נסיגה בגמילה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • נסיגה בגמילה
    אמא
    19/12/2009

    שלום, בני בן שלוש. גמול מגיל שנתיים (בלילה עוד עם חיתול). בחודשים האחרונים, מאז שהוא נכנס לגן, הוא חזר להרטיב (רק פיפי) לא מעט. בתחילה סביב הכניסה לגן ואז כשהתרגל, זה פסק אך אז נכנס לצהרון חדש ושם עד עכשיו קשה לו והוא מרטיב שם לא מעט. בבית בורח לו פיפי כמעט בכל יום מאז תחילת הגן, לעיתים מספר פעמים. עד כה קיבלתי את זה בהבנה אך זה קשה, בפרט עכשיו בחורף וזה גם מתחיל לעצבן, בעיקר כאשר אנו מזכירים לו ללכת לעשות פיפי, הוא אומר שאין לו ומספר דקות אחר-כך בורח לו. עדיין קשה לו עם הצהרון כך שאני מבינה את ההרטבה כביטוי לכך (ויתור על שנת הצהריים לה הוא זקוק, צוות לא מכיל, הרבה ילדים גדולים ממנו). אני מתלבטת אם להתעלם, להתחיל בתכנית חיזוקים, או מה לעשות. בזמן האחרון אני מתעצבנת לפעמים ואני מרגישה שזה לא נכון. מה לעשות? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    נסיגה בגמילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • נסיגה בגמילה

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום אמא,
    נשמע שאת מבינה מה הבעיה. עכשיו צריך לראות אם אפשר לפתור אותה. את מזהה את הבעיה, כלומר ממה נובעת המצוקה של הילד, ואת מצפה שאם הזמן זה ייפתר לבד. אם זה לא נפתר לבד, את צודקת שהפיתרון הוא לא לכעוס על הילד, אלא לראות איך לעזור לו. אם הוא לא מסתגל לגן ולצהרון, ואף אחד לא עוזר לו עם זה (לפחות בשאלה את לא פירטת איך והאם ניסית לעזור בזה) איזה סיבה יש ילו לוותר על איתותי המצוקה אם המצוקה לא נפתרה?
    צריך לדבר עם צוות הגן הצהרון איך להקל עליו, ובמקרה צורך לשקול הוצאה מהצהרון, אם יש צורך ואפשרות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה והמשך שאלה

    אמא
    19/12/2009

    תודה לך סמדר. אני אכן מנסה לטפל בעניין הצהרון ודברים לאט לאט משתפרים אך בינתיים מה לעשות כאשר הוא מרטיב. האם לומר משהו, להתעלם.
    האם להזכיר לו לעשות פיפי? לעיתים אני רואה שהוא צריך ומזכירה לו אך אני מרגישה שזה הופך להיות מאין מאבק כוחות, כאילו אני לוחצת עליו לעשות פיפי. אני רוצה שזה יחזור להיות שלו. חשבתי גם לעשות תכנית חיזוקים. בקיצחר אני מתלבטת כי הוא עוד לא במקום שקט ויציב מבחינת הלו"ז שלו אך אני יודעת שצפויים עוד שינויים בחודשים הקרובים (אח חדש, נסיעה ארוכה של בעלי) כך שכל הזמן יהיו לחצים. מה את חושבת? תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום אמא,
    את צודקת במאה אחוז שזה צריך להיות שלו. לכן צריך להפסיק להיאבק בו, הוא לא צריך שיזכירו לו לעשות פיפי, הוא כבר רכש את היכולת, אז לשם מה?
    זה גם נכון שתמיד יהיו לחצים. חלק מהלחצים צריך ואפשר למנוע, וחלק אי אפשר וצריך לעזור לו להכיל. למשל לעזור לו להבין במילים מה קשה לו (אבא נסע ואנחנו מתגעגעים, אולי נכין לו ציור, אולי נדבר איתו בסקייפ וכו').
    בסוף כולם נגמלים, זה הרי גם יהיה עבורו לא נעים ומבייש בשלב כלשהו.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו