מה ההבדל בין טיפול באומנות לטיפול פסיכולוגי בילדים?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מה ההבדל בין טיפול באומנות לטיפול פסיכולוגי בילדים?
    ענבר
    08/08/2016

    טיפול באמנות נערך על ידי מטפלים באמנות. טיפול פסיכולוגי על ידי פסיכולוגים.
    הפגישה עצמה יכולה להיות דומה. בשני המקרים משחקים עם הילדים. בטיפול במאנות יש דבש על הבעה עצמית דרך האמנות. גם בטיפול פסיכולוגי בילדים לעיתים קרובות מספיקה הבעה עצמית דרך משחק או יצירה.
    יש הבדל מהותי בהכשרה של המטפלים ובסוג וחומרת הקשיים שעימם הם יכולים להתמודד.
    ההכשרה של פסיכולוגים ארוכה הרבה יותר וכולל התמחות, בחינה ורשיון ממשרד הבריאות. בטיפול באמנות אין פיקוח או רשיון ממשלתי וההכשרה קצרה הרבה יותר. זה לא אומר שאין מטפלים טובים באמנות. יש מטפלים מצויינים שלקחו על עצמם ללמוד לעומק, משתתפים בהדרכות וכדומה, פשוט התחום פחות מפוקח. העלות נמוכה יותר בדרך כלל כי ההכשרה קצרה יותר, הביטוח זול יותר, ולרוב המטפלים פטורים ממע"מ (פסיכולוגים מחוייבים במע"מ מתוקף היותם פסיכולוגים מה שמייקר את הטיפול).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מה ההבדל בין טיפול באומנות לטיפול פסיכולוגי בילדים? - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    08/08/2016

    טיפול באמנות נערך על ידי מטפלים באמנות. טיפול פסיכולוגי על ידי פסיכולוגים.
    הפגישה עצמה יכולה להיות דומה. בשני המקרים משחקים עם הילדים. בטיפול באמנות יש דגש על הבעה עצמית דרך האמנות. גם בטיפול פסיכולוגי בילדים לעיתים קרובות מספיקה הבעה עצמית דרך משחק או יצירה.
    יש הבדל מהותי בהכשרה של המטפלים ובסוג וחומרת הקשיים שעימם הם יכולים להתמודד. תחת ההגדרה של מטפלים באמנות ישנם מטפלים מסוגים שונים. חלקם למדו תואר ראשון במקצוע טיפולי או מקצוע אחר. חלק מתוכניות ההכשרה של מטפלים באמנות נותנות תואר שני, תוכניות אחרות נותנות רק תעודה.
    ההכשרה של פסיכולוגים מוסדרת ומובנית מאוד. היא ארוכה הרבה יותר וכולל התמחות, בחינה ורשיון ממשרד הבריאות. בטיפול באמנות אין פיקוח או רשיון ממשלתי וההכשרה קצרה הרבה יותר. זה לא אומר שאין מטפלים טובים באמנות. יש מטפלים מצויינים שלקחו על עצמם ללמוד לעומק, בעלי תואר שני במקצוע טיפולי, משתתפים בהדרכות וכדומה, פשוט התחום פחות מפוקח. העלות נמוכה יותר בדרך כלל כי ההכשרה קצרה יותר, הביטוח זול יותר, ולרוב המטפלים פטורים ממע"מ (פסיכולוגים מחוייבים במע"מ מתוקף היותם פסיכולוגים מה שמייקר את הטיפול).

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • את טועה ומטעה לגבי מטפלים באמנות

    דני
    10/08/2016

    הם לומדים לתואר ראשון בפסיכולוגיה בדיוק כמו פסיכולוגים, יש להם תואר שני שנלמד במשך שנתיים בדיוק כמו פסיכולוגים, הם עוברים פרקטיקום והתמחות ונדרשים למינימום טיפולים ושעות הדרכה. בהחלט קיים רישוי של משרד הבריאות ופיקוח נאות! נכון שאין להם את ההילה של הפסיכולוגיה הקלינית, אבל זה רק משום שאנו חיים בפרובינציה עם גילדה של פסיכולוגים שמפוחדת ומפעילה פוליטיקה מרובה. גברת מיכל, את אולי פסיכולוגית קלינית אך לא מבינה הרבה בנושא, חבל שאת מטעה ומציגה את המקצוע "ש" כ"רציני" יותר מאחרים.
    אני מציעה לשואלת לשאול את אותה השאלה בפורום המנוהל על ידי מטפלים באמנות ותיווכחי עד כמה העולם סובייקטיבי...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע מחקת את תגובתי?

    דני
    11/08/2016

    לא היה בו תוכן פוגעני, רק תיקון לדברים המוטעים והמטעים שכתבת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מדוע מחקת את תגובתי? - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    11/08/2016

    סגנון התגובה היה מוטה, וכך גם הדברים שכתבת כעת, גם אם בתוכן שהוספת היו דברים רלוונטים. כפי שתראה, התייחסתי והדגשתי שיש גם מטפלים באמנות שלמדו תואר שני, ושהתואר הראשון שלהם הוא בפסיכולוגיה. מה לעשות שאני מכירה מטפלים באמנות שלמדו לימודי תעודה בלבד עם תואר ראשון בעיצוב גרפי למשל?
    וגם אלו שלמדו תואר שני בטיפול, ובעלי תואר ראשון בפסיכולוגיה, לא עברו 4 שנות התמחות ובחינה?
    כשהכותרת בתגובתך היא "דברים מוטעים ומטעים", כשאין בהם שום דבר שגוי, זו בעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • וסגנון התגובה שלך לא מוטה?

    דני
    12/08/2016

    חבל שכך את בוחרת להגיב. גם אני מכיר פסיכולוגים שעברו "4 שנות התמחות ובחינה" שהם מוגבלים מאוד מבחינה מנטאלית/עברו על כל חוקי האתיקה האפשריים (ע"ע פגיעות מיניות) ואפילו כמה עם הפרעות אישיות (ואני בטוח שגם את). אז לומר שאת מכירה כמה מטפלים באמנות שרק למדו "לימודי תעודה", זו לא דרך להתנסח בפורום כזה בו אנשים פונים אלייך למידע. הרי למדת סטטיסטיקה לא? ההיכרות שלך עם "כמה" רחוקה מלהיות מדגם מייצג או מקור מידע אמין. באופן עקרוני מטפלים באמנות הם בעלי תואר שני ותואר ראשון טיפולי. אז מדוע למחוק את המידע הזה? האם גם את כמו רוב הפסיכולוגים הקליניים חוששים כ"כ למעמדם עד כיד כך שבמשך שנים מונעים מפסיכולוגים מתחומים אחרים לקיים פסיכותרפיה כי רק הקליניים "לומדים קורס בטיפול קליני בתואר השני". הסכימי איתי שזה מגוחך ומעיד על חרדה רבה למעמדכם.
    אני מציע לך בחום להביט בעצמך, להשיל את גלימת הסנוביזם ולרדת לעם - בו את אמורה לטפל.
    בואי נראה אותך מתמודדת עם תגובתי ולא מוחקת אותה. נותנת לאדם לגיטימציה להתבטא גם אם התשובה אינה לרוחך ולקוראים שלך לגבש דעה בעצמם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו