למידה ע"י חיקוי

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • למידה ע"י חיקוי
    לו
    19/12/2009

    שלום רב,

    אני אמא לפעוטה מקסימה בת שנתיים.

    שמנו לב שבתנו כל הזמן מחקה ילדים אחרים גם גדולים ממנה וגם קטנים יותר. אני יודעים כי תופעת חיקוי היא נורמלית בגיל הזה, אך לדעתי (הלא מקצועית) זה קצת יותר מדי. היא יכולה במשך מספר שעות בקרב ילדים אחרים לחקות אותם כל פעולה הכי קטנה ולא ליזום לבד שום פעולה. תמיד מסתכלת סביב מה אחרים עושים ונראה כי אינה משוחררת (כמו מבוגרת קטנה). כשלוקחים לה חפץ, הרבה פעמים היא פונה אלינו ההורים בבכי במקום לקחת חזרה, ואנו מנסים לעודד אותה לפתור את ה"משבר" לבד.

    איך אפשר להקנות לה יותר בטחון עצמי ואומץ? ממה להמנע ועל מה להקפיד?

    תודה מראש,

    לו

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    למידה ע"י חיקוי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • למידה ע"י חיקוי

    ד''ר שירי שדה שרביט
    19/12/2009

    לו שלום,
    החיקוי הוא אחת מדרכי הלמידה העיקריות שלנו, גם כמבוגרים.
    נשמע לי שמה שאת מדברת עליו הוא יותר ביטחון נמוך/יוזמה מועטה. קשה לדעת לפי הפרטים שמסרת, אולם ייתכן שבתך נוטה להעדיף מצבים מוכרים יותר, ובסיטואציות חדשות היא מעדיפה לראות קודם איך נוהגים האחרים ורק אחכ להגיב. אני לא יודעת כמה אינטראקציה יש לה עם ילדים אחרים, כדי שהיא תוכל להרגיש מספיק בטוחה ומשוחררת. יחד עם זאת, מרבית המצבים שבהם היא נתקלת הם אכן חדשים ומורכבים עבורה, שכן היא באמת ילדה קטנה וזקוקה לעזרת הסביבה בלמידה כיצד לנהוג.
    כשקראתי את שאלתך עלתה לי התהיה באיזו מידה אתם מצפים מבתכם להפגין יותר יוזמה ו"ביטחון" מאשר אופייני בגילה. ההתנהלות שלה נשמעת לי די תואמת לגיל. לגבי התגובה כשלוקחים לה חפץ, כדאי להדגים לה איך לנהוג (שוב, חיקוי...) ולעודד אותה מה לומר לילד ואיך לנהוג. גם ילדים יותר גדולים פונים לעזרת ההורים כשהם במשבר ולא בטוחים כיצד להתמודד בסיטואציה חברתית מסוימת. אני משערת לעצמי שגם אתם מתייעצים בינכם כיצד להגיב במצבים מסוימים, למשל בעימותים בעבודה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו