שליטה של הבן הגדול בקטן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שליטה של הבן הגדול בקטן
    גלית
    23/12/2009

    בוקר טוב

    יש לנו שני בנים הגדול בן 6, והצעיר בן 3.5.

    הגדול מאוד שולט בקטן, כמובן שגם מאוד אוהב אותו ודואג לו.

    מה שמטריד אותי ושאני לא מוצאת פתרון/ מענה לכך שהגדול כל פעם שהקטן מפריע לו במשהוא או אומר לו משהוא שלא מוצא חן בעיניו, הוא מרביץ לו.

    כל הרבצה שלו גורמת לתגובה של הבן הקטן או שהוא בוכה או שהוא מחזיר לו ואז מתפתחת סביב זה מריבה שלמה.

    ניסינו הכל, לדבר להסביר לשים בחדר, למנוע ממנו דברים ושום דבר לא עוזר.

    מה את ממליצה ? אני מיואשת מהמצב הנוכחי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שליטה של הבן הגדול בקטן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שליטה של הבן הגדול בקטן

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום גלית,
    מאוד טבעי שהבן הגדול מגיב תגובה קשה כשהבן הקטן מציק לו. אולי לפני לפני שמענישים אותו, צריך גם להבין אותו וגם להגן עליו, כי אחרת זה יוצא שלקטן מותר לקחת לו הכל והוא נשאר להגן על עצמו לבד. אני חושבת שצריך לשדר לו משהו שיוויוני יותר, שהוא ירגיש שנעשה צדק - זה לא בסדר שאחיך לקח ממך, אבל יש עוד דרכים להגיב, אתה יכול להגיד לנו, אתה יכול לבקש ממנו חזרה, וכו'. אם הילד הגדול מרגיש שאתם לא הוגנים כלפיו הוא רק יכעס יותר, הקנאה שלו באחיו הקטן תגדל ושום עונש לא יעזור.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה

    גלית
    24/12/2009

    סמדר בוקר טוב

    תודה על תגובתך.

    אולי לא הבהרתי עצמי מספיק טוב. יש גם את המקרים שהבן הגדול סתם כך ללא סיבה עובר ליד הקטן ומתחיל להציק לו. זה מתבטא גם באמירות כמו " אתה לא בחבורה שלנו" וגם בהרבצות. מה אז עלינו לעשות במידה והבן הקטן לא לקח לגדול כלום ולא אמר לו שום דבר, זה קורה ללא סיבה הרבה פעמים.

    מהאמירות אני פחות מתרגשת ולא מתערבת אבל מה לעשות לגבי האלימות שהוא מפגין כלפיו ללא סיבה ?

    דיבורים והסברים לא עוזרים. מה עושים ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום גלית,
    אם כך יש סבירות להניח שהילד הגדול מקנא בקטן, ומתנקם בו, וכדאי להתייחס גם לזה. כדאי לדבר איתו על כך ולהקדיש לו זמן נפרד ושתומת לב ייחודית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה המשך

    גלית
    24/12/2009

    לדבר איתו אני מסכימה איתך שאולי צריך עוד יותר.

    זה ילד שמקבל הרבה תשומת לך וגם זמן איכות עם ההורים בלי אחיו.

    ומשום כך זה מטריד אותי יותר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הבהרה המשך

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום גלית,
    תראי, יש כאן איזו מצוקה של הבן הגדול, שמשום מה ממוקדת באחיו הקטן. אולי באמת כדאילשמוע ממנו מה קשה לו, אני לא יודעת אם הרבה תשומת לב בשבליכם זה גם הרבה תשומת לב בשבילו (יש גם גבול ליכולת שלכם כמובן), וכן איזה סוג של תשומת לב. תשומת לב שילד גדול מקבל, לא דומה בציפיות שלה ובאיכות שלה לילד קטן. זה כמובן טבעי אבל כדאי לבדוק - האם תשומת הלב כוללת התייחסות למטלות שלו כגדול או גם פינוק כקטן? כמה מאפשרים לו להרגיש שמותר לו להיות קטן ופשוט לקבל חום ואהבה בלי קשר להישג מסויים? וכמה תשומת לב ביקורתית או שלילית יש? האםן תשומת הלב היא יותר מאבא או יותר מאמא? האם הוא זקוק להתייחסות מההורה השני?
    כמובן שקיימת אפשרות שזה משהו שלא קשור לכל הדברים האלה, אבל אז צריך להכיר יותר את הילד כדי לדעת במה מדובר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו