התייעצות- לגבי תאומים קטנים וגידול בבית

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התייעצות- לגבי תאומים קטנים וגידול בבית
    אמא
    13/06/2016

    שלום

    אני מגדלת בבית תאומים בני 11 חודשים. מתלבטת אם להמשיך איתם בבית (במחיר כלכלי קשה מאוד, אני חד הורית) או לשלוח למסגרת של ויצו כי זה התקציב. מעונות סבירים ממה שראיתי, אבל לא בטוחה כמה יחס אישי וצמוד יקבלו שם.

    הם מאוד מאוד חברותיים, רגישים מאוד, חייכנים ויחסית לתינוקות אחרים בגילם גם מאוד מגיבים לתינוקות, ואח ד לשני, כנראה בגלל היותם תאומים. זוחלים למשפחות אחרות בפארקים ואצלי חוץ ממני רוב הזמן אין חשיפה לאנשים נוספים.
    יחד עם זה אני מלאה רגשות אשמה על כך שמגיל אפס וכנראה תמיד נאלצים להתחלק בהכל, לחכות יותר זמן לכל דבר (לאוכל, לתשומת לב, לתגובה לבכי), הם גם שניים ואני אחת לבד כמעט ללא עזרה, מזלי שיש להם מזג נוח אבל עדיין נחמץ הלב שלפחות 7 פעמים ביום כל אחד שומע אני עוד מעט באה, אני כבר באה, אני כבר איתך, רגע וכו'. שלפעמים אני נותנת צעצוע במקום להרים, שכמעט כל יום אני מעלה חצי שעה שעה סרטוני שירים במחשב כדי לקבל קצת זמן להכנת אוכל וכו'. אני לא מצליחה לייצר סדר יום קבוע אם כי מבינה פחות או יותר מתי רעבים ועייפים. ואני מאבדת סבלנות בלילות בתקופה האחרונה ברמה שאני מעלה טונים, ומרגישה איבוד שליטה.

    מצד שני, אנחנו צוחקים הרבה ביחד, שלושתינו, אני משחקת איתם לאורך היום משחקים פרטניים, אנחנו שרים, אני מרדימה אותם כל הזמן איתי במיטה גדולה (לינה משותפת). קוראים המון ספרים, מדי פעם מגיעה ל נערה לשחק איתם, והולכים לפארקים שלוש ארבע פעמים בשבוע.


    זה ועוד, גורמים לילחשוב להשאיר אותם עוד שנה איתי. לתת להם יותר זמן עם אמא, ויחס אישי. למה שיתחלקו עם עוד ילדים כשבבית במילא הם לומדים את כל הקונפליקטים האלה מגיל לידה.


    השאלה מה צריך להנחות אותי בהחלטה כזו, ברור שההחלטה שלי ותלויה בי ובהם, אבל בהנחה שאין שיקולים מסביב, רק טובת הילדים, האם גיל שנה ושלוש החודשים, הגיל המיועד אמור להיות בסדר עבור רווחתם הנפשית לעומת הבית, בתנאים ש הבית מספק כרגע או שזה מוקדם מדי?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התייעצות- לגבי תאומים קטנים וגידול בבית - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    13/06/2016

    שלום אמא
    אני חושבת שילדים מסתגלים למסגרות, כל עוד המסגרת היא טובה ונעימה, יש בה התייחסות מקצועית, חום ואהבה.
    בהחלט אפשר למצוא מסגרת לילדים שתספק את התנאים האלה. לגבי הצורך "לחלוק" את הדמות המטפלת העיקרית, הרי כל ילד שאינו ילד יחיד מתנסה בכך, והדבר מועיל רבות להתפתחותו החברתית.
    שיהיה המון בהצלחה
    ד"ר מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו