לילה לבן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לילה לבן
    זקוקה לעיצה
    24/12/2009

    אני אמא לארבעה ילדים מקסימים
    הבן הקטן בן שנתיים וחצי , גמול וגם זרק את המוצץ (נראה לי שמכאן התחילה לי הבעיה)
    הילד מזה 3 שבועות לערך מתעורר באמצע הלילה , בצרחות ובמשך שעה לפחות בוכה בקול רם המפריע לכל הבית ובמיוחד לי - הוא "שובת" לא פיפי לא בקבוק , בקיצור לא מובן למה הוא מתעורר.
    הוא כועס ולא נותן להרים אותו ממש מתנגד בכח.
    כעבור חצי שעה - שעה של בכי הוא פתאום נרגע - מבקש פיפי ולמיטה שלו ,אני יושבתלידו שניה וחצי ועם בקבוק הוא חוזר לישון.
    הוא זוכר הכל בבוקר ומספר " בכיתי הרבה הרבה "

    אני בטוחה שאין כאן בעיה רפואית בשל המשכות התנהגות זו אלא למשיכת תשומת לב בלבד.
    ייתכן כיבגלל שנכנס לגן לפני חודש והוא כועס כי היה איתי בבית לפחות 3 חודשים לפני ו"נדבקנו אחד לשני".
    בגן אומרים שהוא מקסים ורגוע והכל טוב
    אני חייבת לציין שמעולם לא היתנה לי בעיה כזו עם אף אחד מילדי , כולם נגמלו בגיל צעיר ממוצץ , אבל אולי לו הייתי צריכה להשאיר עוד....
    כעת הוא לא רוצה לחזור למוצץ, הצעתי לו מתוך ייאוש ועיפות בלילה. מה לעשות כדי להפסיק זאת ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לילה לבן

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מתעורר באמצע הלילה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/12/2009

    לאמא שלום,
    כאמא לארבעה ילדים את בוודאי יודעת שכל ילד הוא יחיד ומיוחד ויש לו את האופי שלו, ההעדפות שלו והתגובות הייחודיות לו. לדעתי רצוי לקחת את הילד לבדיקה רפואית רק כדי לשלול בעיה כלשהיא (אולי תולעים?). אולם כדאי בכל אופן גם להסתכל על ההתעוררות בלילה כמבטאת געגוע של בנך אלייך (הרי ההתעוררות התחילה רק כשבוע לאחר כניסתו לגן). לא הייתי מכנה את ההתעוררות כ"משיכת תשומת לב" או "כעס", אלא עדיף לתפוס אותה כמבטאת את הקושי שלו שאולי יש לו קושי לומר במלים.
    הבן שלך עומד בכל המטרות ההתפתחותיות לגילו באופן יפה - השתלב בגן, גמול ונפרד מהמוצץ. הוא גם אח לשלושה ילדים גדולים יותר ממנו ובטח לא תמיד הוא נהנה להיות הקטן. אולם יש לזכור שהוא בן שנתיים וחצי ועד לאחרונה היה איתך מאד צמוד. זה בטח מאוד חסר לו, וטבעי שכך יהיה.
    כדאי להשתדל להקדיש לו זמן אישי יחד אתך, כדי להקל במעט על הקושי הטבעי של הפרידה והמעבר לגן.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לילה לבן נואשת למציאת פיתרון לבעיה

    זקוקה לעיצה
    18/01/2010

    כמעט חודש עבר מאז שהעלתי כאן את הבעיה של בני , הלכנו לרופאה עשינו בדיקת צואה אין תולעים והכל בסדר , הילד בסדר גמור אבל בלילות אין לילות. עדיין כל לילה כמעט הוא מתעורר לחצי שעה של בכי, אחרי חצי שעה בערך הוא הופך "לילד אחר " - זה שאני מכירה במשך היום מבקש יפה פיפי ובקבוק ו"אמא תיקח אותי למיטה" ונרדם... למה ? מה יכולה להיות הסיבה להתעוררות מעצבנת שכזאת , והוא רוצה רק " אמא תרים אותי " אף אחד אחר לא יוכל לגשת אליו כי הוא לא נותן ויש גם מצבים שכשהוא בוכה הוא מתנגד גם לי פשוט יושב ובוכה.... גם צורח .
    אני רוצה לחזור לשינה רצופה אף אחד מילדי לא הפריע ל לישון מלבד חודש חודשיים ראשונים לחייהם וזהו.... אולי הפינוק ? אולי זה שאין יותר מוצץ להרגיע אותו ? הוא נגמל ממוצץ ו רוכבר 7 חודשים מאז שנגמל. אולי בגל הכניסה לגן ב- 1.12 , איך עוזרים לו להפסיק את זה ? צריך קודם להבין למה הוא מנהג ככה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין לילות לבנים

    זקוקה לעיצה
    23/01/2010

    שלום רב
    העליתי שוב פניה אליכם משלא חל שיפור במצב ולא עניתם לי , בבקשה קיראו את פנייתי (בהודעה הקודמת) ויעצו לי מה עלי לעשות
    ניסיתי משהו שנתנה לי הרופאה שלו להרגעה על בסיס פסיפלורה טבעי - נהדר אבל כשנגמר הבקבוק ולאחר שנחתי שבוע בערך עם לילות ארוכים ומלאי שינה שוב כבר יומיים הוא מתעורר.
    אני לא רוצה להמשיך עוד בקבוןק שלא "יתמכר" אלא למצור פיתרון פסיכולוגי ולהבין את הילד המקסים הזה שלי , אני חייבת לציין ששלושת ילדי הראשונים לפניו לא עשו לי שום בעיות בכלל היה כיף לגדל אותם באהבה ונתינה , והוא שונה לגמרי .....לא נראה לי שאני השתניתי ,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עדיין מתעורר

    ד''ר שירי שדה שרביט
    23/01/2010

    לאמא שלום,
    מהדברים שתיארת בשלוש ההודעות, בולט הקושי למצוא את האיזון בין תחושת רגיעה ו"ביחד" לבין מתח ועוררות. הבן שלך מתפקד במהלך היום בהתאם לגילו, אולם בלילה כשאנחנו פחות מאורגנים ומוכנים, צפים רגשות ומחשבות שאין להם כ"כ מקום במהלך היום - חששות, געגועים, קושי עם שינויים וכדומה.
    אני חושבת שמה שהבן שלך מאותת לך בדרכו הוא, שהוא זקוק לך להרגעה. כדאי - על אף הקושי ההתארגנותי כשיש לך שלושה ילדים נוספים - לתת לו זמן אישי איתך בערב לקראת השינה, וששאר הילדים יטופלו/יועסקו באותה העת ע"י אביהם או דמות נוספת שיכולה לעזור לך בתקופה הקרובה. תכיני את הילד שיש לכם זמן מיוחד, ותהיי איתו בפעילות מרגיעה של שניכם יחד בלבד: קריאת סיפורים, ציור, הרכבת פאזל וכדומה. פעילות לא מעוררת, שבמהלכה תוכלי לשוחח איתו מה היה בגן ובכלל. לאחר מכן, בלילה, רצוי להחזירו למיטה מהר ככל שניתן ולתת לו את האפשרות להירגע. הכרחי שגם האב יהיה מעורב בהרגעתו ובהחזרתו למיטה. כדאי לוודא שיש מספיק אלמנטים שיכולים לעזור לו להירדם/להירגע, במידה והם עוזרים לו - בקבוק, חפץ מרגיע, בובת פרווה/חיתול בד, אור קטן, בגד אהוב וכדומה. העזרה לבנך צריכה לכלול גם את מרכיב ההרגעה והקדשת הפנאי באופן אישי לקראת השינה, וגם את ההתעקשות והעקביות במהלך הלילה. הלילה נחוץ עבור שניכם למען תפקוד מיטבי במהלך היום, וכדי שאת לא תתמוטטי ותוכלי לנהל את חיי היומיום שלך היטב.
    בהצלחה!
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    זקוקה לעיצה
    25/01/2010

    ד"ר שירי שדה שרביט תודה על תגובתך, המצב ממש קשה עבורי , לילות בלי שינה והמון כעס ומצד שני דאגה לילד המתוק הזה.חשוב לציין שזה ילד עצמאי מאוד , מדבר שוטף ועם אוצר מילים נהדר והוא אכן מתאר את המצב בבוקר " בכיתי בכיתי הרבה הרבה" . הוא גמול, ועושה המון פעולות לבד כמו לכת לשירותים ולנעול נעליים לגן אבל כש"הקריז" תוקף אותו אי אפשר לעצור אותו וזה מפריע לכולם אפילו לשכנים כי זה בכי מכל הלב ובקול רם ולעיתים אף צרחות.יש לי המון נסיון עם ילדים אבל בדבר כזה עוד לא נתקלתי !!!! קשה מאוד ומתפללת שהתקופה הלא פשוטה הזו תעבור ונוכל רק להיזכר בה וזהו. ממליצה לחזור לעוד בקבוק פסיפלורה - תרופה טבעית שהרופאה נתנה לו או לא? אני אנסה כמובן את ההצעה שלך להיות איתו יותר על אף שאני באמת משתדלת לכך בזמן האחרון עם כל הקושי שיש עוד 3 וזה שיעורים משחקים אוכל חברים יצירות ומה לא.....מה לא ?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו