התמודדות של ילד בן 5 עם מוות של הסב

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות של ילד בן 5 עם מוות של הסב
    אורנה
    14/12/2009

    שלום,
    אבי נמצא בבית חולים ומצבו מוגדר קשה/קריטי,
    בני בן ה- 5 יודע שסבא בבית חולים ואומר שהוא מתגעגע אליו ומתי הוא יחזור.
    רציתי לדעת כשיגיע הרגע הגרוע מכל איך אני מספרת לילד מה קרה לסבא.
    מה להגיד ואיך?

    תודה רבה
    אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות עם מות הסב

    ליאת גרוס
    21/12/2009

    שלום אורנה
    ראשית אני מאחלת שהתקופה הקרובה תעבור מהר והכי קל שאפשר... אין ספק שזהו אחד הרגעים הקשים בחיים.
    מול הילד חשוב להתייחס למספר נקודות. ראשית פשוט להסביר. לא להסתיר. תתחברי להסבר שמתאים לאמונותייך. אם את דתייה השתמשי בגן עדן ורצון השם. אם את מאמינה בנשמות התייחסי לזה, אפשר גם להסביר שזהו תהליך שקורה לכל דבר בטבע וכשהגוף כבר ישן הוא הולך לנוח ולא קם יותר. כל הסבר שמחובר אלייך הוא בסדר. אל תשתמשי בהסבר שאת ממש לא מאמינה בו. ההסבר כבר יבוא את תראי.
    שנית תהיי פתוח לשאלותיו ואל תבטלי את סקרנותו. חשוב לתת לגיטימציה לכל תגובה שלו ולאפשר לו לחזור לשגרה לפי איך שנוח לו (למשל כבר באותו יום או תוך כמה ימים) לא למשוך יותר משבוע. רצוי להרחיק אותו מתגובות בכי או הסטריה של מבוגרים. מותר שיראה אותך בבכי אבל לא באובדן שליטה.
    אפשר לקרוא איתו ספר ילדים בנושא ולשוחח על רגשותיו. אפשר להציע לו לצייר ציור או להכתיב מכתב שתקחי לקבראו סתם תשמרי. אני אישית לא ממליצה לקחת אותו בגיל זה להלויה או לבית קברות בכלל.

    מקווה שעזרתי.
    שיגמר בקלות...
    את מוזמנת לשאול ולהמשיך להעזר אם יש צורך
    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו