קנאה ובטחון נמוך לילד בן 8

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • קנאה ובטחון נמוך לילד בן 8
    שירי
    24/08/2016

    שלום רב. יש לי שני בנים. הגדול בן 18 והקטן בן 8.
    בשנה האחרונה הבן הקטן כל הזמן שואל אותי שאלות מי יותר מוצלח הוא או אחיו?
    הוא שואל לגבי כל דבר שקורה....אם הוא יותר מוצלח..יותר חכם...יותר שמן...יותר רזה....וגם שאני נותנת לשניהם את אותה תשומת לב עדיין הקטן מושך לכיוונו בלי סוף.
    הוא כל 10 דקות מחפש לקבל פרגון. על איך אכל...אם אכל יפה....אם הוא נראה טוב.....אם הצליח לעבור שלב במשחק...והאם אחיו פתר זאת בגילו כמוהו או שהיה פחות מוצלח?
    הסברתי ששניהם מוצלחים וכל אחד שונה מהשני ואין כאן תחרות אך הדבר לא משכנע את הילד והוא בשלו.

    שאלתי השנייה לגבי הילד הקטן ....בחצי שנה האחרונה משהו קורה בינו לבין אימי שקצת מוזר לי. אני תמיד משאירה אותה לשמור עליו או שבאה אלינו לשמור עליו...
    הרגשתי משהו מאוד מוזר. איתה הוא פחדן מאוד ולא מוכן לתת לה לזוז ממנו אף לא לשירותים...ואיתי הוא משוחרר ואני יכולה ללכת לעשות כביסות ונקיון ולהתקלח.
    לפני חודשיים שמעתי אותה מדברת לידו עם אחותי בנייד והיא היתה בטונים מאוד גבוהים עד כדי ניבול פה וכולה רועדת שמדברת ומשרה הרבה פחד ומשהו שמוכר לי מילדותי עימה.
    האם ייתכן שהילד מרגיש לא בטוח עם סבתא שלו עד שלא נותן לה לזוז ממנו שהיא רוצה להתקלח או שירותים? אני כבר חוששת להשאירו עימה אשמח לעצתכם.
    הוא בגיל של בניית האני עצמי שלו ואינני רוצה שהיא תשרה עליו אוירת פחד או חוסר בטחון כה כבד. תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קנאה ובטחון נמוך לילד בן 8

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אשמח לתגובה.....שאלה מ24.8

    שירי
    05/09/2016

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קנאה ובטחון נמוך לילד בן 8 - תגובה

    פז שפירא
    07/09/2016

    הי שירי,

    לגבי שאלתך הראשונה, נשמע שבנך עסוק בתחרות, הישגיות ובהשוואה חברתית וזה תואם את גילו. אני מציעה לא להראות לו שההתעסקות הזו מטרידה אתכם ולהמשיך ולהגיב בנחת לשאלותיו. כדאי לחזק אותו על התחומים בהם הוא טוב. אם אפשר, כדאי לקחת תחום ייחודי בו הוא טוב ולפתח אותו על ידי הליכה לחוג למשל. אם יש לך הרגשה שהוא מאוד חסר בטחון כדאי לפנות לייעוץ מקצועי.

    לגבי שאלתך השנייה, קשה לייעץ לך על גבי הפורום כיוון שהשאלה קשורה ליחסים המורכבים שיש לך עם אמך וליחסים של אימך עם בנך. כדאי לפנות לייעוץ אישי כדי לברר במה היחסים שלך ושל אימך דומים ושונים ליחסים שלה עם בנך ולפי זה להסיק מסקנות.

    בהצלחה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו