ילד בן שנה ושמונה שהחל להרביץ כיצד להתמודד?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן שנה ושמונה שהחל להרביץ כיצד להתמודד?
    נעמה
    24/08/2016

    שלום, בני בן שנה ושמונה. אומר רק מספר מילים אך מבין הכל ובנוסף לפני חודשיים נולד לו אח. הוא עדיין עם מטפלת ובספטמבר נכנס לגן. לאחרונה החל מאד להרביץ, אבל בימים האחרונים יש עליית מדרגה כאשר המטפלת מספרת שבגינה ממש מרביץ לכל הילדים ובאגרסיביות. לרוב הוא מרביץ ללא סיבה מיוחדת, לעיתים זה מצחיק אותו ולעיתים כן בעקבות אירוע כמו שרוצה צעצוע מסוים. הוא מרביץ גם למבוגרים (לי לאבא שלו, סבתא סבא למטפלת), לכלבה שלנו וגם מנסה לאחיו . אנחנו מתמודדים עם זה על ידי שאומרים באסרטיביות שאסור להרביץ וכועסים אבל ממשיכים ישר הלאה. הוא לא מרביץ כל הזמן ולכן קשה לצפות מתי בדיוק יעשה זאת. השאלה האם זו הדרך הנכונה, בעיקר לקראת הכניסה לגן אשמח לעצה תודה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן שנה ושמונה שהחל להרביץ כיצד להתמודד? - תגובה

    פז שפירא
    24/08/2016

    הי נעמה,

    נשמע שבנך נמצא בתקופה לא פשוטה בה הוא חווה תסכולים (ולידת אחיו הוא אחד מהם) ואין לא עדיין יכולת שפתית לבטא זאת. אני מציעה שהגישה תהיה של מתן תשומת לב וחום רבים ככל הניתן ואם אפשר זמן אישי שלו איתך ולצד זאת שמירה על גבולות. אני מציעה שכאשר הוא מרביץ לא להגיב אליו בכעס אלא לעצור את הפעילות שלו, לקחת אותו הצידה לכמה דקות ולהסביר לו משהו כזה: "אתה כועס עכשיו כי...אבל בבית שלנו לא מרביצים ולכן לקחתי אותך הצידה". אני מציעה לשבת עם הגננת ולחשוב יחד איתה כיצד היא תגיב כשזה קורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו