מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- גמילה מקקיטל24/12/2009
שלום
ביתי בת 3 ושמונה חודשים, גמולה מפיפי כבר קרוב לשנה גם בלילה, נגמלה קצת מאוחר אבל חיכיתי עד שהייתה מוכנה ובאמת שביקשה, תוך יומיים שלושה היא נגמלה מהפיפי. הבעיה היא הקקי, היא לא מוכנה לעשות קקי בסיר או בשירותים ועושה אך ורק בתחתונים, עד עכשיו לא הלחצתי וחשבתי שזה יעבור כשתרגיש מוכנה או תחליט, אבל זה לא קורה ויש גם לחץ מהגן, היא עושה והיא לא אומרת והילדים מריחים קקי וכבר יודעים שזו היא וזה מצב לא נעים. אני חושבת שזה נובע מזה שהיא רוצה להישאר קטנה (היא הקטנה ויש לה אח בן 6.5) אז אני מנסה כל הזמן להגיד לה שהיא כבר גדולה וכמה אני אוהבת אותה ולהעצים אותה, זה לא עובד. מה עושים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גמילה מקקי
סמדר ריינר24/12/2009שלום טל,
קודם כל את יכולה לפנות לעמודת "שאלות נפוצות" יש שם תשובה שמתייחסת למצב שאת מתארת.
שנית, מאוד יכול להיות שאת מזהה נכון שהיא רוצה להישאר קטנה, אבל אם זה כך, יכול להיות שהתגובה צריכה להיות בדיוק הפוכה. כלומר, היא יודעת שמצפים ממנו להיות גדולה ולזה היא מתנגדת, אז את לוקחת את הדבר שהיא מתנגדת אליו ומדגישה אותו בכל זאת. וזה רק מגדי את ההתנגדות שלה, ויצרנו מעגל שמחזק את עצמו. יכול להיות שהטקטיקה צריכה להיות הפוכה, בכיוון של שבירת הכיוון במעגל, כלומר, אם היא רוצה להישאר קטנה - אפשר לגלות הבנה לצורך הזה, ולהגיד לה שכיף להיות קטנים, ושגם כשגדלים אפשר לפעמים לחזור להיות קטנים לכמה זמן, ואחר כך לחזור להיות גדולים שוב - למשל אפשר בבית לקחת קצת בקבוק, או לבקש על הידיים, או לקבל פינוקי של קטנים, וכו'. כך יש סיכוי שהצורך לגדול לא ייתפש אצלה כמשהו בלתי הפיך ודרסטי, אלא משהו יותר הדרגתי, אם אפשרות לחזור להיות קטנה מדי פעם, ואז אולי היא תפחד פחות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותגובה
טל24/12/2009תודה על התגובה. חשוב לי להדגיש כי היא עדיין הקטנה וגם לוקחת עדיין בקבוק בבוקר וגם עדיין מוצצת מוצץ ואני לא לוחצת עליה בעניין זה, יש המון פינוקי אבל חשוב לי להבהיר לה שגם שהיא גדולה אני אוהבת אותה , היא לא צריכה להיות קטנה בשביל פינוקי ותשומת לב היא מקבלת את זה גם כשהיא גדולה, לכן אני אומרת לה את זה, שלא "תפחד" לגדול.... עדיף להמשיך להתייחס אליה כקטנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
סמדר ריינר24/12/2009שלום טל,
נשמע לי שאת עושה נכון. אולי כדאי להוסיף חיזוקים ספציפיים גם על דברים שהיא עושה כגדולה - כלומר לתת חיזוקים (אולי את עושה את זה) כל פעם שמצליחה משהו לבד וכו'. אולי הפחד שלה מלגדול מוזן מזה שהיא חוששת שלא תצליח, כי היא מרגישה שהדרך היחידה שלה לקחת מקום בעולם היא בתור קטנה. אם זה העניין אז את עושה נכון כשאת מעודדת אותה להיות גדולה, זה צריך להיות משולב - מצד אחד לתת חיזוקים על ביטויים של עצמאות וגדילה ומצד שני לשדר שאפשר גם לחזור להיות קטנה באופן זמני, שהיא לא מאבדת את מקומה כקטנה כל עוד המקום שלה כגדולה לא ברור לה על מה הוא נשען. (אני מקווה שאני מובנת...)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה ותגובה
טל24/12/2009תודה על התגובה. חשוב לי להדגיש כי היא עדיין הקטנה וגם לוקחת עדיין בקבוק בבוקר וגם עדיין מוצצת מוצץ ואני לא לוחצת עליה בעניין זה, יש המון פינוקי אבל חשוב לי להבהיר לה שגם שהיא גדולה אני אוהבת אותה , היא לא צריכה להיות קטנה בשביל פינוקי ותשומת לב היא מקבלת את זה גם כשהיא גדולה, לכן אני אומרת לה את זה, שלא "תפחד" לגדול.... עדיף להמשיך להתייחס אליה כקטנה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
