מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שליטה של הבן הגדול בקטןגלית23/12/2009
בוקר טוב
יש לנו שני בנים הגדול בן 6, והצעיר בן 3.5.
הגדול מאוד שולט בקטן, כמובן שגם מאוד אוהב אותו ודואג לו.
מה שמטריד אותי ושאני לא מוצאת פתרון/ מענה לכך שהגדול כל פעם שהקטן מפריע לו במשהוא או אומר לו משהוא שלא מוצא חן בעיניו, הוא מרביץ לו.
כל הרבצה שלו גורמת לתגובה של הבן הקטן או שהוא בוכה או שהוא מחזיר לו ואז מתפתחת סביב זה מריבה שלמה.
ניסינו הכל, לדבר להסביר לשים בחדר, למנוע ממנו דברים ושום דבר לא עוזר.
מה את ממליצה ? אני מיואשת מהמצב הנוכחי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שליטה של הבן הגדול בקטן
סמדר ריינר23/12/2009שלום גלית,
מאוד טבעי שהבן הגדול מגיב תגובה קשה כשהבן הקטן מציק לו. אולי לפני לפני שמענישים אותו, צריך גם להבין אותו וגם להגן עליו, כי אחרת זה יוצא שלקטן מותר לקחת לו הכל והוא נשאר להגן על עצמו לבד. אני חושבת שצריך לשדר לו משהו שיוויוני יותר, שהוא ירגיש שנעשה צדק - זה לא בסדר שאחיך לקח ממך, אבל יש עוד דרכים להגיב, אתה יכול להגיד לנו, אתה יכול לבקש ממנו חזרה, וכו'. אם הילד הגדול מרגיש שאתם לא הוגנים כלפיו הוא רק יכעס יותר, הקנאה שלו באחיו הקטן תגדל ושום עונש לא יעזור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
גלית24/12/2009סמדר בוקר טוב
תודה על תגובתך.
אולי לא הבהרתי עצמי מספיק טוב. יש גם את המקרים שהבן הגדול סתם כך ללא סיבה עובר ליד הקטן ומתחיל להציק לו. זה מתבטא גם באמירות כמו " אתה לא בחבורה שלנו" וגם בהרבצות. מה אז עלינו לעשות במידה והבן הקטן לא לקח לגדול כלום ולא אמר לו שום דבר, זה קורה ללא סיבה הרבה פעמים.
מהאמירות אני פחות מתרגשת ולא מתערבת אבל מה לעשות לגבי האלימות שהוא מפגין כלפיו ללא סיבה ?
דיבורים והסברים לא עוזרים. מה עושים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה
סמדר ריינר24/12/2009שלום גלית,
אם כך יש סבירות להניח שהילד הגדול מקנא בקטן, ומתנקם בו, וכדאי להתייחס גם לזה. כדאי לדבר איתו על כך ולהקדיש לו זמן נפרד ושתומת לב ייחודית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה המשך
גלית24/12/2009לדבר איתו אני מסכימה איתך שאולי צריך עוד יותר.
זה ילד שמקבל הרבה תשומת לך וגם זמן איכות עם ההורים בלי אחיו.
ומשום כך זה מטריד אותי יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההבהרה המשך
סמדר ריינר24/12/2009שלום גלית,
תראי, יש כאן איזו מצוקה של הבן הגדול, שמשום מה ממוקדת באחיו הקטן. אולי באמת כדאילשמוע ממנו מה קשה לו, אני לא יודעת אם הרבה תשומת לב בשבליכם זה גם הרבה תשומת לב בשבילו (יש גם גבול ליכולת שלכם כמובן), וכן איזה סוג של תשומת לב. תשומת לב שילד גדול מקבל, לא דומה בציפיות שלה ובאיכות שלה לילד קטן. זה כמובן טבעי אבל כדאי לבדוק - האם תשומת הלב כוללת התייחסות למטלות שלו כגדול או גם פינוק כקטן? כמה מאפשרים לו להרגיש שמותר לו להיות קטן ופשוט לקבל חום ואהבה בלי קשר להישג מסויים? וכמה תשומת לב ביקורתית או שלילית יש? האםן תשומת הלב היא יותר מאבא או יותר מאמא? האם הוא זקוק להתייחסות מההורה השני?
כמובן שקיימת אפשרות שזה משהו שלא קשור לכל הדברים האלה, אבל אז צריך להכיר יותר את הילד כדי לדעת במה מדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם טיפוסים רגישים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
