לא מוכן לאכול...

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • לא מוכן לאכול...
    מירית
    25/12/2009

    היי
    בני בן השנתיים ו3 חודשים מסרב לאכול הוא אף פעם לא היה אכלן גדול אבל לאחרונה המצב החמיר כל יום כשאני אוספת אותו מהגן הגננת מיידעת אותי שאת ארוחת הבוקר (בד"כ דגנים) הוא אכל אבל בארוחת הצהרים לא נגע ולפני כ3 שבועות הוא היה אוכל ארוחת צהרים בגן ואפילו כמות יפה
    אנחנו מגיעים הבייתה והוא מוכן לאכול מעדן או כריך עם שוקולד לאחר מכן הוא ישן שנת צהרים ולא אוכל כלום עד ארוחת הערב וגם אותה הוא לא אוכל (כי אם הוא אוכל חטיף או משהו אין סיכוי שיאכל בכלל בערב)
    ניסיתי הכל כולל עידוד בכל ביס שהוא אוכל ניסינו להכין יחד אוכל ולעשות את זה כייפי זה עוזר אבל לא מספיק הוא אוכל ביס או שניים וזהו כמות שבהחלט אינה מספיקה
    גם מאכלים שאני יודעת שהוא אוהב הוא מסרב לאכול
    הוא חוזר ומבקש כל הזמן "הפתעה" שזה משהו טעים הסברנו לו שאם לא יאכל ארוחת ערב לא יקבל הפתעה
    השאלה היא האם נכון לנהוג ככה ולהתנות קבלת הפתעה אם יאכל ? מה יכול להיות הגורם לשינוי הפתאומי? מה אני יכולה לעשות כדי לשפר את המצב?

    אני לא יודעת אם זה קשור אבל בערך באותו הזמן שהתחיל הסירוב לאוכל התחילה גם תופעה נוספת פתאום הוא מבקש שאני אשב איתו בחדר עד שהוא ירדם ולפני כן הוא היה הולך לישון בלי שום בעיה אחרי הטכס הקבוע שלנו של רחצה סיפור ומיטה... האם יש קשר בין שתי התופעות?

    סליחה שיצא ארוך מצפה לתשובה...

    תודה מירית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לא מוכן לאכול...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מאבקי שליטה

    ד''ר שירי שדה שרביט
    25/12/2009

    מירית שלום,
    אני חושבת ששתי התופעות מאוד קשורות זו בזו. הבן שלך נמצא בתקופה התפתחותית בה הוא מבין את קטנותו ואת המוגבלות שלו בשליטה על הסביבה. זו הכרה מאוד מסתכלת מבחינת הילד (שוב - מדובר בכל ילד בגיל זה, לא רק בנך). התגובה שלו להבנה הזו היא ניסיון לשלוט בסביבתו. הוא מצא שני עניינים שהם חשובים מאוד למבוגרים - אכילה ושינה. לדעתי כדאי להימנע מלשדר לילד את המתח והכעס שלכם סביב נושא האכילה והשינה. למשל, לבקש מצוות הגן לא לעדכן אותך בנוכחותו, ולא "להתחנן" שיאכל. אפשר וחשוב להסביר לו שה"הפתעות" הן לא בריאות - במלים שלו ובמונחים שיהיו לו ברורים, למשל: "לא יהיה לך כוח לרוץ בגן", "אתה לא תגדל להיות גבוה כמו אבא/ספיידרמן..", וכדומה. כמו כן אפשר להוריד לתקופה את המאכלים הפחות מזינים ובריאים, ואז המבחר שלו יהיה מתוך מזונות עם ערך תזונתי. באינטראקציה עמו מומלץ מאוד להימנע מתחנונים, שיחות, עידוד והתניות (אם תאכל X תקבל Y), אלו מסרים שמעצימים את השימוש של הילד באוכל ובהימנעות מאוכל כדרך להרגיש שגם הוא קובע משהו בעולם. גם לגבי ההליכה לישון - כדאי לחזור לטקס הקודם שהיה ולהיפרד מהילד בסופו של דבר.
    כן כדאי בנוסף לבדוק ולחשוב עמכם האם התרחשו אירועים בבית או בגן לאחרונה שמעצימים את הצורך שלו לנסות להרגיש שגם הוא שולט וקובע, במיוחד סביב אוכל ושינה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התשובה המהירה

    מירית
    25/12/2009

    לגבי האוכל הוא גם ככה ילד מאוד בררן ולא מוכן לאכול פירות וירקות בכלללל
    אני מנסה לתת לו אותם בדרך סמויה ו"להחביא" אותם במאכלים מבלי שהוא ידע אבל זה לא תמיד מצליח אני ממשיכה להציע לו פירות וירקות תמיד ומה שמוזר זה שיש פירות וירקות שבעבר הוא היה אוכל ועכשיו לא מוכן אפילו לגעת ו/או לטעום וכשאני אומרת לגעת אני מתכוונת לזה במלוא מובן המילה ממש לא נוגע בהם והעניין עם הירקות והפירות התחיל עוד לפני הבעיה של מאבקי השליטה
    מה שגורם לי לדאוג עוד יותר גם לא פירות וירקות ועכשיו גם לא אוכל?
    האם יש לך עצות לעניין הזה?
    ולגבי עצתך אז בעצם אני אמורה להגביל את עניין ה"הפתעות" ולא להתעקש שיאכל גם אם הוא לא אוכל כמעט כל היום?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד''ר שירי שדה שרביט
    26/12/2009

    מירית שלום,
    ילדים לעתים נמנעים למשך תקופה מסוימת מלאכול מזונות שאכלו בעבר, וזהו מהלך טבעי. אולם המתח שלך סביב הנושא עלול להביא אותו להימנע עוד יותר מאכילה ולהצטמצם במגוון. כדאי להציע מגוון אך לא להתעקש איתו כי ההתעקשות רק מעצימה את הבעיה ואת ההתנגדות לאכול. לגבי "הפתעות" וממתקים, אין בהם כל רע באופן כללי. אולם לא רצוי שהם יהיו תנאי לאכילה ובאופן כללי שלא יהוו פרס על התנהגויות מסוימות. כדאי להנהיג בבית ארוחת ערב משותפת בה אתם ההורים תאכלו והוא יישב אתכם, לרוב זהו דבר שהופך את האכילה להרגל נעים בו גם הילד רוצה להשתתף. עדיף שלא ללחוץ עליו לאכול אלא להדגיש באופן עדין את ההנאה שלכם.
    נראה שנושא השליטה ומי יקבע למי קיבל בביתכם ביטוי באמצעות האוכל, ורצוי להחזיר את העיסוק באכילה ובמזון לרמה יותר נייטרלית. כנ"ל לגבי הרגלי השינה.
    בהצלחה,
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה על העזרה :-)

    מירית
    26/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שמחתי לעזור

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו