מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תלותקרן27/12/2009
לבני בן השנה ו-8 חוד' (בן בכור) יש הרגל שהוא צריך כול הזמן להאחוז ביד ולהרגיש מגע של מבוגר שבסביבה-גם שמרמים אותו הוא ישר אוחז לי ביד ועושה לי מעיין "מסאז' " ליד.התופעה קיימת גם בגן (הוא בגן כבר שנה) - בעיקר שיושבים בריכוז -אין מצב שהוא ישב בלי לאחוז למישהי מהמטפלות ביד, גם שמשחקים כול כמה דק' הוא ניגש כדי להרגיש מגע של יד לאיזה דקה ואז ממשיך לשחק. באופן כללי קשה לו להתרכז במשחק/פעילות כול שהיא יותר מכמה דק'.
שאנחנו בבית הוא לא מוכן ברוב המקרים לשחק עם עצמו והוא דורש שמישהו יהיה איתו ,לא מחייב שאקח חלק במשחק מספיקה הנוכחות שלי.
גם שהוא צופה בטלויזיה לאחר כמה דק' שהוא לבד הוא רוצה שישבו לידו ויחזיקו לו יד.
רק לא מזמן הצלחנו בזמן שינת הלילה להרגיל אותו לישון לבד. עדין במהלך היום שהוא הולך לישון ברוב המקרים הוא צריך יד.
אני גם מרגישה שהתופעה מחריפה עם הזמן והוא לא מסוג לשבת עם עצמו והוא לא מניח לי לרגע, אפילו שאני אוכלת או נכנסת לאמבטיה הוא בוכה ורוצה שאבוא איתו.
דבר נוסף שהוא הפך להיות תלותי בו הוא המוצץ שרוב הזמן הוא מבקש אותו.
סה"כ הוא ילד מאד פיקח, שמבין דברים מהר מאד, חברותי וחייכן.
אשמח לעצה בנושא בייחוד לאור העובדה שאני בהריון בחודש תשיעי ואני חוששת שהמצב רק יחמיר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תלות
סמדר ריינר27/12/2009שלום קרן,
לצערי אין לי בשורה מקלה.
במובן שאי אפשר התייחס לילד בן שנה ושמונה במושגים של תלות. תלות היא המצב הנורמלי של הגיל הזה. את לא אמורה לצפות שם לעצמאות. יכול להיות שמצב מחמיר בגלל שהוא לא מקבל את הביטחון שהוא זקוק לו ואז חרדה שלו גוברת והתלות רק מתעצמת במקום לקטון.
אני חושבת שתצטרכי הרבה מאוד עזרה אחרי הלידה, אני ממליצה לך במידת האפשר להיערך מראש ולנסות להשיג את כל העזרה שאת יכולה על מנת שחלק גדול מהזמן יהיה עוד מבוגר בבית שיוכל לעזור לך ולתת לבנך את ביטחון לו הוא זקוק בזמן שאת עם התינוק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבהמשך...
קרן28/12/2009תודה רבה על התגובה.
אשמח לגבי עניין האחיזה ביד אם יש איזה דרך להפחית אצלו את הנושא, אני מנסה כול הזמן להפחית ,לתת לו בובה שהוא יושב במקום אבל זה לא ממש עוזר.
כנ"ל לגבי התלות במוצץ אם ניתן לעשות משהו , או שזה משהו שיעבור עם הזמן?
האמתי שדווקא בחודש האחרון הייתי יותר בבית וגם נתתי לו יותר תשומת לב ודווקא אז הוא התחיל להיות יותר תלותי ככה שקצת קשה לי לעלות על מה גורם לו לתחושת חרדה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
סמדר ריינר28/12/2009שלום קרן,
נראה לי שהאת תופסת את בנך בצורה שלא מותאמת לגיל. בגיל שנה ושמונה חודשים לא אמורה להיות הפחתה בתלות במוצץ. מה שאני מנסה להגיד לך, שתפסיקי להילחם בתלות שלו, התלות שלו היא במקום, הנסיון להפחית אותה הוא לא במקום. יכול להיות שכשהיית איתו יותר הוא נהיה ער יותר למה שהוא זקוק וזה לא נכון להפחית לו את זה בצורה מלאכותית, אלא לתת לו בקצב שלו. לילדים יש דחף טבעי לגדול, כשהוא ירגיש גדול, הוא יראה לך את זה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
קרן28/12/2009תודה על העצות, ככל הנראה את צודקת.
נראה לי שאני פשוט נכנסת לחרדות בגלל שאני צריכה ללדת ואני רוצה שהוא יגדל כמה שיותר מהר על מנת שיהיה לו קל ,
כנראה שאני זו שצריכה את הטיפול (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבבקשה:-) שמחתי לעזור
סמדר ריינר29/12/2009* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
קרן28/12/2009תודה על העצות, ככל הנראה את צודקת.
נראה לי שאני פשוט נכנסת לחרדות בגלל שאני צריכה ללדת ואני רוצה שהוא יגדל כמה שיותר מהר על מנת שיהיה לו קל ,
כנראה שאני זו שצריכה את הטיפול (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אנוכיים ומרוכזים בעצמכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)






.jpg)
