ילד בן 3.4 שחזר להרטיב

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 3.4 שחזר להרטיב
    מ'
    24/11/2009


    יועצות שלום,
    בני בן ה3.4 הוא ילד חיוני ומקסים, משתף פעולה, רגיש ואהוב. אח לתינוק בן שנה (שחגג יומהולדת בסוף אוקטובר)
    בין גיל 2.5 לגיל 3 הוא נגמל מטיטולים לפי דרישתו,
    מהר מאוד הוא גם הפסיק להרטיב בלילה, ועד לפני שבועיים שלוש הכל היה טוב, לפני שבועיים שלוש הוא החל להרטיב במהלך היום, רק בבית, הגענו למצב של מינימום שתי החלפות בגדים לאחה"צ, אח"כ הוא התחיל להרטיב גם בלילה מידי לילה, ובשבוע האחרון הוא קם רטוב ממנוחת הצהרים בגן פעמיים ופעמיים נוספות הוא הרטיב את מכנסיו אחרי מנוחת הצהרים. מדובר רק בהשתנה!
    אני מרגישה שיש ירידה חדה וחוששת מאוד! אינני מתמודדת עם הדבר בצורה טובה ומוצאת את עצמי כועסת על הילד, כשבתוכי אני מבינה עד כמה זה לא נכון לעשות!
    כיום אני מזכירה לו כל חצי שעה ללכת לשרותים, לרוב אני נתקלת בחוסר רצון אך שיתוף פעולה למרות הכל. יוצא שאני אומרת לו ללכת לשרותים ותוך כדי שהוא מנסה לצאת מזה ולא ללכת הוא עושה בתחתונים!!! אנחנו מדברים איתו על הנושא בכל פעם מחדש אך אני לא בטוחה שזו הדרך, גם עם הגננת דיברתי אך היא לא שמה לב לשינוי או כלל להרטבות (הן מתרחשות בשעות שהיא לא בגן ואני יידעתי אותה על כך), לפעמים נראה לי שהוא מתעצל לקום ולהפסיק את הסרט, משחק, פאזל, מפגש חברים או כל דבר אחר שהוא נמצא בו ולכן הוא מרטיב. אציין גל כי כל פעם שאני שולחת אותו לשרותים יש לו פיפי!!!
    אשמח לשמוע מכן ולהפסיק לעשות אבל לקטן המתוק שלי שסה"כ לא בטוחה שהוא מבין על מה כל המהומה......
    תודה מראש- מ'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 3.4 שחזר להרטיב

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד שחזר להרטיב

    ד''ר שירי שדה שרביט
    24/11/2009

    מ' שלום,
    ראשית יש לבדוק מה קרה בשבועיים האחרונים. רגרסיה אצל ילדים בדרך כלל קשורה לאירועים מסוימים ואינה מתרחשת "סתם". האם משהו השתנה בבית, משהו קורה בין ההורים, חלילה אובדן עבודה או מצב רפואי, האם הגננת נעדרה מהגן, יש מתח גדול בגן סביב הישגיות ותחרותיות, הוא רב עם חברים וכדומה. אם תפתרו רק את הבעיה, ללא פתרון הגורם למתח אצל ילדיכם, המתח עלול לבוא לידי ביטוי בדרך אחרת.
    בנוסף, לגבי הרגרסיה בגמילה, החזרה למצב הקודם היא פשוטה - עליכם לחזור למצב בו הייתם בתחילת הגמילה, ושוב להזכיר לגבי הליכה לשירותים, לקבל פספוסים באופן ענייני ונורמטיבי ולעבור הלאה. בדיוק כפי שעשיתם כשהוא נגמל.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו