מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- שקר מתוכנון היטב של ילדה בת 5.5יפיתוש24/12/2009
ביתי בת 5.5 ואתמול היא שיקרה לי .
מה שמאוד מטריד אותי זה שהשקר היה מאוד מתוכנן (היא רצתה את הפלאפון שלי לגן וסרבתי אז היא בבוקר בקשה אותו, אחכ" היא בקשה שאכבה אותו- כי המקשים נלחצים ואח"כ אמרה שהוא נפל מהשולחן לאחת השקיות שליד השולחן).
מיד איתרתי את הפלאפון בתיק הגן שלה אך ניסיתי לתת לה מספר הזדמנויות לחזור בה (דיברנו על כמה רע מרגיש האדם שלקחו לו דבר השייך לו, שלחתי אותה לחפש את הפלאפון וכו' אך היא התעקשה ולא ספרה דבר.)
לבסוף בקשתי ממנה לפתוח את התא בתיק ואחרי סרוב ודמעות היא מסרה לי את הפלא' כשאמרה שרצתה אותו.
הסברתי באותו הרגע שזה אסור ושלא לוקחים דבר ששיך לאחר כמו כן אחרי שחזרה מהגן, בערב העלתי שוב את הנושא ואמרתי לה שזה העציב אותי מאוד...
שאלתי, מהי הדרך להתמודד עם שקרים? (לפעמים היא מכה את אחיה ואומרת "אני לא עשיתי כלום..."
האם להעניש? כיצד? במקרה של הפלא' הסתפקתי בשיחות, האם עלי להרחב את השיחות בנושא, ליזום עוד שיחות? וכיצע עלי להגיב אם המקרה יחזור על עצמו???* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שקרים
סמדר ריינר24/12/2009שלום יפיתוש,
ביתך היא עדיין ילדה קטנה, מתוכמת אומנם, אבל קטנה. למרות התחכום שלה, אין לה עדיין כלים להתמודד עם תסכול כשהיא לא מקבלת משהו שהיא רוצה ודרכים חליפיות להשיג אותו, אז היא משקרת. אני לא בעד עונשים כי ילדים בגיל הזה לא מבינים עדיין ריגשית, לעומק (ולא משנה כמה הם מתוחכמים) את המשמעות של הפגיעה שהאחר חווה בגלל שקר שלהם, למרות שהם יכולים להבין באופן כללי שזה אסור ולא יפה. עונש רק יפגע בה וישפיל אותה למרות שהיא לא התכוונה לשום דבר רע מבחינתה, היא רצתה שלה יהיה פלאפון, היא לא התכוונה לפגוע בך בהכרח. מה שכדאי לעשות הוא לחשוב יחד איתה מה ניתן לעשות כשרוצים משהו שאי אפשר. קודם כל הייתי בודקת למה היא רצתה את הפלאפון - אולי היא רוצה להתקשר הבייתה באמצע היום כי היא מתגעגעת, למשל. אולי היא רצתה להשוויץ בבית הספר עם הפלאפון היפה של אמא שלה. לכל הרצונות האלה אפשר למצוא ביחד פתרונות חליפיים, ולתת הכרה והבנה לצורך הריגשי שעמד מאחורי המעשה. יכול להיות שהיא חושבת למשל (זאת רק דוגמה) שאם היא תגיד שהיא רוצה להשוויץ, יגנו את זה, אז היא יכולה להשיג את זה רק בגניבה, אבל אם אפשר להבין אותה, שיש תחרות והיא רוצה להרגיש שגם לה יש מה להציע, ואז חושבים מה יש לה להציע חוץ מהפלאפון של אמא, אז אנחנו מלמדים אותה איך אפשר להשיג דברים בדרך לגיטימית וברורה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
