תינוקת בת שנה וחצי שהחלה לאחרונה להיות מעט אגרסיבית

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת בת שנה וחצי שהחלה לאחרונה להיות מעט אגרסיבית
    איילת
    19/03/2016

    שלום, אני מטפלת בתינוקת מגיל ארבעה וחצי חודשים (כיום בת שנה וחצי.) החלה בחודשיים האחרונים להיות מעט אגרסיבית. היא נושכת תינוקות בגינה (וגם תינוקות אחרים שלפעמים מגיעים לביתה.) חשוב לציין שלאחרונה גם קצת יותר עצבנית וחסרת סבלנות וקשה לה לשחק בגינה עם ילדים אחרים (לא מוכנה לחלוק בצעצועים שעימם משחקת (גם אם הם לא שלה)/ אם הילדים חוסמים לה את המעבר למתקן מסויים בגינה היא צועקת "זוזו,זוזו" (אני ממש מתאפקת לא לצחוק. ) ונחזור לעניין הנשיכות -אנחנו (אני וההורים) אומרים לה לא להרביץ ומסבירים לה שזה כואב ואסור. מראים לה שאנחנו כועסים כשזה קורה אבל לא נראה שהיא מתרגשת במיוחד מהעניין. מה עוד אפשר לומר או לעשות חוץ מזה?היא עוד מעט נכנסת לגן ואני חוששת שיהיה לה קשה. גם איתי יש לה מידי פעם מצבי רוח- אנחנו יכולות להשתולל ביחד ולשחק ואחרי כמה שעות היא לא מוכנה שאתקרב אלייה , צועקת "דייי!" ולעיתים גם מרביצה . לא מזמן גם זרקה עלי בקבוק (זו לא הייתה מכה רצינית במיוחד אבל כן ירד לי דם והאמת שהייתי בהלם,זה אף פעם לא קרה לי.) לא יודעת מה לעשות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת בת שנה וחצי שהחלה לאחרונה להיות מעט אגרסיבית - תגובה

    מיכל ארנרייך
    19/03/2016

    מההודעה נשמע שאת המטפלת שלה ולא האמא?
    כדאי לברר מה קורה בבית ומדוע התנהגותה הפכה להיות כל כך עצבנית. אולי היא מבטאת קושי כלשהוא שנמצא בבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה.

    איילת
    20/03/2016

    אני המטפלת שלה ברוב שעות היום ( מ-8:00-17:00) ולעיתים גם יותר מאוחר. אני לא כל כך מרגישה בנוח להעלות טת הקשיים בבית מול ההורים, יש עוד משהו שאפשר לעשות? איך להגיב שהיא מתנהגת באלימות כלפי או כלפי ילדים אחרים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה. - תגובה

    מיכל ארנרייך
    20/03/2016

    ראה שאת מגיבה נכון, בהסבר ובתקיפות שכך לא מתנהגים , אפשר לבקש לזוז, אסור לנשוך, זה לא נעים וכד'. דווקא הכניסה שלה לגן עם הרבה ילדים יכולה להיות לתועלת, במובן שהיא תהיה כל היום באינטרקציות עם ילדים אחרים ותצטרך ללמוד ולהתמודד עם פידבק מהסביבה לגבי ההתנהגות הנכונה.
    לגבי הסיבות להתנהגות- שוב כפי שכתבתי אין מספיק מידע ולא ברור האם זו תגובה למשהו שעובר עליה, או חלק מגדילה בריאה שכוללת גם תרגול ושימוש בתוקפנות, ויתכן אף סיבות נוספות. בכל מקרה צריך להמשיך ולשלול אקט תוקפני שלה כלפי אחרים תוך מתן דוגמא ליחס כן אוהב ונעים שמתגמל בסופו של דבר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו