מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- בעיה עם ילד בן 5שולה13/12/2009
הי,
בני בן 5 , לפני חודש כשקילחתי אותו, אמר לי שחבר מהגן שם לו עגיל באוזן, אני הבטתי באוזן ולתדהמתי גיליתי חרוז בתוך האוזן,לקחתי אותו מייד למוקד ושם הוציאו לו את החרוז.
הסברתי לו כמה שזה מסוכן, ושאסור לו לתת לאף אחד לגעת בגופו וכו' , שוחחתי עם הגננת
היא דיברה איתו גם ועשתה שיחה לילדין בגן בנושא . הילד שבני טוען שעשה זאת - הכחיש.
לפני שבוע , המקרה חזר על עצמו, הפעם ממש כעסתי על בני ושוב הסברתי לו כמה שזה מסוכן וכו'
ופניתי לגננת ושוב אותו ילד הכחיש.
אני ממש לא יודעת איך להתמודד עם מקרה זה, כל יום לפני הגן אני מזכירה לבני כמה חשוב לשמור על הגוף לא לתת לאף אחד לגעת בנו וכו'.
מה עליי לעשות במקרה זה? אני קצת חוששת לבני שהוא נגרר אחרי ילדים "חזקים" ממנו
בני הוא ילד עדין מאוד והוא גם נגרר לעיתים אחרי התנהגויות לא יפות של ילדים אחרים.
אני מנסה כל הזמן לחזק את בטחונו , אבל אני לא נמצאת איתו כל היום...
מה עושים??* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה עם ילד בן 5
סמדר ריינר13/12/2009שלום שולה,
קודם כל הגבת נכון וטוב. את משדרת לילד מסר של הגנה, ומסר ברור של מה לא טוב לו. אולי ניתן לדבר עם הגננת שתנסה לעזור לו לחבר אותו בגן עם ילד יותר מתאים ולהפריד אותו מהילד המזיק לו. מעבר לזה, אין לי מספיק נתונים לדעת מדוע בנך הוא חסר ביטחון ו/או מתחבר ונגרר עם ילדים שליליים. יש ילדים עדינים שלא מתחברים עם ילדים שליליים, כלומר העדינות עצמה היא לא סיבה, יש פה עוד משהו. מה קורה איתו בשעות אחה"צ, האם באים אליו חברים? האם מזמינים אותו? האם יצא לך לראות איך הוא משחק עם ילדים? האם הוא ילד יחיד? איך התקשורת עם אחיו/אחיותיו? עם אביו? אני לא מספיק מכירה לפי הנתונים האלה ממה נובעת הבעיה ולכן יותר קשה לי לתת פה עוד הכוונה כרגע.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקודם כל תודה על התגובה המהירה
שולה13/12/2009לגבי הילד , אין לו בעיות חברתיות, הוא הולך לחברים אחה"צ וגם באים אליו, האמנם לא מגוון רחב של חברים בעיקר 1-2 חברים טובים שאיתם הוא נפגש כמעט כל שבוע.
יש לו אח בן שנתיים , הוא מתייחס אליו מאוד יפה ולפעמים יותר מידי יפה כלומר, אם האח הקטן מציק לו הוא לא יקום ויילך הוא ישאר ויבכה וזה דבר שיכול לשגע אותי...
עם בעלי היחסים מצויינים - עודף חום ואהבה...
האם חשוב להרחיב לו את מגוון החברים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעודף חום ואהבה
סמדר ריינר13/12/2009שלום שולה,
עניינה אותי ההגדרה שלך לגבי יחסיו של בנך עם אביו - "עודף חום ואהבה" למה הכוונה? יכול להיות שחלק ממה שקורה אצלכם הוא שאתם מפנקים מחבקים ומגוננים עד כדי הגנת יתר. אם זה נכון, זה יכול להשאיר את הילד לפעמים במקום תלותי וחלש, שבו עוד לפני שהוא רוצה משהו נותנים לו אותו, ואם יש בעיה מיד פותרים לו אותה, והוא לא מתרגל פיתרון עצמאי של מצבים, חווה את עצמו חלש, קטן ולא מסוגל להתמודד, להגיד לא, להילחם וכו'. הוא לא נפגש עם היכולות שלו כי הוא אף פעם לא נדרש לממש אותן, ולכן הוא לא יודע מה היכולות שלו ולכן הוא חסר ביטחון. אם זה ככה, אז מפה צריך להתחיל לטפל, קצת פחות לגונן, ולאפשר לו באופן הדרגתי לחוות תסכול, ולתת לו כלים לפיתרון אבל לא לפתור לו תמיד את העניינים בעצמכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
