ביישנות/חוסר ביטחון/ ? ילד בן 4

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ביישנות/חוסר ביטחון/ ? ילד בן 4
    אתי
    20/11/2009

    לבני בן ה-4 יש קושי להפתח במפגש עם חברים, עם המשפחה המורחבת, ואפילו עם הסבתא בפגישה שבועית קבועה. הוא מגלגל את עיניו ומחבק אותי או את בן זוגי. אפילו בגן שקוראים לו לפעילות הוא עושה עצמו לא שומע מסתכל בצדדים ומעדיף לשבת ולשחק בפינה כלשהי. בבית הוא מדבר, מסביר עצמו מצויין, יודע לעמוד על שלו, וגם רב עם אחותו בת ה-10. שוחחנו עם הגננת שאמרה שלא הבחינה במשהו חריג. האם לדעתכן כדאי לאבחן אותו?
    תודה מראש.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ביישנות וחוסר ביטחון

    סמדר ריינר
    20/11/2009

    שלום אתי,
    מעניין הפער בין תחושתך דברי הגננת. מצד אחד את מתארת שהוא עושה את עצמו לא שומע ומעדיף פעילות לבד ומצד שני הגננת לא רואה משהו חריג, אם כך מאיפה האינפורמציה על התבודדות הילד בגן? זה משהו שאת ראית כשבאת באמצע היום? בתחילת היום? אם זה משהו שאת ראית בתחילת היום האם יכול להיות שאחרי כמה זמן בהמשך הוא מסתגל ומתחבר ואת לא עדה לזה אז את לא יודעת? האם יכול היות שגם עם הסבתא אחרי כמה זמן של התרגלות הוא כן יכול להרפות מהחיבוק שהוא מחבק אותכם ולהתייחס אליה? כי אם כן, אז בסך הכל צריך סבלנות לקצב שלו. זה טבעי ונורמלי שייקח לילד זמן להתרגל למעברים היום יומיים בסביבה שלו, להתרגל כל בוקר לגן לאט, להתרגל לסבתא לאט אחרי שלא ראה אותה שבוע, זה בסדר גמור. אם הוא לא מרפה כל היום וכל הפגישה ונשאר לבד, כדאי קודם כל לבדוק איך ניתן לעודד אותו, להזמין ילדים אחר הצהריים, לעניין אותו בשיתוף פעולה עם ילד אחר, לאפשר לו להתייחס לסבתא כשהוא עדיין בזרועותיכם, לאט לאט,וכו'. אם בכל זאת, נראה לכם לאורך זמן שיש משהו נוקשה שלא משתנה אז כדאי לבדוק אפשרות של אבחון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    אתי
    20/11/2009

    תגובה מהירה ועניינית. תודה רבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה, שמחתי לעזור:-)

    סמדר ריינר
    20/11/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו