איך ללמד ילד לאהוב את עצמו?

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • איך ללמד ילד לאהוב את עצמו?
    לילך
    24/12/2009

    שלום
    אני אמא ל-2 בנות.
    ביתי הגדולה בת 6 לאחרונה מבטא חוסר אהבה לעצמה ואומרת לי שהיא מכוערת.
    ניסיתי לדבר איתה על כך ואיך היא הגיעה למסקנה הזו.
    אז בהתחלה היא אמרה לי שבנות מציקות לה שהיא קצת מלאה ושאמרו לה עוד כמה דברים.
    יום למחרת שוב דיברנו והבנתי שזה לא בהכרך קשור להצקות אלה
    באמת היא חושבת שהיא מכוערת.
    (בגלל העגילים,בגלל השיניים,וכו...)
    ניסיתי להגיע איתה לאיזה פתרון והבטחתי לה שאקח אותה עימי לקניית בגדים חדשים
    ולהחליף לה עגילים.
    אני חייבת לציין שאני(אמא שלה) בדיוק אותו דבר,
    אני גם במילים "עדינות" לא אוהבת את עצמי אך חשוב לי לציין שמעולם לא אמרתי את זה או הזכרתי משהו בעניין לידה.
    לכן אני שואלת מה לעשות? האם באמת מסע קניות יפתור את העניין?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה (ואמא) שלא אוהבת את עצמה

    סמדר ריינר
    24/12/2009

    שלום רקפת,
    את מחברת נכון שכנראה יש קשר בין העובדה שאת לא תמיד מרגישה שאת אוהבת את עצמך לבין מה שהידה חשה. גם אם לא אמרת את זה לידה, היא חשה בכך. כדי לגדול להיות אשה בוגרת, ילדות מסתכלות על אימן. אם אימן לא מעריכה את עצמה, קשה להן מאוד להעריך את עצמן כידות וכנשים לעתיד.
    מסע קניות זה נחמד, זה לא יפתור את כל הבעיה, אך זה יכול להיות בילוי חביב של אמא ובת. בנוסף מה שהכי יעזור הוא שאת תמצאי דרך לאהוב את עצמך, כי היא תזדהה איתך. וכמובן לחזק אותה הרבה. אם כי חיזוקים שבאים מאדם שלא מעריך את עצמו , יכולים פחות להיחשב. מה שמחזיר אותנו להמלצה - לעבוד על עצמך, בטיפול או לבד. בהצלחה:-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאהוב...איך????

    לילך
    27/12/2009

    ראשית תודה על התגובה,
    אני אדגיש שוב ...מעולם לא הראתי או אמרתי דבר על זה שאני לא אוהבת את עצמי
    (כלומר את המראה שלי) ליד ביתי.
    אני לא יודעת אם הדרכים שלי לאהוב את עצמי הן מה שצריכה ילדה בת 6???!!!
    אני יכולה להתחיל לעשות ספורט לשמור דיאטה לקנות איזה בגד סקסי ...
    אבל זה לא מה שילדה בת 6 צריכה!
    אני רוצה לציין שאני כל הזמן מחמיאה לביתי על איך שהיא ניראת ואפילו גייסתי את כל המשפחה לעניין ושיחמיאו לה כל הזמן.
    לכן אני שואלת....מה הדרך לאהבה עצמית לילדה בת 6?
    (כי לי לא נראה שזה יהיה במסע קניות...נראה לי שאפילו לא יהיה לה סבלנות לחנויות ומדידות)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לאהוב

    סמדר ריינר
    27/12/2009

    שלום לילך,
    נראה שכוונתי לא הובנה (מגבלות האינטרנט כנראה).
    אני אנסה שוב : ילדים מרגישים כשהם גדלים ליד הורים עם הערכה עצמית נמוכה, ומזדהים איתם.
    ילדים מגבשים את ההערכה העצמית של עצמם, לפי ההזדהות שלהם עם ההרוים.
    זה נכון שבגד סקסי זו לא הדרך להגביר את ההערכה העצמית של ביתך.
    יש דברים שבאים מבפנים, לא מבחוץ. לא משנה כמה תלבשי בגד סקסי, או כמה תגידי לבת שלך שהיא מדהימה, עדיין, גם אם את לא אומרת לה את זה, היא מרגישה שאת לא אוהבת את עצמך (יש הרגשות שלא עוברות במילים) ואז היא חושבת - אם אמא שלי לא שווה, גם אני לא שווה כי אני באתי ממנה. נקודה. (כמובן שפישטתי את זה מאוד, זה לא ככה אחד לאחד).
    לכן, את צריכה למצוא דרך לאהוב את עצמך, לא משנה מהי, אם בגד סקסי עוזר לך, מה טוב, אבל אני ממליצה על טיפול עבורך. הבת שלך לא לומדת לאהוב את עצמה כך שאם רואה את אמא לובשת הבגד סקסי אז גם היא תלבד בגד כזה ותחשוב שהיא יפה, אלא היא רואה שאמא מרגישה יותר טוב, יש לה מצב רוח יותר טוב, היא נהיית חברותית יותר, היא בטוחה בדעותיה יותר ועומדת עליהם ואז היא חושבת- אם יש לי אמא כזו שווה, בטח גם אני שווה משהו, אני הרי באתי ממנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לאיזה טיפול?

    לילך
    28/12/2009

    איזה טיפול? יש כמה אפשרויות? או שזה חייב להיות אצל פסיכולוג?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • טיפול

    סמדר ריינר
    29/12/2009

    שלום לילך,
    את יכולה לפנות או לפסיכולוג/ית קלינית או לפסיכותרפיסט/ית (עובד/ת סוציאל/ית קליני/ת שלמד/ה בבית ספר לפסיכותרפיה), ואם את מחוברת יותר לאמנות אפשר פנות גם למטפל/ת באומנות.
    את יכולה להתעניין באיזור מגורייך מה האפשרויות באופן פרטי או במרפאה ציבורית ששייכת לקופת חולים או למשרד הבריאות למשל.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו