ענישה כן או לא

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ענישה כן או לא
    גלית
    21/12/2009

    שלום רב

    לפני יומים נפגשנו שלושה זוגות חברים. דיברנו על ענישה, כן או לא אצל ילדים. הזוגות האחרים סיפרו שהם כועסים הם מכניסים את הילד לחדרו וסוגרים את הדלת (הם קוראים לזה פינת המחשבה).אני די הזדעזתי מעצם סגירת הדלת.

    אני לא משתמשת במילה עונש, ויודעת שלשים ילד בחדר שלו זה לא מלמד את הלקח כי הוא עם המשחקים שלו במקום שהוא אוהב להיות.

    עולות לי כמה שאלות: האם זה בסדר לנהוג כך בלסגור את הדלת ?האם ילד לומד כך, את משמעות המעשה השלילי שהוא עשה ? איזה פעולות, אמירות, מעשים כן היית ממליצה להגיד או לנהוג כתגובה למעשה לא חיובי או לא נורמטיבי שילד עושה ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ענישה כן או לא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ענישה כן או לא

    סמדר ריינר
    21/12/2009

    שלום גלית,
    לגבי ענישה יש דעות שונות אצל אנשי מקצוע שונים. אני באופן אישי נגד ענישה, כי היא משפילה ולא משיגה את מטרתה. אני חושבת שסגירת ילד בחדר זה עונש משפיל ומבודד, מה שהילד זוכר מהעונש זה שחו אותו, אני לא בטוחה שזה פותר את הבעיה.
    כשילד עושה מעשה "לא חיובי" או "לא נורמטיבי", צריך קודם כל להבין למה הוא עושה זאת. אם הוא לא מבין - צריך להסביר, אם הוא כועס - צריך להבין על מה ולתת לו אמצעים חלופיים להביע כעס, אם רוצה לאותת על מצוקה כלשהי - צריך להבין מהי. כמו כן אני בעד חיזוקים חיוביים - כשילד מתרגל לקבל התייחסות רק על מה שהוא עושה לא בסדר - הוא ימשיך לעשות כי עדיפה תשמת לב שלילית מחוסר תשומת לב בכלל. לעומת זאת אם מתייחסים לדברים החיוביים שהוא עושה, יהיה לו אינטרס להגביר אותם על חשבון הדברים השליליים.
    אם כבר מענישים, צריך שהעונש יהיה חינוכי, לא משפיל, וקשור למעשה שנעשה, למשל אם הוא ליכלך - הוא צריך לנקות, אם הוא שבר - למצוא דרך לתקן או לקנות חדש על חשבון דמי הכיס שלו, וכו'. כלומר "עונשים" או יותר נכון פעולות שממחישות את האחריות שלו לשאת בתוצאות של מעשיו ולא עונשים של בידוד או דחיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו