שקרים ובניית יחסי אמון- בן 4+

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • שקרים ובניית יחסי אמון- בן 4+
    לירן
    23/12/2009

    בני בן 4 ושלושה חודשים. לאחרונה מצאתי אותו בכמה וכמה סיטואציות משקל לי. למשל- אתמול באתי לקחת אותו מהגן והוא לקח עמו קופסא. כששאלתי אותו של מי הקופסא הוא אמר שלי. שאלתי אותו: אתה בטוח? הוא ענה שכן. מיד ניגשה ילדה אחרת ואמרה שהקופסא שייכת לילדה אחרת. כשעימתתי אותו עם בעלת הקופסא שאישרה שהקופסא שלה. הוא אמר: נכון. אבל עמית (אחיו, בני הקטן) אמר לי לקחת אותה. כעסתי עליו מאוד ואמרתי לו שאסור לשקר.... במקרים נוספים מצאתי אותו משקר ומטיל אחריות בחלק מהמקרים על אחיו הקטן. שאלתי- כיצד מחנכים באופן כללי ילד בגיל זה להיות דובר אמת ולא לשקר? וכיצד מתמודדים עם מצב ש"תפסתי" ילד בשקר? מה עלי לעשות בסיטואציה כזו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שקרים ובניית יחסי אמון

    סמדר ריינר
    23/12/2009

    שלום לילוש,
    ילד בגיל של בנך הוא קצת קטן מדי בשביל להבין עד הסוף את המשמעות של שקר. הוא משתמש בשקר כי אין לו עדיין כלים משוכללים יותר להתמודד עם תסכולים. צריך להסביר, רצוי בלי כעס, שהשקר הוא לא דרך טובה, ושיש עוד דרכים לקבל דברים שהוא רוצה, ואם בכל זאת הוא לא מקבל, יש דרכים להתמודד, כמו לקבל משהו אחר במקום, להמתין עד שיהיה יותר מאוחר וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו