התמודדות עם מעשה מגונה בנער

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות עם מעשה מגונה בנער
    ריקי
    06/12/2009

    שלום,
    נודה לי שאחיין שלי (בן 10) עבר מעשה מגונה ע"י ילד ,נער המבוגר ממנו בשלוש שנים .
    המעשה קרה לפני כשנה .הוא החליט לספר בעקבות זה שאחותי קלטה שהוא אינו מסתובב בחברת הילד כבר הרבה זמן.
    הוא התפרץ בבכי וסיפר לה מה עבר.. היא כמובן הסבירה לו שהוא לא צריך להרגיש אשם או להתבייש , שהיא מאד גאה בו שהוא סיפר לה וגרם לזה להיפסק כשהרגיש שלא נעים לו. היא הסבירה לו שרק אבא ואמא יכלו להגן ולעזור לו בכל דבר בשביל זה הם שם.
    הייתי רוצה לדעת מה כדאי לעשות במקרה כזה? לערב גורמים נוספים או לא לדוש בזה יותר מידי ולגרום לו לאי נוחות בלהיתעסק בזה כל הזמן?
    אני אישית לא חושבת שיועצת בי"הס תועיל במקרה כזה.
    הפחד הנוסף הוא שאנחנו לא נעשה צעדים שאחר כך יגרמו לאחיין שלי לא להיפתח ולספר דברים.
    אני ישמח אם תוכלו לעזור לנו, אנחנו באמת בחוסר וודאות, מה לעשות?!




    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טעות באיות

    ריקי
    06/12/2009

    התכוונתי ל"נודע" בתחילת הטקסט.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מעשה מגונה בנער

    סמדר ריינר
    06/12/2009

    שלום ריקי,
    מידע ע מקרה כזה גורם לטלטלה במשפחה. זה כואב ומפחיד להכיר בכך שדבר כזה נעשה, יש רצון להגן על הילד ומצד שני לא לפגוע בו עוד יותר , יש רצון להעניש את הילד השני אבל יש חשש לחשוף את הילד שנפגע.
    הדבר הרצוי הוא ללכת להתייעצות מסודרת שבה ניתן לפתוח את כל ההתלבטויות. הילד שנפגע צריך עזרה, הוא הולך עם סוד הרבה זמן. הוא לא סיפר עד שלא התעניינו, המסקנה היא שדווקא צריך להתעניין ולא לסגור את הסיפור.
    לגבי הדיווח - בעיקרון צריך למסור על כך דיווח למשטרה, כיוון שאותו ילד גם פוגע בילדים אחרים. אם האחיין שלך לא ירצה הוא לא חייב לשתף פעולה עם חוקר ילדים מטעם המשטרה, אבל לדעתי כדאי להודיע. לבית הספר אתם לא צריכים להודיע אם אתם חוששים שלא ישמרו שם על הסודיות של האחיין שלך.
    אבל לא הייתי מדלגת על המקרה הזה ומשאירה אותו בלי טיפול.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו