מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- משמעתענת15/11/2009
שלום,
אני אימא לשני ילדים, ילד בן 6 וילדה בת 5 (השלישי בדרך...).
בני הבכור נכנס השנה לכיתה א' ובשבועיים הראשונייים היה עם קשיי פרידה ועם חששות, אשר הסביר בעצמו כי"אני חדש" "לא מכיר אף אחד", הכל "גדול", "אם ילד יתן לי מכות בהפסקה מה אני יעשה?"," "המורה לא נמצאת תמיד בהפסקה היא הולכת" וכו' וכו'.
בשבועות האחרונים, אחר החגים הוא כבר הולך כל בוקר יפה ועולה לבדו את מדרגות ביה"ס (מהכניסה הראשית).
במהלך השבוע התנהגותו לא תמידית, ישנם ימים אשר מתנהג יפה, ומצטיין וישנם ימים שבהם הוא לא ממושמע למורות, לא מקשיב, אומר "כן בא לו" "לא בא לו" לעשות את מה שמבקשים בכיתה, תופעה זו קוראות גם בבי לאחרונה. לא מבין את סמכותיות המורה ואת הנושא של הממסד הבית-ספרי. שוחחנו איתו רבות בנושא ויש תנודות - עליות וירידות או שמתנהג מקסים או שחסר משמעת והקשבה. אציין כי מבחינה לימודית הילד מבין את החומר, מכין שיעורי בית ובחשבון מצטיין.
המורה מציע לשלוח את הילד לריפוי בעיסוק (אין מבחינתנו התנגדות) ולפנות לבחון של הפרעות קשב וריכוז שעל-כך אנו מתנגדים לעת עתה. המורה דורשת שנרשום לה את סירובנו לגשת לטיפול להפרעות קשב וריכוז.
מה עלינו לעשות? והאם לאור האמור לעיל יש קשר בכלל להפרעות קשב וריכוז או שזה הפתרון הקל והפשוט של מערכת החינוך ל"שקט תעשייתי"?!
אודה לעצתך מה לעשות והאם יש ספר לילדים (לי יש כבר מספיק..) אשר יוכל להעביר לילד את משמעות המשמעת וההקשבה התמידית למורים וכן טיפים שיעזרו לנו לעבור את הבעייה שמטרידה אותי ביותר.
תודה מראש, ענת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משמעת
סמדר ריינר15/11/2009שלום ענת,
לא ברור לי למה את מתנגדת מראש לבדיקת נושא הקשב והריכוז? איך תוכלי לדעת אם זה פיתרון לשקט תעשייתי או בעיה אמיתית אם לא תבדקי?
בכל אופן הייתי ממליצה לך קודם כל לשוחח עם פסיכולוגית בית הספר. יכול להיות שאם היא תהיה מוכנה לעשות תצפית בכיתה אפשר יהיה לברר טוב יותר מתי ולמה קורה המצב שבו הוא מתקשה להקשיב לסמכות - האם בשיעורים מסויימים? האם כשהחומר נעשה מסובך? האם בשעות מסויימות של היום? כשמישהו מציק לו או כשיש רעש בכיתה, וכו'. באופן הזה אפשר יהיה לאבחן טוב יותר את הבעיה ולקבל עוד מידע לפני הפניה לאבחון. באותו אופן הייתי מנסה לשים לב בבית, מתי קורים האירועים שבהם הוא לא מקשיב לסמכות, האם זה קורה סביב שיעורי בית? האם סביב מריבות עם האחות? האם יש רצון לחזור להיות ילד קטן, רצון שאתם מתקשים להבין ודורשים ממנו להיות ילד בוגר כל הזמן? הייתי מנסה לראות אם יש טריגרים וסיבות להתנהגויות האלה ומשם להחליט איך לנהוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם מאמינים ברפואה משלימה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
