בעיות רגשיות ילד בן חמש

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיות רגשיות ילד בן חמש
    שושי
    27/10/2009

    שלום רב.
    בני בן חמש לאחר מספר שינויים בחייו. מעבר דירה והתחלת גן חדש.
    גם בעבר ילד רגיש.קושי במעברים.קושי בקבלת סמכות ומרות, סף תסכול נמוך ביותר וקושי עם שינויים בחיים. כעת המצב מחמיר. בעת לחץ או לפעמים גם סתם כך נושך לעצמו את האצבעות. התדירות של הנשיכות עלתה מאד בזמן האחרון ואנו מודאגים מאד גם בגן החדש לא קל לו. מה מומלץ במצב שכזה ואיך אפשר להתמודד עם עניין הנשיכות?תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיות רגשיות ילד בן חמש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיות רגישיות ילד בן חמש

    סמדר ריינר
    27/10/2009

    שושי שלום,
    לפי כתיבתך, נראה שאת מבינה יפה שהנשיכות הן רק סימפטום. לכן אולי כדאי להתייחס לקושי הרגשי של הילד ולאו דווקא לנשיכות ספציפית. אני לא יודעת איזה ליווי הילד מקבל ממכם סביב הקשיים והמעברים, כיצד מסבירים לו דברים, איך מכילים את התסכול שלו. יכול שנוצר מצב שכאשר הוא חש מצוקה אין לו מילים בשבילה, הוא מתקשה לבטא את עצמו והדרך לבטא את הקושי היא דרך הנשיכות. כדאי לדבר איתו ולנסות להמליל עבורו את הקושי: "אולי קשה לך בגן, יש הרבה ילדים חדשים, וגננת חדשה, אולי אתה מפחד, אולי אתה מתגעגע" ולהציע לו דרכים מה לעשות כשקשה לו, למשל לגשת לגננת ולהגיד שקשה לו עכשיו, וכדאי גם לערב את הגננת כדי שתדע שכשהוא ניגש אליה, יכולה לעזור התייחסות חמה ומבררת: "קשה לך? לא שיתפו אותך? בוא נראה מה אפשר לעשות" וכו'. זה לוקח זמן, אבל עם הזמן הוא אמור להרגיש פחות חסר אונים ולהשתמש בדרכים נוספות להמודדות עם הקושי. אם אתם לא מצליחים או לא מבינים איך, כדאי לפנות להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו