מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- פעוטות רגישים מאוד נרתעים מילדיםאנה21/05/2017
שלום
בניי התאומים בני כמעט שנתיים, חייכנים עדינים, שמחים, גדלים בבית איתי. י שלי מספר שאלות:
1. לאחרונה הוא ואחיו נרתעים מילדים אחרים בגינת שעשועים, אחרי שבמשך שנה וקצת הזחלו לכל אחד בשמחה ובידידותיות, ליטפו וחייכו לילדים כמו לגדולים. כרגע - רק מילדים הם נרתעים. אני חוששת שזה בגלל שהם לא רואים הרב הילדים (בממוצע פעמיים בשבוע), ושנית - משהו בי מאוד מתוח במפגש עם ילדים זרים, אני חוששת שילדים אחרים יגידו להם משהו רע (וזה קורה לפעמים) או ידחפו אותם ממתקן (כנל), ואני חוששת שאני משדרת מתח, גם כשאני משתדלת לתווך ולחייך. מה שקורה זה שאם ילד אחר מגיע למתקן שהם נמצאים בו הם פשוט נסוגים. בחלק מהמקרים אחד מהם פשוט בוכה ואני זו שצריכה לבוא ולהגיד לו זה בסדר היית פה קודם אתה יכול להמשיך. למרותש בבית בריבים ביניהם הם מתמודדים יפה, יוהוא הרגי שיותר- דווקא בבית מכסח את אחיו, לוקח מה שבא לו ולעיתים גם בוכה בריב אבל זה החריג. מה עושים? או שייתכן והם נתרעים מילדם אחרים באופן טבעי למרות ש בעבר לא? אני אמוד לא רוצה לזרות בהם פחד ומצד שני באמת חוששת מחוויות קשות שייחרטו בהם. לא מזמן ילדה אחת מש השפיטה את הרגיש מביניהם, צרחה עליו שיזוז כי זה לא שלו, וזה שהגבתי לה לא עוזר לעלבון שלו. אשמח לדעת איך להתנהל איתם ועם ילדים אחרים.
2. אחד מהם, רגי שמאוד מאוד מאוד. נעלב כשאני אומרת ":לא" אבל נעלב באמת אל כמניפולציה, העיניים מתאדמות והוא חונק בכי, או כשאני רמימה קול לצערי לפעמים, הואילד מאוד נח מאוד! לא מתנגד, מסכים עם הכל, סקרן, וכוא בלי מאוד לראות כמה הוא נפגע מדברים שאחרים לא (ואחיו לא). לפעמים אני חושבת שזה טוב מדי פעם לצעוק ולכעוס ולהגיד לא כדי שילמד שזה בא יחד עם שמחה ואהבה וחום, ולכן אני מרשה לעצמי. מצד שני אני מרגישה שזה חזק עבורו. האם אניצריכ הלהיות בשאיפה יורת מאופקת או שזה חיובי דווקא שיראה אותי כועסת ? הוא באמת ילד נח כך שזה די אפשרי להיות רוב הזמן בנינוחות איתו, השאלה שלי מגיעה מההיבט ההתפתחתי, מה תורם יותר לפעוט- אמא יציבה מאוד ולא צועקת כמעט בכלל או שיכיר גם את זה כדי שיד עלהתמודד בעתיד?
תודה גדולה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תאומים
ד"ר הלית דורי21/05/2017אנה, התשובה לשאלה השניה היא הקלה ביותר, אז אני אתחיל איתה: מבחינה התפתחותית יותר טוב אמא יציבה ולא עצבנית. כי כשהיא לא עצבנית היא שקולה וחושבת בצורה נכונה על התגובות שלה והן תואמות את הסיטואציה. בטח שזה לא טוב לצעוק סתם כדי לאמן אותו בסיבולת לצעקות - זה יעשה בדיוק את ההפך.
השאלה הראשונה קצת יותר מסובכת, אני מתקשה להבין מה בדיוק קורה בגן השעשועים. בעיקרון, ילדים שגדלים בבית והכל בסדר איתם לא צריכים לפתח בעיה כשהם נפגשים עם ילדים, גם אם מדובר בהרבה ילדים או ילדים שהם לא מכירים. מה גם שמדובר בתאומים שיודעים לעמוד על שלהם אחד זה מול זה.
יש הרבה דברים שיכולים להסביר מדוע הם "נרתעים" מילדים, או לא מצליחים להתמודד איתם. אבל זה דורש ברור קצת יותר מעמיק.
אם זה מפריע לך ואת רוצה תשובות, אני מציעה לפנות ליעוץ.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלגבי ההתנהגות מחוץ לבית
אנה21/05/2017כתבת שיש כמה סיבות אפשריות, מה הסיבותה אפשריות? האם לא ייתכן שזה חלק מהגיל? חרדת זרים? הבנה טוב היותר לש מי זר ומי לא? הם גם פחות ידידותיים לאנשים זרים מבעבר אבל עדיין עם ילדים הם מרגישים שהם צריכים לסגת בחלק מהזמן בעוד שעם מבוגרים לא.
סביר שאם אצילח לקשר בין הסיבה לתוצאה אולי אצליח לשנות משהו, לכן אשמח להבין מה הסיבות ה אפשריות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם בדיכאון?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
