ריבים בין אחים - האם כדאי להתערב?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ריבים בין אחים - האם כדאי להתערב?
    אמא
    20/04/2016

    היי,
    יש לי ילד בן 4.8 חודשים ובן שנתיים ו-3 חודשים.
    הם משחקים יפה ביחד אבל מחטיפים המון אחד לשני, כמובן שהם שוכחים וממשיכים,אבל לפעמים המכות נראות ממש כואבות, הקטן יכול לנשוך או לצרוח עליו או סתם לזרוק עלינו משחק.
    והגדול יכול פתאום להחטיף לו מכה כואבת אם הוא מפריע,
    כמובן שכל פעם מישהו בא אליי בוכה נורא ומבקשים ניחומים..זה קורה כמה פעמים ביום, אבל הם כן מתחבקים ואוהבים לשחק יחד ומאוחדים.
    השאלה היא איך אני מגיבה לדבר כזה בלי לגרום לאחר להרגיש מקופח?זה לא פשוט,כי לפעמים זה שבא אליי בוכה התחיל להרביץ.
    .....
    שאלה שניה-הגדול ב"ה ילד מאוד פעיל וקפיץ, אני מוצאת את עצמי מעירה לו המון הערות ומתקנת אותו,כמו :למה אתה בועט בבקבוק שלך ברצפה?אחכ אתה שותה ממנו.... ותפסיק לטפס על שולחנות וספות אחיך לומד ממך!(חוץ מזה שזה לא מקובל עליי) את\ה יכול\ה להסביר לי,מאילו דברים להתעלם ומאילו לו?כי אחיו לומד ממנו!
    אני כל כך אוהבת אותם שרוצה רק בטובתם,ולטובת בריאותם!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ריבים בין אחים - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    21/04/2016

    האחים הם הסביבה הכי "בטוחה" שלנו. הם לא יכולים להתרחק כמו חברים, והיחסים איתם הם מקור מצוין ללמוד ניהול קונפליקטים.
    אני חושבת שהתערבות ההורים במריבות האחים צריכה להיות מינימאלית, כל עוד הם לא גורמים נזק משמעותי.
    ולגבי התחושה שלך, שאת כל הזמן מעירה להם - אולי כדאי להגדיר עם עצמך את הדברים שהכי חשובים לך, ורק עליהם להתעקש. לארגן לעצמך סדר עדיפויות ברור. הילדים יבינו מהר מאוד את סדר העדיפויות שלך אם תהיי עקבית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו