בת שנתיים וארבע לו רוצה ללכת לגן

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בת שנתיים וארבע לו רוצה ללכת לגן
    ליאת
    27/12/2009

    שלום, ביתי בת שנתיים וארבעה חודשים. לאחרונה היא החלה לבכות בכל בוקר כאשר אני לוקחת אותה למעון.
    היא בוכה ואומרת שהיא לא רוצה ללכת וגם כאשר אני נשארת איתה בבוקר קצת בגן לעזור לה להתרגל היא בוכה כאשר אני הולכת.
    היא תמיד הייתה שמחה ללכת לגן והייתה אומרת לי שלום יפה עד השבוע האחרון.
    כמו כן יש לה פחדים מזרים, רק נכנס איש זר לכיתת הגן שלה היא נכנסת להיסטריה ומתחילה לבכות.
    היא גם כל הזמן רוצה את אמא גם כשהיא עם סבא, סבתא או אבא.
    אני ממש מפחדת שיש לה בעיות חרדה ואני לא יודעת איך לעזור לה להתמודד עם הפחדים ולהתגבר עליהם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התכוונתי ללא רוצה ללכת לגן סליחה

    ליאת
    27/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא רוצה ללכת לגן

    ד''ר שירי שדה שרביט
    27/12/2009

    ליאת שלום,
    אחד הפרטים שלא ציינת הוא מה קורה לבתך לאחר שאת הולכת - האם היא נרגעת, משתפת פעולה עם הצוות ויוצרת קשרים עם ילדים, או שהיא נותרת לבכות . כמו כן, האם חל איזהשהוא שינוי בשבוע האחרון (כמה זמן היתה חופשת החנוכה בגן?). עוד לא כתבת האם הפרידה היא קשה ממך בלבד או גם כשאבא מביא אותה לגן.
    במידה ומהלך היום בגן הוא תקין, אפשר להבין את ההתנהגות של בתך כמבטאת קושי שלה להיפרד ממך, שהוא טבעי בגילה. ילדים בגילה מבינים טוב יותר מבעבר את ההשפעה של תגובותיהם על הזולת (במקרה זה, את) ומביעים את העדפותיהם ורצונותיהם יותר מכפי שעשו זאת קודם. מבחינת בתך, באמת הכי עדיף לה איתך והיא לא מסוגלת להבין את התועלת וההנאה שבגן וכמובן שלא את הצורך שלך לעבוד בשעות הבוקר. ככל שהיא מבינה, היא מגיעה למסקנה שהשהות עמך היא הכי טובה לה, ויופי שהיא מגיעה למסקנה כזו.
    יחד עם זאת, כיוון שבכל זאת יש מציאות וצריך להתחשב בה, כדאי לחשוב יחד עם הגננת מה יכול להקל עליה בפרידה - חפץ מהבית, אלבום תמונות ("אלבום כיסים" קטן שאפשר לקנות בסכום לא רב), טקס קבוע ביניכן וכדומה. עלייך להחליט מראש כמה זמן את מקדישה לפרידה, ולאחר מכן ללכת ולסמוך על הצוות המטפל שיידעו להרגיע אותה.
    התגובות של בתך נשמעות לפי המידע שמסרת מאוד טבעיות ונורמטיביות לגיל. גם החשש מפני אדם זר ולא מוכר הוא נכון עבורה, הרי לא היית רוצה שהיא לא תבחין בין אנשים מוכרים ובטוחים לבין זרים, לא? יש לכך ערך אבולוציוני והגנתי, ופשוט כדאי לעקוב שהמידה של החרדה היא סבירה.
    שירי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו