חרדת נטישה אצל ילד בן שנתיים .

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • חרדת נטישה אצל ילד בן שנתיים .
    לינוי
    27/09/2016

    היי
    יש לי ילד בן שנתיים ו4 חודשים , נכנס לגן בפעם הראשונה בספטמבר , עד אז היה איתי בבית כל יום כל היום .
    מאז שנכנס לגן היו את השבועיים הראשונים הקשים להסתגלות בכי בבוקר בכי כאשר אני מגיעה להוציא אותו , מאז היו כמה ימים טובים יותר בבקרים מבין שאנחנו יוצאים לגן , אז ישנם ימים שהוא לא מוכן לשתף פעולה בכלל ויש ימי שבוכה אבל מעט .
    יש לציין שכאשר אני מגיעה להוציא אותו מהגן והוא שומע שזאת אני הוא מתחיל לבכות לאחר דקה נרגע ומספר לי לבד חוויות מהגן אומר שכיף לו - שהוא משחק בחצר , הוא שר לי שירים שהם שרים בגן .
    הגננת טוענת שבמהלך היום בוכה מעט אך נרגע מהר ומשחק .
    בבית קשה איתו מאוד , הוא לא נותן לי להתרחק ממנו , לכל מקום קטן שאני הולכת אפילו ישר מתחיל לצעוק לי אמא איפה את בואי .
    כאשר אבא שלו הולך לעבודה בבוקר הוא ישר מתחיל לבכות ולהשתגע במשך 20 דקות וצועק - לא אבא בוא אל תלך תישאר .
    כל דבר קטן גורם לו לבכות - לפעמים בלילות כאשר אנחנו הולכים לישון מתחיל עם בכי מטורף ולא יודע בעצמו מה הוא רוצה פעם אחת רוצה חיבוק נשיקה אחרי שניה לא רוצה , אני עדיין מניקה אותו מידי פעם - אז לפעמים אומר לי ציצי - כאשר אני מוציאה לתת לו מתעצבן צורח בוכה ולא מעוניין בציצי , שוב אומר לי כן ציצי ושוב אחרי שניה לא רוצה , רוצה את אבא שלו - כשהוא מגיע הוא אומר לו ללכת , ככה במשך חצי שעה אם לא יותר עד שנרדם .
    אני כבר מיואשת נפשית - השאלה היא האם לא עוברות החרדות האלה מהגן ?? האם יש תקופה שמוגדרת כתקופת הסתגלות ?
    לגבי זה שהוא לא החלטי בדעותיו האם זה קשור לכל עיניין החרדות ??או שזה מצריך טיפול בנפרד?
    תודה ויום טוב .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חרדת נטישה אצל ילד בן שנתיים . - תגובה

    ד``ר מיכל חסון רוזנשטיין
    29/09/2016

    שלום לינוי
    את מתארת מצב אופייני לילדים בני שנתיים. בגיל הזה הם מרגישים שהם כל יכולים, ומעוניינים "לנהל את העולם", אך נתקלים שוב ושוב בתסכול מכך שהם לא באמת יכולים. הם מתנדנדים בין תינוקות לילדות, והתיאור שלך אופייני. גם הצורך שלו להיות צמוד אליך, לאחר הפרידה הממושכת בגן נורמלי. העניין הוא שלך קשה מאוד לשאת זאת. יתכן ולאחר תקופת הסתגלות יהיה קל יותר לכולכם. אם המצב לא חולף בחודש-חודשיים הקרובים ("אחרי החגים"), כדאי לפנות להדרכת הורים להתייעצות אישית.
    בהצלחה ושנה טובה
    מיכל חסון רוזנשטיין
    פסיכולוגית קלינית מומחית - ילדים, נוער ומבוגרים

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו