בן 5: אני לא אוהב את עצמי - זה פנימי אי אפשר לעזור

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בן 5: אני לא אוהב את עצמי - זה פנימי אי אפשר לעזור
    לינור
    03/05/2016

    הבן המהמם שלי בן 4.5 אמר לי אתמול פתאום שהוא לא אוהב את עצמו כל כך אבל לא ממש הצליח להסביר מה מפריע לו. הוא אמר שזה פנימי ושהוא לא חושב שיש משהו שיוכל לעזור לו.
    כמה אני צריכה להבהל מזה?
    מצד אחד אני לא רוצה שיראה שזה ״מפעיל״ אותי ואח״כ ישתמש בזה במכוון ומצד שני הוא שיתף אותי במשהו שמציק לו ומרגיש לי לא נכון לעבור לסדר היום ולא לדרוש בשלומו.
    יכול להיות דיכאון בגיל כזה? הוא ילד קצת עייף אבל חברותי ולא נראה שהוא סובל בגן או שרע לו.

    במהלך השיחה עלו דברים נוספים :
    קצת דיבר על השיער שלו אולי לשנות צבע שהוא חושב שיעזור אבל בעצם לא.
    דיבר על זה שחברה שלו מהגן לא החזירה לו מחמאה.
    דיבר על מה יקרה אם הוא יעלם - האם בטוח נצליח למצוא אותו.

    בעלי העלה סברה שזה קשור לדיסוננס בין האהבה שמרעיפים עליו בבית לבין מה שהוא מקבל בחוץ.

    אשמח להכוונה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בן 5: אני לא אוהב את עצמי - זה פנימי אי אפשר לעזור - תגובה

    פז שפירא
    03/05/2016

    הי לינור,

    הרבה שאלות עולות מקריאת שאלתך. האם זה משהו חד פעמי או שהוא כבר ביטא בעבר מצוקה או חוסר שביעות רצון מעצמו? איך הוא מתפקד מבחינה חברתית, לימודית? מה הגננת חושבת על התנהגותו בגן? האם בנך ישן ואוכל טוב? מה מצב הרוח שלו בדרך כלל?
    כיצד אתם מגיבים לדבריו ולשאלותיו?

    אנא עני על שאלותיי ואמשיך לייעץ לך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו