ילד בן 5 שמגיע להורים בלילה

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד בן 5 שמגיע להורים בלילה
    מירב רוני
    20/12/2009

    שלום,
    בני כמעט בן 5 ובערך כשנה מגיע יום יום אלינו למיטה. שואל רשות האם יכול להיכנס וכשאומרים לו לא חוזר למיטתו. הבעיה שהשינה שלו לא תהיה רגועה ויבוא עד שנגיד לו בסדר. אני מרשה לו להיכנס אלינו למיטה רק לפנות בוקר - מ 5:00 ואילך. למרות שדיברנו איתו והעברנואת אחותו בת השנה לחדרו והסברנו לו שעכשיו תפקידו לשמור עליה והיא עליו - הוא לא מפסיק. חשבתי אולי לנעול את חדר ההורים אבל הוא ממש מפחד ומבטיח שלא יבוא אבל בכ"ז הוא בא. מה לעשות? יש לציין שמדובר בילד טוב, רגיש אבל ללא בעיות מיוחדות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד בן 5 שמגיע להורים בלילה

    סמדר ריינר
    20/12/2009

    שלום מירב,
    קודם כל כדאי לשאול אותו ממה הוא מפחד. כדאי לעזור לו עם הפחדים שלו, ולמצוא דרכי התמודדות אחרות מלבד לבוא אליכם בלילה. לגבי התמודדות עם פחדים אתם יכולים לקרוא בעמודת "שאלות נפוצות". מעבר לזה חשוב להיות עיקביים. אם אתם אומרים לא מספר פעמים ואחר כן אין ערך ללא שאמרתם, וברור שלמחרת יתחיל מחדש כל הסיפור.
    לאחר שהתייחסתם לפחדים שלו, חשוב להנהיג שמעתה אם הוא בכל זאת מגיע אליכם בלילה, שאתם תקומו אליו ותשבו איתו ליד מיטתו עד שהוא נרדם. זה יפריע לכם לישון מספר לילות אבל עדיף לספוג את זה פעם אחת ולתמיד ולמגר את ההרגל שהוא בא אליכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך השאלה

    מירב רוני
    21/12/2009

    היי סמדר,
    כשאני שואלת אותו למה הוא מגיע הוא חושב קצת ואומר שהוא מפחד ממפלצת שבאה אליו, הסברתי לו שאין מפלצות באמת ויש לו אור בחדר אבל נראה לי שזה רק תירוץ כי כששאלתי אותו בעבר אמר שבא אלינו כי אוהב אותי ורוצה לישון לידי וכן הוא לא בא אלינו מבוהל ופוחד. כמו כן, הבעיה היא שהרבה פעמים הוא נכנס למיטה שלנו ואני לא מרגישה כלל רק בבוקר אני רואה אותו לידי.
    מה לעשות?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך שאלה

    סמדר ריינר
    21/12/2009

    שלום מירב,
    קודם כל לא הייתי שוללת על הסף שיש משהו בכך שהוא מפחד. זה שיש לו אור ואמרת לו שמפלצות הן לא אמיתיות זה לא אומר שזה פתר את הפחד. גם העובדה שלא רואים עליו שהוא רועד מפחד זה לא אומר שאין שם אי שקט מסויים שנובע מחרדה ומקשה עליו להירדם. הייתי קונה ספר ללילדים על פחדי לילה או על פחדים ממפלצות (יש לדעתי הרבה כאלה, רק צריך לשאול את המוכרת בחנות), ומקריאה לו בלילה לפני השינה.
    לגבי ההגעה שלו למיטה בלי שאתם מרגישים - ניתן לסגור את הדלת ואפילו לנעול אותה בהתחלה או לשים חפץ ליד הדלת הסגורה שהזזתו תגרום לרעש ותעיר אתכם. לא לוותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו