ילד בן 4 וחצי - התנהגות עצבנית

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 4 וחצי - התנהגות עצבנית
    קרן
    07/12/2009

    בני בן הארבע וחצי מגיב בעצבנות (כעס , זריקת חפצים , בעיטות, צרחות...) בכל סיטואאציה שבה הוא אינו מקבל את שרוצה או סתם כשלא מתאים לו שיפנו אליו (לדוגמא : כשקם בבוקר...).
    אני חייבת לציין שהדבר לא מונע מאיתנו לומר לו לא אבל ההתנהגות למרות כל הניסיונות לא נפסקת.
    אלון הוא ילד אמצעי ואח לשתי בנות הגדוה בת 7 והקטנה בת 10 חוד'. ההתנהגות שלו כמובן הוקצנה לאחר הלידה אך היתה קיימת קודם.
    אני מתחילה לאבד סבלנות. ניסיתי הכל (כמעט) : להתעלם, לבוא בגישה טובה : לקחת מהגן מוקדם,לדבר ואפילו לצעוק כ ל ו ם לא עוזר.
    עצתך ....?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 4 וחצי התנהגות עצבנית

    סמדר ריינר
    07/12/2009

    שלום קרן.
    נראה שאת מתייחסת להתנהגויות שלו כגחמות לא מוסברות, סוג של קריזות, וקשה לך להבין את הסיבה להן ואז באופן טבעי את מתמקדת בנסיון להפסיק אותן.
    ילד שמגיב בעצבנות כשהוא קם בבוקר למשל, (אחת הדוגמאות שנתת) הוא לא בהכרח ילד שמתנהג בעצבנות סתם אלא ילד שקשה לו עם מעברים, למשל משינה לערות. יש הרבה אנשים שבבוקר, עד שהם מתעוררים לגמרי, קשה להם כשמדברים אליהם והרעשים מפריעים להם, כי הם עדיין לא במלוא חושיהם. יכול להיות שהוא צריך ליווי קצת יותר רקך ורגיש בשעות מסויימות של היממה, עם סבלנות לקצב שלו. יכול להיות שלפעמים אתם מצפים שהוא יעשה דברים לפי הקצב שלכם, והוא לא מסתגל ונראה לכם שזו קפריזה אבל אולי זו מצוקה אמיתית. אולי צריך להעיר אותו יותר מוקדם, לתת לו לאט לאט להתארגן ליום החדש וכו'. כשהוא לא מקבל מה שהוא רוצה ומתעצבן גם שם, אולי הוא צריך ליווי של הסבר מילולי +כלים מה ניתן לעשות אחרת ("תראה חמוד, זה מעצבן ומאכז אותך, אתה צודק, אבל עכשיו אי אפשר את זה אבל אנחנו יכולים להכין ביחד משהו יותר טוב," או:" עוד מעט, אמא תסיים לדבר בטלפון ותיתן לך, בינתיים תתכונן ואחר כך נעשה ביחד הפתעה לאבא "וכו').

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו