כיצד להתייחס? אלימות מילולית אצל ילד בן 5

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • כיצד להתייחס? אלימות מילולית אצל ילד בן 5
    אבא
    07/06/2016

    בס״ד

    שלום רב,
    בני בן ה-5 מתבטא יותר ויותר לאחרונה בצורה אלימה (מילולית) שלדעתי גובלת ברמה שאינה תואמת לגילו. ביטויים כגון: ״אחתוך לו את הידיים ואת העיניים״, ״אני אשרוף אותם״, ״אני אהרוג אותו״. בני מתבטא כך בד״כ כלפי ילדים בני גילו (מהגן), שמשיחות איתו עולה כי הוא מרגיש שהם מעליבים אותו או שנמצא בתחרות מולם על ילדה אחרת וכדומה.
    מעבר לכך, עולות בו הרבה אגרסיות שמתבטאות גם בבית כאשר אינו מקבל דבר מה.
    אני מודע לכך שהנושא הוא רחב ורגיש, ולבטח מצריך הסתכלות ובחינה עמוקה יותר של הדברים. אולם יחד עם זאת, אני כותב היות ואני מרגיש צורך לברר מהי התייחסות נכונה שלנו כהורים כלפי הילד? האם לשוחח איתו על רגשות אלו? האם לומר לו שאסור לעשות דברים כאלו? האם לומר לו שאיננו מסכימים לדבר כך?
    האם ניתן להפנות אותי לקרוא חומר בנושא זה? קישורים, ספרים וכדומה?

    יש לציין, כי הוא ילד מקסים ונבון, חכם בצורה בלתי רגילה ואף מאד רגיש ומודע. בד״כ אינו אלים פיזית כלל.

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כיצד להתייחס? אלימות מילולית אצל ילד בן 5 - תגובה

    פז שפירא
    08/06/2016

    הי,

    נשמע שבנך מבטא את כעסיו ותסכוליו באופן מילולי ועושה זאת איתך ולא כלפי ילדים אחרים. הבנתי נכון?

    אם כך, זה נשמע לי בסדר וניתן לעזור לבנך להמשיג את הדברים בצורה מדוייקת יותר. למשל, כאשר הוא אומר - "אני אשרוף אותם" כדאי לומר לו משהו כמו: "אתה מאוד כועס עליהם. רוצה לספר לי מה קרה?"

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו