עוד אחים בסביבה, או דמויות דומיננטיות רבות.
    אז כדאי כן לרשום לפעוטון אפילו לכמה שעות ביום?
    יש לי התנגדות לפעוטון כי הם רכים לטעמי, ויש עדיין כאבי שיניים וגזים ואני משתדלת להכיל את זה. מצד שני גם אני לא מצליחה במקרים רבים לתת מענה מהיר לצרכים שלהם ואז מה ההבדל ביני לבין הפעוטון שבו לפחות יש יותר הסחות ופעילויות ואנשים.

    אשמח לדיעה מקצועית בעניין.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לגבי פעוטון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לגבי פעוטון - תגובה

    פז שפירא
    09/11/2015

    הי,

    בגיל של ילדייך הצורך המשמעותי ביותר הוא בקשר חם ומשמעותי עם ההורה. לכן, אם נעים לך איתם בבית נראה שדווקא השהייה איתך תיטיב עימם. כדאי שתשאלי את עצמך איך את מרגישה - האם טוב לך, האם קשה, האם יש לך כוחות להיות איתם עוד בבית מבלי להעזר במסגרת נוספת. במידה ואת מרגישה שאת רוצה ויכולה להמשיך להיות איתם, נסי לגוון את הפעילויות שאת עושה איתם. למשל - לקרוא ספרים, לשמוע מוסיקה ועוד. אולי כדאי להצטרף לפורום של הורים ולשאול על פעילויות שהורים עושים עם ילדיהם בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! לגבי קשר משמעותי בין הורה-ילד

    אמא
    15/11/2015

    1.הבנתי שהכי חשוב זה לספק את הצרכים שלהם באופן מיידי ולהיות שם עבורם, אבל במציאות קשה לספק את הצרכים באופן מיידי בייחוד עם תאומים אבל גם בכלל.
    איך יודעים שהקצב בסדר? גם לפעמים מה שמבחינתי מיידי עלול להיתפס על ידם כאיטי או מתעלם, אם לא הבנתי מה רוצים או התעכבתי (למשל כשרוצים בקבוק ואני צריכה להכין לשניים לוקח זמן ומבחינתם בוכים - ואני חוששת שהם מפרשים זאת כחוסר התייחסות, כשאני מניחה אותם על הבטן ולא הכי נח להם עלולים לפרש זאת כהתעלמות או כשאני סתם טרודה או עסוקה ומישהו מתלונן ואני אל ניגשת מיד).

    ומה לגבי הצורך באנשים נוספים ופעילויות בפורום רחב? שניהם מאוד אוהבים אנשים השאלה אם אני לא אצמצמם אותם לגירויים מינימלים בשנה הזו בבית כשבפעוטון יש גירוייםר בים יותר (אנחנו כל היום שרים וצוחקים ומשחקים באוניברסיטה ומספרים סיפורים, ופה ושם מגיע אורח או יורדים למטה, אבל עדיין הרוב בחדר אחד בסלון ובשכיבה על הבטן או הגב כשבפעוטון יש תנועה ואנשים משתנים וקולות חדשים כ הזמן... אשמח לחוות דעתך).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה! לגבי קשר משמעותי בין הורה-ילד - תגובה

    פז שפירא
    16/11/2015

    הי,

    לגבי סיפוק הצרכים, עשי כמיטב יכולתך וזה יספיק :)
    לגבי האינטראקציה עם ילדים ואנשים נוספים, כפי שאמרתי, בגיל הזה זה פחות משמעותי מאשר קשר משמעותי וחם עם הורה מטפל. אך תוכלי במידה וזה חשוב לך להיפגש מידי פעם עם חברות או לצאת לגינה כדי ליצור אפשרות לאינטראקציות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו