ילד "חנון"

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • ילד "חנון"
    רונית
    22/12/2009

    שלום,
    ילדי בן 3, ילד שקט מאוד, עדין וביישן, מאז ומתמיד (ברגע שהחל לדבר) תמיד היה מספר בגן שהרביצו לו, נשכו אותו וכד' (גם ראיתי בזמו אמת את התנהגותו וגם ראיתי סימנים)
    הגעתי למצב שבו אני אומרת לו להחזיר למי שעושה לו "א נעים" ולא ישר להתחיל לבכות ולא לעשות כלום - כי זה מה שהוא עושה ...,
    בשיחה עם הגננות השונות על הנושא (במסגרת גן מגיל 5 חד') היא מפרידה בינהם- אבל זה אחרי שהילד כבר חטף מכות....
    אפילו בגן שעשועים משחק יפה , משתולל- רץ קופץ , עד שמגיע ילד אחר לאותו המתקן ובאותו הרגע הוא רוצה ללכת הביתה.
    איך גורמים לילד להגן על עצמו , ולא לפחד, כפי ששמתי לב הילדים מנצלים את החולשה של הילד ה"חלש" יש לציין שהינו נמוך ורזה מכפי גילו.


    תודה,
    אמא מתוסכלת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    ילד "חנון"

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד "חנון"

    סמדר ריינר
    22/12/2009

    שלום רונית,
    כדאי לשחק עם הילד בבית, לעסוק איתו בפעילות גופנית, לחזק אותו מילולית לגבי היכולות הגופניות שלו ולעזור לו לפתח אותם, ובמקביל להזמין כל פעם ילד אחד הבייתה אליכם לטריטוריה ולעזור לו להתרגל קודם כל במוקם שמוכר לו לילד אחד לחוד כל פעם, ולאט לאט ללמוד איך משחקים, איך ממתינים בסבלנות לתור, איך משתפים וכו'. כי יכול להיות להיות שמרוב חרדה ממכות הילד לא מפתח מיומנות חברתית ולא לומד איך נהנים עם ילד אחר ומה עושים עם ילידם חוץ מלבכות או לפחד מהם. אחר כך באופן הדרגתי להגדיל את האתגר - לפגוש את הילד בטריטוריה אחרת, להזמין שני ילדים וכו', עד שיתגבר על הפחד וירכוש את המיומנות החברתית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מיומנויות חברתיות

    רונית
    23/12/2009

    תודה סמדר על תשובתך.
    כיוון שאני מכירה את ילדי אני אכן דואגת שיגיעו אליו חברים, ידוע לי שמיומנוייות חברתיות הינם נרכשות, גם בבית וגם בגן הוא משחק ממש יפה עם החברים לדוגמא אתמול חבר מהגן רצה את המשחק שהוא שיחק בו ואז הוא מתנגד לחטיפה של המשחק ואז אותו הילד נותן לו כאפה ודוחף אותו ובני מתחיל לבכות ללא כל נסיון להגן על עצמו ולכן אני חסרת אונים שכל פעם הוא ה"חלש"
    בתודה מראש,
    רונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילד "חנון"

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום רונית,
    תראי, ילדים בגיל הזה מתנהגים ככה. זה עוד קצת מוקדם לאבחן את הילד כחנון. צריך להכיל אותו, למלל עבורו מה הוא מרגיש ואז להציע לו דרכים אלטרנטיביות - מה עוד אפשר לעשות חוץ מלבכות - להגיד לגננת, להתעקש, לבקש שוב, לקחת משחק אחר במקום וכו'.
    צריך להבין שזה לוקח זמן עד שילד מפנים התנהגויות חדשות ויקח לו זמן עד שיעבור מבכי לתגובה אחרת. קודם הוא בפעם הבאה הבכי יתקצר והוא יתעשת יות רמהר ובפעם אחרת ל איבכה בכלל ויגיב יותר מהר.
    צריך כאן הרבה סבלנות ועיקביות בהנחיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה

    רונית
    23/12/2009

    עזרת לי מאוד
    רונית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-) שמחתי לעזור.

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו