ילד בן 7.5 עם התנהגות אלימה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 7.5 עם התנהגות אלימה
    ענת
    07/12/2009

    שלום לכן,
    בני הבכור בכיתה ב' בן 7.5. יש לנו בעיה איתו שהוא מידי כמה ימים מעורב באיזושהי מריבה עם ילד אחר בביה"ס. המריבה לרוב כוללת קללות ומכות. בבית הספר לא פנו אליי בנושא ומה שאנחנו יודעים זה רק מתוך מה שהילד מספר. הילד לרוב הוא ילד שלא מספר מה עובר עליו במשך היום, הוא משתף אותנו בזה רק לאחר שאנחנו מדובבים אותו וזה ממש לא קל. עליי לציין כי הוא תלמיד מצטיין בביה"ס, מכין שיעורים בלי בעיה, מצויין במבחנים ויש לו חברים שאיתם הוא נפגש גם אחה"צ.
    הוא ילד של צדק שיכול להרביץ למישהו גם בגלל שעשה משהו לחבר שלו.
    אנחנו בדילמה מאוד רצינית איתו כי מצד אחד אנחנו מנסים להעניש אותו על ההתנהגות הזו ומצד שני פוחדים שהוא לא יספר לנו ואנו לא נדע כלום כי כאמור לא פנו אלינו.
    כל הזמן הוא מצטדק ש"התחילו" איתו, הוא רק התגונן- אבל כולם אשמים ורק הוא לא?????
    אנחנו מתלבטים האם נכון למנוע ממנו את הדברים שהוא ממש אוהב כמו חוג וכד' אבל אז יתכן והוא ינסה להסתיר מאיתנו את המריבות הללו.
    אנו מעוניינים אם אפשר לקבל כלים שילמדו אותנו לפתור את הבעיה עצמה אול להקטין אותה כדי למזער נזקים שיתכן שיגדלו בעתיד. והאם הפתרון של עונשים יכול בכלל לעזור.
    אנחנו מאזור הצפון, האם יש צורך פה בהתערבות מקצועית?

    מודים לכם על ההיענות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד בן 7.5 עם התנהגות אלימה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות אלימה

    סמדר ריינר
    07/12/2009

    שלום ענת,
    רמה מסויימת של מריבות וקטטות קורית בין ילדים מדי פעם. לא ברור מהשאלה שלך מה ההיקף של הדבר הזה. האם זה משהו שקורה כל יום? מה האחוז של המקרים שבהם הוא יוזם את העניין? האם הוא מתחיל עם ילדים חלשים ממנו? מפיל עליהם טרור? או שקורה לו שלפעמים הוא יוזם ולפעמים מגיב עם ילדים שמחזירים לו, שני הצדדים מוציאים מרץ ופותרים ביניהם את העניינים?
    שלא תהיה טעות, אני לא בעד פתרונות אלימים, אבל תוקפנות מעורבת במגע גופני היא חלק מההתפתחות אצל בנים. אני הייתי אוספת יותר אינפורמציה על העניין עד כמה הוא בעייתי. אני באופן אישי נגד עונשים, לדעתי הם משפילים ולא פותרים שום דבר. אני לא השתכנעתי גם שלילד שלכם אין כלים. כדי לדעת אם חסרים לו כלים ואיזה כלים לתת לו, הייתי מבררת יותר על הסיטואציה שקרתה כל פעם לגופו של עניין וחושבת האם ניתן לפתור זאת אחרת, יחד עם הילד. מה אתם הייתם עושים במקומו ומה הוא חושב על כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך לשאלה לגביבני בן ה-7.5

    ענת
    08/12/2009

    סמדר שלום
    ניסינו לברר קצת יותר עם הילד. בכל אחת מהסיטואציות הוא מנסה לפתור את ה"בעיות" לבד בלי לשתף מבוגר שנמצא בסביבתו. דברנו איתו על הענין והחשיבות שיש מבוגר שיכול לעזור לו, או פשוט לנסות לדבר עם אותו ילד לפני שמגיעים לאלימות מילולית או פיזית(לדוגמא: לבקש סליחה אם הוא עשה משהו שלא התכוון או בטעות). דברנו גם עם המורה שלו שלא ידעה על המקרים האחרונים של המריבות הללו כי מסתבר שזה קורה רק בשיעורים מקצועיים שלא נערכים עם המחנכת. "(הוא מוצא לו פרצה- יש לו מחנכת שהוא מאוד מעריך ומאוד קשוב לה). המקרים הללו באים באופן לא קבוע, יכולה להיות תקופה ארוכה בלי שום מריבות או 3 פעמים כמו שהיו בשבוע החולף. אנחנו כל פעם מחדש מאוד כועסים עליו ומדברים איתו על כל מקרה. אבל אולי זה כבר יותר מידי? ושוב, הכעס שלנו בא ממקום של לנסות לגרום לו להבין את הפסול במריבות. השאלה אם אנחנו עושים נכון???
    מודה מראש על תשובתך

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    סמדר ריינר
    09/12/2009

    שלום ענת,
    קודם כל עשיתם עבודת בירור מצויינת. עכשיו אנחנו יודעים יותר טוב איפה אנחנו עומדים. ההתפרצויות שקורות בשיעורים מקצועיים הם לא כי הילד "מצא פירצה" אלא כי הוא מרגיש בודד ולא מוחזק כשיש מורה שהוא פחות מכיר בכיתה. כיתה ב' זה גיל קטן, בעבר הייתה מורה אחת לכל השיעורים בגיל הזה. זה קשה לילדים כל כך קטנים לעבור מדמות לדמות במהלך היום. טוב עשיתם שניסיתם ללמד אותו כלים. קשה לו לפנות למבוגר שהוא פחות מכיר ופחות סומך עליו. הכעס שאתם כועסים עליו לא יעזור, זה לא נשמע לי ילד עם בעיית גבולות שצריך לרסן אותו. אפשר לדבר איתו על כך שכשבאה מורה אחרת לכיתה הוא מרגיש פחות בטוח וחש צורך להגן על עצמו, ולאט לאט הוא יתרגל למורות השונות ויוכל לפנות אליהן כשמשהו קורה, הוא לא חייב לפתור הכל לבד. אפשר גם לדבר עם המחנכת ולבקש שתדבר עם המורות על כך שלפעמים הוא זקוק להתייחסות בשיעור לראות שהכל בסדר איתו כדי שירגיש יותר נוח ובטוח איתן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובת תודה

    ענת
    13/12/2009

    רצינו להודות לך על התגובה המהירה, שוחחנו עם המורה ואפילו העברנו לה את תגובתך לנושא. היא אמרה שהיא תיזום שיחה איתו ותעדכן אותנו, בינתיים עושה רושם שהימים האחרונים שהיו עברו בצורה רגועה ללא שום בעיות. נקווה שנמשיך כך.

    תודה רבה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על תגובתכם, שמחה שיכולתי לעזור

    סמדר ריינר
    13/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו