רגישות ? טעויות שלניו?.............

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • רגישות ? טעויות שלניו?.............
    אודליה
    11/07/2016

    היי ,
    בני בן 3 והקטנה בת 9 חודישם.
    בני מפיל דברים ,מלכלך ואני מגיבה מאד רגוע ומלמדת אותו.
    בעלי בהתחלה היה כועס ועכשיו פחות כבר.
    לפני שבוע בני זרק כדור והמנורה התנדנדה והוא ישר רץ אליי "אמא סליחה"
    הייתי בהלם, אמרתי לו אינך צריך לבקש ממני רק להיזהר ולא לשחק פה עם כדור.
    היה לי קשה הריצה אליי ובקשת הסליחה. מדוע הוא התנהג כך? הרי אני נותנת לו הכי תחושה של למידה ולא שיפוטיות.
    האם אלה תוצואתאין של חטאי בעלי?
    הקטן שלי רגיש מאד ומי שנראה לו מפחיד או לא טוב הוא לא מתקרב.
    אתמול ירדתי למטה ולקטן נפל קורנפלקס לריצפה, בעלי כעס עליו ומאר" עוד פעם הפלת נו למה ,שוב אני צריך לנקות"
    שואלת איפה עובר הקו של דיי באמת מספיק?
    לבין תחושת אשמה לילד?
    מה לא נעיר לו אף פעם?
    רוצה מאד לכוון את בעלי כשקוראים דברים כאלה כי בסהכ הוא ילד. לי אישית זה ממש לא מפריע ואני אומרת לו תשתל לשמור על הסדר. ועוד ילד בן 3!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רגישות? טעויות שלניו? - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    11/07/2016

    שלום אודליה,
    בגילאים אלו ישנו תסכול רב של הילדים סביב מה שהם יכולים ולא יכולים לעשות. בדיקת גבולות עושים תמיד.
    היכולת להתנצל לא מעידה דווקא על אשמה, ויכולה להעיד דווקא על לקיחת אחריות. כדאי לכוון את הילד לכיוון הזה. הוא אכן צריך להתנצל על המעשה, בלי קשר לתוצאה, וגם לקחת אחריות על מה שקרה או עלול לקרות כתוצאה ממעשיו.
    מקווה שזווית ההתבוננות הזו תעזור לך.
    בהצלחה
    מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו