מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיות רגשיות ילד בן חמששושי27/10/2009
שלום רב.
בני בן חמש לאחר מספר שינויים בחייו. מעבר דירה והתחלת גן חדש.
גם בעבר ילד רגיש.קושי במעברים.קושי בקבלת סמכות ומרות, סף תסכול נמוך ביותר וקושי עם שינויים בחיים. כעת המצב מחמיר. בעת לחץ או לפעמים גם סתם כך נושך לעצמו את האצבעות. התדירות של הנשיכות עלתה מאד בזמן האחרון ואנו מודאגים מאד גם בגן החדש לא קל לו. מה מומלץ במצב שכזה ואיך אפשר להתמודד עם עניין הנשיכות?תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיות רגישיות ילד בן חמש
סמדר ריינר27/10/2009שושי שלום,
לפי כתיבתך, נראה שאת מבינה יפה שהנשיכות הן רק סימפטום. לכן אולי כדאי להתייחס לקושי הרגשי של הילד ולאו דווקא לנשיכות ספציפית. אני לא יודעת איזה ליווי הילד מקבל ממכם סביב הקשיים והמעברים, כיצד מסבירים לו דברים, איך מכילים את התסכול שלו. יכול שנוצר מצב שכאשר הוא חש מצוקה אין לו מילים בשבילה, הוא מתקשה לבטא את עצמו והדרך לבטא את הקושי היא דרך הנשיכות. כדאי לדבר איתו ולנסות להמליל עבורו את הקושי: "אולי קשה לך בגן, יש הרבה ילדים חדשים, וגננת חדשה, אולי אתה מפחד, אולי אתה מתגעגע" ולהציע לו דרכים מה לעשות כשקשה לו, למשל לגשת לגננת ולהגיד שקשה לו עכשיו, וכדאי גם לערב את הגננת כדי שתדע שכשהוא ניגש אליה, יכולה לעזור התייחסות חמה ומבררת: "קשה לך? לא שיתפו אותך? בוא נראה מה אפשר לעשות" וכו'. זה לוקח זמן, אבל עם הזמן הוא אמור להרגיש פחות חסר אונים ולהשתמש בדרכים נוספות להמודדות עם הקושי. אם אתם לא מצליחים או לא מבינים איך, כדאי לפנות להדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
