להתחבר לילד שלא אוהב אותך - הורים שמחפשים פתרון

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • להתחבר לילד שלא אוהב אותך - הורים שמחפשים פתרון
    רויתוש
    20/07/2016

    אל תדאגו, לא התכוונתי שהבן שלי לא אוהב אותי...

    מה כן?
    בן 7, עצמאי עם אופי טוב, ותרן (לטעמי יותר מדיי), שאוהב להתחבר לחבר מסויים שכל הזמן מראה/משמיע לו כמה הוא לא חבר שלו וכמה יש אחרים שהם חברים יותר טובים שלו.
    בקיצור, קצת התעללות נפשית. לא שיש לילד הזה יותר מדיי מה להציע...
    אומנם הבן שלי לא תמיד מתרגש מזה, אבל אני לא מבין מה הוא מוצא בו ולמה בוחר דווקא אותו.
    אנחנו מנסים להניא אותו ממפגשים כאלו, אבל הוא בשלו ורוצה לשחק/להזמין רק אותו.

    מה עושים? אשמח לעצה מקצועית.
    תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • להתחבר לילד שלא אוהב אותך - הורים שמחפשים פתרון - תגובה

    פז שפירא
    21/07/2016

    הי,

    איך התקשורת עם בנכם? האם ישנה אפשרות לשוחח איתו על האינטראקציה עם אותו ילד, איך הוא מרגיש וכיצד ניתן להגיב לאותן ההערות של הילד השני?
    אם התקשורת פתוחה אני מציעה לאפשר את המפגשים אבל לדבר איתו, לעודד אותו להגן על עצמו ולתת לו כלים להתמודדות עם ההערות - רצוי לתת מספר אפשרויות ולשאול אותו איך ירצה להגיב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקשורת טובה

    רויתוש
    21/07/2016

    היי, תודה על המענה.

    בשיחה על האינטראקציה הוא מודע לכך שהוא נפגע, אך לא תמיד מתרגש מזה.
    אני תמיד מחפשת להבין מה הוא מוצא בו כדי לראות איך אפשר לספק את הצורך הזה בבית, אבל לא מוצאת.

    איך לדעתך אפשר לכוון את השיחה כך שתניב פרי? אילו אפשרויות אפשר לתת לו?

    תודה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תקשורת טובה - תגובה

    פז שפירא
    21/07/2016

    הי,

    לקשרים עם קבוצת השווים יש ערך ייחודי, שלא תמיד ניתן להחליפו בקשר עם בני המשפחה. מה שכן ניתן לעשות הוא לעזור לבנך להתנהל בתוך מערכות יחסים באופן שהוא יוכל להגן על עצמו מפני ניצול או פגיעה.

    אני מציעה לומר לבנך ששמת לב לההערות שהוא מקבל מהילד השני, שנראה שזה פוגע בו ושאת רוצה לחשוב יחד איתו איך הוא יוכל להגן על עצו מההערות הללו. ישנן דרכים שונות בהן ניתו להגיב. לשם התחלה אפשר לומר לילד השני שזה לא נעים לו שהוא אומר את הדברים האלה ושיפסיק. אם הילד השני לא מפסיק בנך יכול לומר לילד השני שהוא לא ישחק איתו עד שיפסיק לומר לו את הדברים.

    לא פירטת לגבי אופי המשחק שלהם, אך אם יש מצב בו בנך מוותר על רצונותיו יתר על המידה במהלך המשחק כדאי לעודד אותו להתעקש על חלק מהדברים ולחשוב יחד איתו איך ניתן לעשות זאת ובאילו מילים להשתמש.

    אם בנך יתקשה לעשות זאת בעצמו אפשר לשאול אותו אם היה רוצה שאת תגידי את הדברים במקומו כאשר הילד השני מעליב או פוגע בבנך, או אם הוא משתלט על המשחק (במצב כזה אם בנך מסכים אפשר להתערב ולעשות חלוקה צודקת של הדומיננטיות במשחק).

    אם יהיה קשה ליישם זאת בעצמכם תוכלו לפנות להדרכת הורים ולעבוד על כך עם איש מקצוע.

    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו