מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פחד היסטרי של הילד מבליעת אוכלהילה02/06/2016
בני בן 6.5, מזה 5 ימים, נתקף בפחד היסטרי מבליעת אוכל.
לטענתו הוא נחנק מפתיתים שאכל ואכן זה קרה מיד לאחר אכילת הפתיתים. (אני לא הייתי שם, מזגתי ולא ישבתי לידו).
ולפני כשבועיים מהמקרה של הפתיתים - אכן נתקע לו מלפפון חמוץ והוא פלט אותו בעצמו, אך אירוע זה לא השפיע, והילד המשיך לאכול כרגיל.
הילד רוצה לאכול וטוען שרעב אך כשהוא צריך לאכול, הוא מפחד לבלוע את שלעס בטענה כי הוא מפחד להיחנק. הוא לועס את האוכל זמן רב ובכמויות קטנות...
מפחד בעיקר מאכילת דברים עם קליפה כגון ירקות ופירות, וטוען שהקליפה נתקעת לו.
אם אני מקלפת לו את הפרי והפרי רך, אז הוא אוכל, אך לא כרגיל.
במהלך האכילה משמיע קולות של חיכוכים בגרון...
ביום הראשון לפחד - גם היה מוציא את האוכל החוצה לאחר שלעס והחליט שמפחד לבלוע כי יתקע לו..
הוא אינו רגוע כאשר הוא אוכל. הוא כל הזמן זז באי נוחות.
כל מה שקורה נכון לכל סוג אוכל שהוא (מאכלים וממתקים שהוא אוהב, אומנם הוא אוכל אותם יותר טוב, אבל יותר בהססנות).
בשתיה אין לו בעיה והוא שותה כרגיל ללא כל חשש.
ניסנו לשוחח עימו שעות בנושא תוך מתן תחושת ביטחון שהוא אינו יכול להיחנק ואם יקרה לו משהו אנו לצידו אך גם זה לא עוזר.
אנו חסרי אונים למצב הזה.
לציין כי מדובר בילד מאוד פעיל - המוציא הרבה אנרגיות באופן שוטף.
הוא ילד שמח ואין לו בעיות התנהגותיות כאלו ואחרות.
מאז שנולד לא היו לו בעיות או הפרעות אכילה (עד המצב שנוצר לפני מס' ימים)
אומנם יש שיפור קל, הוא לפחות אוכל, אבל לאט מאוד! ולועס המון ובפחד...
אנא ענו לנו בהקדם, כיצד להתייחס למצב זה. האם לדבר איתו / להניח לו/לפנות לייעוץ?
תודה
ההורים המודאגים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פחד היסטרי של הילד מבליעת אוכל - תגובה
ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין03/06/2016שלום לך
נראה כי בנך מגיב לטראומה שחווה בעת האכילה. התופעה מוכרת לי ונתקלתי בה בעבר. ניתן לטפל בשיטות ממוקדות טראומה כגון EMDR או CBT ולשפר מאוד את המצב תוך זמן קצר ביותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
