מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- התמודדות בחיי היום יוםהתייעצות19/12/2009
שלום
יש לנו שתי בנות אחת 6.5 ושנייה שנתיים ו10 חודשים ועוד מעט באפריל הילד השלישי
הבעיה היא עם בתי הבכורה היא נשארה שנה בגן חובה בהמלצת הגננת וגם בהמלצות אבחון פסיכולוגי שערכנו . עיקר הבעיה זו מבחינה רגשית ילדה חברותית בגן הגננת מדווחת שהיא משחקת עם חברים שמרגישה איתם בנוח יותר בנים ועם ילדות חזקות מעדיפה לא לשחק . כאשר רבה עם אחותה הקטנה למשל שאחותה מנסה להרביץ לה באמצע משחק ישר מתחילה לצעוק איי בקול בכייני וגם לצרוח ואחר כך מחזירה לה . או סתם במשחק עם חברים לדוגמא עם משהו לא מסתדר ולא עושים מה שהיא רוצה היא לא מתמודדת ומעדיפה לקום ללכת ולשבת במקום אחר ולפעמים בבכי .שקונים לה או מבאים לה משהו מתנה מאוד נקשרת לחפץ לא עוזבת אותו רק לאחר כמה ימים . אם לדוגמא סתם סיטואציה היא רוצה לקחת איתה משהו כאשר יוצאים מחוץ לבית ואנחנו לא מסכמים ומסבירים לה יפה למה- מעדיפה או ללכת ולבכות במקום אחר או לפעמים להשטח על הריצפה ולבכות לא יודעת לקבל לא . כמה שמנסים להסביר לה שלבכות זה לא פתרון צריך לדבר להתמודד זה לא עוזר . אם תוכלי לעזור לי כיצד אפשר לשפר את המצב ומה עושים במקרים אלה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התמודדות בחיי היום יום
סמדר ריינר19/12/2009שלום,
כמה נקודות שאם תקפידו עליהם אולי יקלו עליכם ועל הילדה:
1. עיקר ותפל - להחליט על מה מתעקשים ועל מה לא. כדי לא לריב כל הזמן על כל דבר. למשל האם באמת מפריע לכם שהיא נצמדת למתנות שמביאים לה? למה? האם באמת אי אפשר לצאת מהבית עם חפץ שנותן לה הרגשה של שייכות וביטחון? מדוע? להתעקש על דברים חשובים - שעות שינה, לבוש חם ותואם בחורף, שלא תרביץ לאחותה התנוקת וכו'.
2. עיקביות- אם כבר החלטתם להתעקש על משהו, לא להישבר גם אם היא בוכה.
3. מתן כלים חלופיים לבכי ולהימנעות (כשהולכת הצידה במקום להתמודד), כשאתם מסבירים לה על לשוחח, זה נשמע שבעצם אתם אומרים לה אם לא משיגה מה שאת רוצה, אל תכעסי, אפשר לשוחח, אבל זה לא עונה לה על הצורך איך כן להשיג מה שהיא רוצה בלי לצרוח. אתם בעצם אומרים לה תוותרי, אבל בלי לכעוס. כדאי לתת לה כלים איך כן להשיג דברים, לא תמיד, לא בכל מצב, אבל בחלק מהפעמים. למשל - אם תמתיני - תקבלי אבל צריך קצת לחכות. למשל אם לא זה - אז משהו אחר. או אם תבקשי אז כן תקבלי אבל לא בצרחות. אבל היא צריכה להבין מה היא כן תרוויח עם רכישת מיומנויות חדשות, אחרת זה נראה לה או לוותר או לקבל הכל ואין שום דבר באמצע.
4. תחשבו כמה תשומת לב הי א מקבלת מכם מעבר למריבות. להקדיש מדי פעם תשומת לב יזומה על ידכם ללא אחותה ברקע. אחרת הדרך היחידה שלה לקבל התייחסות זה כשהיא עושה בעיות.
5. אם אתם מנסים ולא מצליחים - פנו להדרכת הורים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם היפוכונדרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
