גן או לא גן ?פעוט בספטמבר גן חדש פעם ראשונה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • גן או לא גן ?פעוט בספטמבר גן חדש פעם ראשונה
    חסויי
    12/06/2017

    היי שלום רב
    אני הגעתי לכאן מכיוון שאני חסרת אונים של ממש
    תחילת שנה מתקרבת בצעדי ענק ואני בחרדה נוראה האם לשלוח לגן פעוט שיהיה בן 3 בספטמבר או שימשיך להשאר בבית האם זה יזיק לו מבחינה חברתית נפשית התמודדות עצמאית בעולם בלי אימא
    הילד שלי גדל בבית וגדל מצויין ילד נבון רגיש ומתוק מתראה כמה פעמים בשבוע עם ילד אחד שניים ולא קבוצה גדולה של ילדים כמו בגן
    הלחץ מהסובבים גדל ככל שהילד גדל וסוג של הרמת גבה מה לא תשלחי לגן ? אני לא יודעת אם אעשה לו נזק או שזה בסדר אין לי כבר מי להתייעץ ואני חסרת אונים כל עניין הגן פשוט לא מסתדר לי כרגע אולי בהמשך שיראה שיותר זקוק לחברה אם יכנס בגיל מאוחר יותר הוא יחווה יותר קשיים ? האם זה טעות מבחינתי להשאיר אותו עוד בבית ? מצטערת על האורך והשאלות מחפשת הכוונה מקצועית ולא שטחית של ״ הוא חייב כבר גן וכדומה תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן עירוני בגיל 3

    ד"ר הלית דורי
    14/06/2017

    הי, אין שום מחקר שמוכיח שילד חייב ללכת לגן בגיל 3 ושזה מה שיפגע בו התפתחותית. נהפוך הוא, רוב המחקרים מראים שלהיות עם ההורה בבית זה דבר טוב. פחות מחלות, יותר תשומת לב.
    השאלה היא כמובן, מה עושים עם הילד בשעות הללו. ככל שהילד גדול יותר צריך לחשוף אותו ליותר דברים, משחקים, אינטראקציות חברתיות עם ילדים שונים בכמויות שונות, התנסות בחומרים וכאלו.
    אם את רואה את עצמך כאם סבלנית ומסוגלת לתת לילד את כל הדברים הללו - לשחק בבצק (אפילו לאפות יחד), לצבוע, לצייר, להיות עם ילדים אחרים בפארק או בגן שעשועים, להקריא סיפורים. ולא להגרר לדברים שאנו עושים בחיי יום יום (כביסות, בישולים, שיחות טלפון, בנקים וכיוב) אז להיות איתך בבית עוד שנה לא ישנה שום דבר מבחינת היכולות שלו.
    אבל, אם המצב הוא לא כזה - אז אולי לשקול מסגרת גנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גן או לא גן

    חסוי
    14/06/2017

    תודה רבה על התשובה
    כל מה שציינת אנחנו עושים כבר מגיל צעיר יותר מצייר בכל מיני חומרים שונים סיפורים טיולים ניפגש עם ילדים השאלה שלי אם מבחינה חברתית להשאיר אותו עוד שנה בבית לא תפגע באינטראקציה עם ילדים ובעצמאות שלו אם יהיה עוד שנה בבית זה יקשה עליו יותר בהמשך ?
    הוא ניפגש עם ילדים אבל לא בכמות כמו שנמצא בגן
    כל המשפחה ממש מרימים גבה כשאני אומרת שאני רוצה להמשיך בחינוך ביתי ולא לתת לו להיכשל בגן ושאני מגוננת עליו יותר מידי .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ...

    ד"ר הלית דורי
    16/06/2017

    כפי שאמרתי לך קודם אין מחקרים שמוכיחים שהשארות בבית עד גיל 4 או 5 הם בעייתיים. בכל מקרה הפרידה מההורים בשעות הגן תהיה תהליך. אם זה בגיל 3 או בגיל 4.
    רק תשאלי את עצמך אם את משאירה אותו כי זה צורך שלך או שלו. כי אם זה צורך שלך, אז קשיי הפרידה יהיו קשים יותר ביום שתחליטי להכניסו למסגרת. כי המסר עובר אליו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו