התמודדות בחיי היום יום

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התמודדות בחיי היום יום
    התייעצות
    19/12/2009

    שלום

    יש לנו שתי בנות אחת 6.5 ושנייה שנתיים ו10 חודשים ועוד מעט באפריל הילד השלישי

    הבעיה היא עם בתי הבכורה היא נשארה שנה בגן חובה בהמלצת הגננת וגם בהמלצות אבחון פסיכולוגי שערכנו . עיקר הבעיה זו מבחינה רגשית ילדה חברותית בגן הגננת מדווחת שהיא משחקת עם חברים שמרגישה איתם בנוח יותר בנים ועם ילדות חזקות מעדיפה לא לשחק . כאשר רבה עם אחותה הקטנה למשל שאחותה מנסה להרביץ לה באמצע משחק ישר מתחילה לצעוק איי בקול בכייני וגם לצרוח ואחר כך מחזירה לה . או סתם במשחק עם חברים לדוגמא עם משהו לא מסתדר ולא עושים מה שהיא רוצה היא לא מתמודדת ומעדיפה לקום ללכת ולשבת במקום אחר ולפעמים בבכי .שקונים לה או מבאים לה משהו מתנה מאוד נקשרת לחפץ לא עוזבת אותו רק לאחר כמה ימים . אם לדוגמא סתם סיטואציה היא רוצה לקחת איתה משהו כאשר יוצאים מחוץ לבית ואנחנו לא מסכמים ומסבירים לה יפה למה- מעדיפה או ללכת ולבכות במקום אחר או לפעמים להשטח על הריצפה ולבכות לא יודעת לקבל לא . כמה שמנסים להסביר לה שלבכות זה לא פתרון צריך לדבר להתמודד זה לא עוזר . אם תוכלי לעזור לי כיצד אפשר לשפר את המצב ומה עושים במקרים אלה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    התמודדות בחיי היום יום

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התמודדות בחיי היום יום

    סמדר ריינר
    19/12/2009

    שלום,
    כמה נקודות שאם תקפידו עליהם אולי יקלו עליכם ועל הילדה:
    1. עיקר ותפל - להחליט על מה מתעקשים ועל מה לא. כדי לא לריב כל הזמן על כל דבר. למשל האם באמת מפריע לכם שהיא נצמדת למתנות שמביאים לה? למה? האם באמת אי אפשר לצאת מהבית עם חפץ שנותן לה הרגשה של שייכות וביטחון? מדוע? להתעקש על דברים חשובים - שעות שינה, לבוש חם ותואם בחורף, שלא תרביץ לאחותה התנוקת וכו'.
    2. עיקביות- אם כבר החלטתם להתעקש על משהו, לא להישבר גם אם היא בוכה.
    3. מתן כלים חלופיים לבכי ולהימנעות (כשהולכת הצידה במקום להתמודד), כשאתם מסבירים לה על לשוחח, זה נשמע שבעצם אתם אומרים לה אם לא משיגה מה שאת רוצה, אל תכעסי, אפשר לשוחח, אבל זה לא עונה לה על הצורך איך כן להשיג מה שהיא רוצה בלי לצרוח. אתם בעצם אומרים לה תוותרי, אבל בלי לכעוס. כדאי לתת לה כלים איך כן להשיג דברים, לא תמיד, לא בכל מצב, אבל בחלק מהפעמים. למשל - אם תמתיני - תקבלי אבל צריך קצת לחכות. למשל אם לא זה - אז משהו אחר. או אם תבקשי אז כן תקבלי אבל לא בצרחות. אבל היא צריכה להבין מה היא כן תרוויח עם רכישת מיומנויות חדשות, אחרת זה נראה לה או לוותר או לקבל הכל ואין שום דבר באמצע.
    4. תחשבו כמה תשומת לב הי א מקבלת מכם מעבר למריבות. להקדיש מדי פעם תשומת לב יזומה על ידכם ללא אחותה ברקע. אחרת הדרך היחידה שלה לקבל התייחסות זה כשהיא עושה בעיות.
    5. אם אתם מנסים ולא מצליחים - פנו להדרכת הורים.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו