שנה ראשונה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שנה ראשונה
    אמא
    28/11/2015

    אומרם שהשנה הראשונה הכי חשובה בחיי האדם, ליצירת התקשרות בטוחה.
    אני קוראת שלפעמים אפיללו קצב ההאכלה או אמא שמגיבה באוכל לצורך של הילד במגע עלולה לפגוע בהתקשרות הבטוחה.

    השאלה - מה חשוב לבצע? מה אמור להנחות אותנו?
    ושנית האם החוויות הראשוניות בחודשים הראשונים משמעותיות יותר מהמשך השנה או שניתן לתקן חוויות קשות מהתחלה?
    שלישית - עקביות. אני יודעת שעקביות חשובה ליצירת בטחון אבל לפעמים נרדמים על הידיים ולפעמים במיטה, לפעמים אני לצידם לפעמים לא. כמה זה משמעותי? (כדוגמא, מנס הלהבין את הרמה שבה נדרשת עקביות ליצירת בטחון).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שנה ראשונה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שנה ראשונה - תגובה

    טל עמיעד
    01/12/2015

    שלום,
    השנה הראשונה בחיים חשובה לבניית סגנון ההתקשרות, אך הדברים כמובן יכולים עם הזמן להשתנות בהתאם לטיפול שמקבלים. במחקרים שנעשו נמצא כי האמהות שהכי מותאמות לצרכי התינוקות שלהן ומזהות נכון את צרכיו צודקות ב-20 עד 30 אחוז מהזמן בלבד בזיהוי נכון של הצרכים וזה מספיק טוב, כמובן שהרוב מצליחות הרבה פחות וגם זה מספיק טוב. הדגש המרכזי הוא הענקת חום ואהבה והנסיון לזהות את הצרכים הוא שמשמעותי ולא בהכרח ההצלחה בזיהוי הצרכים, כלומר, להבין שאם הוא לא רעב אז אולי לנסות להחליף חיתול או בגדים או סתם להחזיק אותו על הידיים. עקביות מתייחסת להרגלים מעבר לאירועים ספציפיים. תמיד יש מקרים ששוברים את ההרגלים וזה טבעי ובסדר, הנקודה היא שרוב הזמן הדברים קורים באופן מסויים (בין אם זה להרדם על הידיים או במיטה).
    מקווה שזה עוזר
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה תודה! והאמנם אמא הכי משמעותית?

    אמא
    03/12/2015

    אני חד הורית וכל הזמן איתם.
    המשפחה שלנו די רחוקה ואני תוהה אם חשוב (גם במאמצים לוגיסטים) להקיף בעוד גורמים משמעותיים (דודות שבאות פעם בשבוע נגיד) או שאם אני בסדר זה מספיק?

    תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה תודה! והאמנם אמא הכי משמעותית? - תגובה

    טל עמיעד
    05/12/2015

    אין תשובה חד משמעית, כל אמא היא אמא אחרת. אם לדעתך ומבחינתך זה מספיק אז התשובה היא שזה מספיק. אם את מרגישה שזה לא מספיק אז זה לא מספיק.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו