התעסקות במוות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התעסקות במוות
    מיכל
    14/12/2009

    בוקר טוב,
    בני בן הכמעט 6, הוא ילד סקרן ונבון ומאוד מאוד רגיש ומחובר למשפחה. ילד חברותי ושמח.
    בשבועות האחרונים החל אצלו עיסוק מוגבר בכל נושא המוות. זה התחיל בשאלות תמימות והגיע למצב בו הוא נכנס לעיתים (בערב בעיקר) למצב חרדתי וחוזר ואומר שהוא לא רוצה למות ושהוא מפחד שאנחנו ומשפחתו הקרובה נמות,
    ניסינו לבדוק איתו מדוע הוא מעסיק עצמו בכך והאם קרה משהו שגורם לו למחשבות אלו. הוא אמר ששום דבר מיוחד אבל הוא פעם ראה תכנית בערוץ "לוגי" ובה דיברו על ילדים שנפטרו..
    הסברנו לו שהמוות הוא חלק בלתי נפרד מהחיים ולרוב מדובר על אנשים מבוגרים מאוד או חולים מאוד, ושרוב האנשים חיים בשלווה עד שיבה טובה ושאל לו להעסיק עצמו במחשבות שמכבידות עליו אלא להתמקד בדברים שעושים לו טוב.
    בימים האחרונים המצב ממש החמיר והוא חוזר ואומר לנו שהוא יודע שגם אנשים שאינם מבוגרים מתים ושברור לו שהוא ימות בגיל צעיר. מיותר לציין שכאימו מאוד הלחיץ אותי לשמוע אותו מדבר כך והשיחה הותירה בי תחושות לא טובות.
    החלטנו שנשים לב בזמן הקרוב לתכנים בטלויזיה בהם הוא צופה (למרות שאנו מקפידים כמובן לנטר , אולם אף יותר מהרגיל),
    האם יש משהו נוסף שביכולתנו לעשות?
    תודה רבה וחג שמח
    גילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התעסקות במוות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התעסקו במוות

    סמדר ריינר
    14/12/2009

    שלום גילי,
    האשם הוא לא בתכניות הטלוויזיה. בנך נמצא בגיל שבו ילדים מתחילים לתפוס את משמעות המושג מוות. זה קשור בהבשלה ריגשית הנדרשת כדי להפנים שלכל דבר יש סוף, ואלה חלק ממגבלות המציאות. הילד שלכם חרד, ובמידה מסויימת הוא צודק, גם אנשים צעירים יכולים למות. אין דרך להסתיר זאת ממנו גם אם תמנעו ממנו לראות תכניות מסויימות בטלוויזיה.
    אפשר לנסות להתמודד דרך שיחה פתוחה על כך, שאכן זה יכול לקרות, אבל הסיכוי הוא מאוד נמוך, ובינתיים יש הרבה יותר אנשים שחיים בגילאים צעירים מאשר אנשים מתים. צריך לדבר איתו על כך שהמחשבות שלו על המוות הן גם לא מדוייקות (אין לו דרך הגיונית לדעת בוודאות כמו שהוא טוען שהוא הולך למות בגיל צעיר) וגם לא עוזרות כרגע. כולנו יודעים שהמוות קיים, אבל אנחנו ממשיכים לחיות ולחשוב על דברים אחרים בינתיים. אפשר ללמד אותו להסיח את דעתו ולחשוב על דברים נעימים כל פעם שמחשבה על המוות צצה.
    אם לאחר זמן זה לא עוזר, מתגבר וממש מפריע בתפקוד (מפריע בשינה ובריכוז היום יומי) אפשר לשקול פניה לטיפול בחרדות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    מיכל
    14/12/2009

    תודה רבה על תשובתך המהירה
    אני מחוזקת מתשובתך בכך שההצעות שלך להתמודדות מיושמות על ידינו באופן יומיומי.
    שיהיה יום טוב
    גילי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו