התאפקות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התאפקות
    סמדר
    01/12/2009

    שלום ביתי המקסימה בת ה- 5 מתאפקת מללכת לשרותים יכולה להתאפק שעות רבות גם בבית גם בגן כאשר אומרים לה ללכת לשרותים טוענת שהיא לא צריכה היא מתנהגת בעצבנות מקפצת מציקה למי שבסבביתה עד שהיא הולכת ונרגעת לגמרי ,היא אף פעם לא מפספסת . ניסיתי הכל משכנועים הבטחות וכרגע אני משתדלת שלא להגיב ולא להגיד כלום. ולחזק אותה בדברים אחרים.
    גם בדברים אחרים נראה שהיא מופעלת מצורך בשליטה תמיד שהדברים יעשו בהחלטה שלה עם זה בענין האוכל, בגדים וכשהיא משחקת עם חברים. מה לעשות ? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התאפקות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התאפקות

    סמדר ריינר
    01/12/2009

    שלום סמדר,
    ילדה עם צורך בשליטה היא ילדה שחרדה ממשהו. ממה היא יכולה להיות חרדה? כמה זמן נמשך הדפוס הזה שלה? האם היא משבר או שינוי במשפחה לאחרונה? יש לילדה תחושה שאם היא תרפה היא תהיה חסרת אונים ומשהו לא טוב יקרה, ונשאלת השאלה למה היא לא רגועה ולא סומכת על המבוגרים שידאגו לעניינים? לגבי כל הדברים האלה לא נתת פרטים כך שאני לא יכולה לדעת מה צריך להרגיע אצלה ואיך. שכנועים והבטחות הם כנראה באמת לא הדרך כיוון שהם משדרים לילדה חולשה ממך, כאילו אמא נורא צריכה, בבקשה שתעשה לה לטובה ותלך לשירותים, ואז אמא יכולה להיתפס כחלשה וזה מחזק את הצורך של הילדה לחזק את השליטה של עצמה כדי לא להרגיש חסרת אונים וחלשה גם. את נושא ההתאפקות הייתי עוזבת כרגע. הייתי שמה לב איפה השתלטנות שלה מפריעה לחיי הבית ושם שמה גבול ברור, גם במחיר של מאבקים. איפה שזה לא מפריע וזה עניין שלה הייתי עוזבת. והייתי חושבת על כל השאלות ששאלתי למעלה.
    בהצלחה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו