מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- נסיגה בגמילהאמא19/12/2009
שלום, בני בן שלוש. גמול מגיל שנתיים (בלילה עוד עם חיתול). בחודשים האחרונים, מאז שהוא נכנס לגן, הוא חזר להרטיב (רק פיפי) לא מעט. בתחילה סביב הכניסה לגן ואז כשהתרגל, זה פסק אך אז נכנס לצהרון חדש ושם עד עכשיו קשה לו והוא מרטיב שם לא מעט. בבית בורח לו פיפי כמעט בכל יום מאז תחילת הגן, לעיתים מספר פעמים. עד כה קיבלתי את זה בהבנה אך זה קשה, בפרט עכשיו בחורף וזה גם מתחיל לעצבן, בעיקר כאשר אנו מזכירים לו ללכת לעשות פיפי, הוא אומר שאין לו ומספר דקות אחר-כך בורח לו. עדיין קשה לו עם הצהרון כך שאני מבינה את ההרטבה כביטוי לכך (ויתור על שנת הצהריים לה הוא זקוק, צוות לא מכיל, הרבה ילדים גדולים ממנו). אני מתלבטת אם להתעלם, להתחיל בתכנית חיזוקים, או מה לעשות. בזמן האחרון אני מתעצבנת לפעמים ואני מרגישה שזה לא נכון. מה לעשות? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נסיגה בגמילה
סמדר ריינר19/12/2009שלום אמא,
נשמע שאת מבינה מה הבעיה. עכשיו צריך לראות אם אפשר לפתור אותה. את מזהה את הבעיה, כלומר ממה נובעת המצוקה של הילד, ואת מצפה שאם הזמן זה ייפתר לבד. אם זה לא נפתר לבד, את צודקת שהפיתרון הוא לא לכעוס על הילד, אלא לראות איך לעזור לו. אם הוא לא מסתגל לגן ולצהרון, ואף אחד לא עוזר לו עם זה (לפחות בשאלה את לא פירטת איך והאם ניסית לעזור בזה) איזה סיבה יש ילו לוותר על איתותי המצוקה אם המצוקה לא נפתרה?
צריך לדבר עם צוות הגן הצהרון איך להקל עליו, ובמקרה צורך לשקול הוצאה מהצהרון, אם יש צורך ואפשרות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה והמשך שאלה
אמא19/12/2009תודה לך סמדר. אני אכן מנסה לטפל בעניין הצהרון ודברים לאט לאט משתפרים אך בינתיים מה לעשות כאשר הוא מרטיב. האם לומר משהו, להתעלם.
האם להזכיר לו לעשות פיפי? לעיתים אני רואה שהוא צריך ומזכירה לו אך אני מרגישה שזה הופך להיות מאין מאבק כוחות, כאילו אני לוחצת עליו לעשות פיפי. אני רוצה שזה יחזור להיות שלו. חשבתי גם לעשות תכנית חיזוקים. בקיצחר אני מתלבטת כי הוא עוד לא במקום שקט ויציב מבחינת הלו"ז שלו אך אני יודעת שצפויים עוד שינויים בחודשים הקרובים (אח חדש, נסיעה ארוכה של בעלי) כך שכל הזמן יהיו לחצים. מה את חושבת? תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך שאלה
סמדר ריינר19/12/2009שלום אמא,
את צודקת במאה אחוז שזה צריך להיות שלו. לכן צריך להפסיק להיאבק בו, הוא לא צריך שיזכירו לו לעשות פיפי, הוא כבר רכש את היכולת, אז לשם מה?
זה גם נכון שתמיד יהיו לחצים. חלק מהלחצים צריך ואפשר למנוע, וחלק אי אפשר וצריך לעזור לו להכיל. למשל לעזור לו להבין במילים מה קשה לו (אבא נסע ואנחנו מתגעגעים, אולי נכין לו ציור, אולי נדבר איתו בסקייפ וכו').
בסוף כולם נגמלים, זה הרי גם יהיה עבורו לא נעים ומבייש בשלב כלשהו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
