ילדה בת 4 נכנסת ללחץ ומקיאה,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילדה בת 4 נכנסת ללחץ ומקיאה,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
    טל
    20/06/2016

    שלום רב,
    בתי בת ה 4 מסיימת כעת גן טרום טרום חובה. הולכת לגן בשמחה ומשחקת עם ילדים אחרים.
    בתי ילדה רגישה מאוד, לעיתים היא נכנסת ללחץ מכל מיניי סיטואציות, כמו התקהלות של אנשים, נעלבת ומתחילה לבכות, מתחילה לבכות בגלל חוסר בטחון, חשש. כמעט תמיד נראה לי כאם שהתגובה שלה לא תואמת את הסיטואציה, כאשר בסיום התגובה הזו היא בדר"כ מקיאה.
    היום חגגה מסיבת סיום של הגן, כל הילדים והוריהם הגיעו, מייד בתחילת ההופעת סיום החלה לשפשף עיניים ולגרד באף, פרצה בבכי וכמעט והקיאה. לאחר מכן העדיפה להישאר מחוץ למבנה הגן איתי ועם בעלי ונמנעה מלהכנס לגן.
    אני קצת מודאגת, חוששת שהיא תפתח פחדים, תמנע מלהשתתף באירועים חברתיים מפחד או לחץ או מחשש שתקיא.
    במה מדובר והאם יש לטפל בתופעה כל עוד היא צעירה ובאיזה אופן ומסגרת??
    תודה רבה מראש.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 נכנסת ללחץ ומקיאה,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, - תגובה

    פז שפירא
    21/06/2016

    הי טל,

    ציינת שביתך רגישה. במה עוד זה מתבטא מלבד בסיטואציות בהן יש התקהלות? האם ביתך רגישה לקולות רמים, למגע או מרקמים מסויימים (למשל נמנעת מלבישת בגדים מסויימים כי הם לא נעימים לה, בררנות ממזונות בעלי מרקם מסויים, הימנעות ממגע מסויים כמו חיבוק או ליטוף)?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 נלחצת מקהל בוכה ומקיאה 2

    טל
    21/06/2016

    שלום פז,
    ראשית תודה רבה על התייחסותך המהירה !
    אף אחד מהמצבים שמנית לא מתקיימים , אך ישנו מצב נוסף של תגובת רגישות יתר... לדוגמא שהיא נבהלת כאשר מישהו עושה לידה תנועה חדה גם כשברור לה שזה לא מכוון עליה, היא מייד ממצמצת ומאוד נבהלת.
    התגובה הזאת אינה מביאה אותה לבכי או היסטריה כמו בעת התקהלות.
    גם בתחילת שנת הלימודים כאשר הסתגלה לגן החדש, היו מספר פעמים שהפרידה מאיתנו ההורים בבוקר הייתה מאוד קשה לה, במקרים האלו היא נכנסה ממש ללחץ/ חרדה בכתה בהיסטריה עם בקושי יכולה להרגיעה אותה ולבסוף הקיאה.
    לאחר שהיא מקיאה היא מרגישה לא נעים מעצם ההקאה ועוד יותר נכנסת לפחד שתקיא שוב.
    תודה מראש.
    טל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה בת 4 נלחצת מקהל בוכה ומקיאה 2 - תגובה

    פז שפירא
    23/06/2016

    הי טל,

    כדאי להתייעץ עם מרפאת בעיסוק, על מנת לבחון אפשרות שיש לביתך קשיי ויסות חושי. בנוסף, אני מציעה לנקוט גישה בה מעודדים אותה להתמודדות ולא להימנעות אך גם עושים זאת תוך כדי הכנות ובהדרגתיות. כלומר, לקראת מצבים בהם יהיו אנשים רבים כדאי לומר לה שאת יודעת שקשה לה כשיש הרבה אנשים ושאת תעזרי לה להתמודד. אפשר לשאול אותה מה ירגיע אותה במצבים כאלה וגם להציע לה - לקחת איתה חפץ/בובה שאוהבת, לאכול משהו טעים לפני כן... את הכניסה לחדר כדאי לעשות לאט, תוך שמרגיעים אותה עם מגע ולאפשר לה לעשות הפסקה קצרה בחוץ אם תצטרך. לגבי ההקאה - כדאי להגיד לה שאם תצטרך להקיא זה בסדר, זו תגובה טבעית של הגוף בזמן לחץ וקורה להרבה אנשים וילדים ושאם תצטרך להקיא את תהיי שם איתה.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו