מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בתי בת ה7 "משתגעת"ליד בתי בת השנה ואורלי08/11/2015
שלום רב,
בתי עוד מעט בת 7, ילדה חכמה, חושבת, מתוקה, רהוטה, נדיבה, שקטה ומצחיקה. כשהיא רואה את אחותה הקטנה היא הופכת לילדה אחרת ונהיית רועשת ותזזיתית ובעיקר פראית מדיי ליד אחותה. נצמדת לה לפנים, טופחת לה על הראש, חוסמת אותה עם הרגל, מנופפת בגפיים. היא גם כמעט לא מדברת לידה, אלא נוהמת ומשמיעה קולות. בנוסף, נעלבת מהתינוקת כשזו הודפת אותה או מייללת החוסר שביעות רצון. בנוסף, חחוטפת לה צעצוע ומסרבת לחלוק...
כמובן שהתנהגות זו גוררת הערות מאיתנו ההורים, אבל היא מתעלמת וכאילו לא שומעת, מה שמוביל לריבים איתה. בסופם היא כועסת מאוד.
יש לציין שלפעמים היא אומרת במפורש שחבל שאחותה נולדה ושהיה כיף יותר לפני כן. זה מקובל עליי אבל מטריד אותי מאוד עוצמת השינוי בה והעובדה שהיא לא מתרגלת אחרי שנה וחצי. בנוסך, אני מרגישה שהיחסים איתה מתערערים ושהיא מתמלאת בתסכול וכעס.
אודה לתשובתכם, אורלי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בתי בת ה7 "משתגעת"ליד בתי בת השנה ו - תגובה
פז שפירא09/11/2015הי אורלי,
חשוב לדבר עם ביתך על הרגשות שלה - להעביר את המסר שהיא מקנאת באחותה, כועסת עליה והיתה רוצה את כל תשומת הלב שלכם ההורים לעצמה. להעביר את המסר ושזה בסדר ואלו דברים שהרבה ילדים שנולדים להם אחים קטנים מרגישים. תוכלו לתת לה אלטרנטיבה להתנהגותה ולומר שכאשר היא מקנאת/כועסת היא יכולה לומר לכם את זה והיא יכולה לבקש שתתייחסו אליה ותנחמו אותה באותו הרגע. כדאי גם להדגיש בפניה את היתרונות שבלהיות גדולה, שכן נראה שכרגע היא חווה רק את הדברים השליליים שבכך. למשל, להקדיש לה תשומת לב בזמן איכות רק איתה ולעשות פעילות שלא ניתן לעשות יחד עם אחותה הקטנה.
במידה והתקשורת שלכם כיום אינה מאפשרת את יישום העצות האלה, כדאי אולי לפנות להדרכת הורים על מנת לקבל ייעוץ ממוקד, פרטני והדרגתי בנושא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
