בעיה עם ילד בן 5

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בעיה עם ילד בן 5
    שולה
    13/12/2009

    הי,
    בני בן 5 , לפני חודש כשקילחתי אותו, אמר לי שחבר מהגן שם לו עגיל באוזן, אני הבטתי באוזן ולתדהמתי גיליתי חרוז בתוך האוזן,לקחתי אותו מייד למוקד ושם הוציאו לו את החרוז.
    הסברתי לו כמה שזה מסוכן, ושאסור לו לתת לאף אחד לגעת בגופו וכו' , שוחחתי עם הגננת
    היא דיברה איתו גם ועשתה שיחה לילדין בגן בנושא . הילד שבני טוען שעשה זאת - הכחיש.
    לפני שבוע , המקרה חזר על עצמו, הפעם ממש כעסתי על בני ושוב הסברתי לו כמה שזה מסוכן וכו'
    ופניתי לגננת ושוב אותו ילד הכחיש.
    אני ממש לא יודעת איך להתמודד עם מקרה זה, כל יום לפני הגן אני מזכירה לבני כמה חשוב לשמור על הגוף לא לתת לאף אחד לגעת בנו וכו'.
    מה עליי לעשות במקרה זה? אני קצת חוששת לבני שהוא נגרר אחרי ילדים "חזקים" ממנו
    בני הוא ילד עדין מאוד והוא גם נגרר לעיתים אחרי התנהגויות לא יפות של ילדים אחרים.
    אני מנסה כל הזמן לחזק את בטחונו , אבל אני לא נמצאת איתו כל היום...
    מה עושים??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעיה עם ילד בן 5

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה עם ילד בן 5

    סמדר ריינר
    13/12/2009

    שלום שולה,
    קודם כל הגבת נכון וטוב. את משדרת לילד מסר של הגנה, ומסר ברור של מה לא טוב לו. אולי ניתן לדבר עם הגננת שתנסה לעזור לו לחבר אותו בגן עם ילד יותר מתאים ולהפריד אותו מהילד המזיק לו. מעבר לזה, אין לי מספיק נתונים לדעת מדוע בנך הוא חסר ביטחון ו/או מתחבר ונגרר עם ילדים שליליים. יש ילדים עדינים שלא מתחברים עם ילדים שליליים, כלומר העדינות עצמה היא לא סיבה, יש פה עוד משהו. מה קורה איתו בשעות אחה"צ, האם באים אליו חברים? האם מזמינים אותו? האם יצא לך לראות איך הוא משחק עם ילדים? האם הוא ילד יחיד? איך התקשורת עם אחיו/אחיותיו? עם אביו? אני לא מספיק מכירה לפי הנתונים האלה ממה נובעת הבעיה ולכן יותר קשה לי לתת פה עוד הכוונה כרגע.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קודם כל תודה על התגובה המהירה

    שולה
    13/12/2009

    לגבי הילד , אין לו בעיות חברתיות, הוא הולך לחברים אחה"צ וגם באים אליו, האמנם לא מגוון רחב של חברים בעיקר 1-2 חברים טובים שאיתם הוא נפגש כמעט כל שבוע.
    יש לו אח בן שנתיים , הוא מתייחס אליו מאוד יפה ולפעמים יותר מידי יפה כלומר, אם האח הקטן מציק לו הוא לא יקום ויילך הוא ישאר ויבכה וזה דבר שיכול לשגע אותי...

    עם בעלי היחסים מצויינים - עודף חום ואהבה...

    האם חשוב להרחיב לו את מגוון החברים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עודף חום ואהבה

    סמדר ריינר
    13/12/2009

    שלום שולה,
    עניינה אותי ההגדרה שלך לגבי יחסיו של בנך עם אביו - "עודף חום ואהבה" למה הכוונה? יכול להיות שחלק ממה שקורה אצלכם הוא שאתם מפנקים מחבקים ומגוננים עד כדי הגנת יתר. אם זה נכון, זה יכול להשאיר את הילד לפעמים במקום תלותי וחלש, שבו עוד לפני שהוא רוצה משהו נותנים לו אותו, ואם יש בעיה מיד פותרים לו אותה, והוא לא מתרגל פיתרון עצמאי של מצבים, חווה את עצמו חלש, קטן ולא מסוגל להתמודד, להגיד לא, להילחם וכו'. הוא לא נפגש עם היכולות שלו כי הוא אף פעם לא נדרש לממש אותן, ולכן הוא לא יודע מה היכולות שלו ולכן הוא חסר ביטחון. אם זה ככה, אז מפה צריך להתחיל לטפל, קצת פחות לגונן, ולאפשר לו באופן הדרגתי לחוות תסכול, ולתת לו כלים לפיתרון אבל לא לפתור לו תמיד את העניינים בעצמכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו