תלות

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • תלות
    קרן
    27/12/2009

    לבני בן השנה ו-8 חוד' (בן בכור) יש הרגל שהוא צריך כול הזמן להאחוז ביד ולהרגיש מגע של מבוגר שבסביבה-גם שמרמים אותו הוא ישר אוחז לי ביד ועושה לי מעיין "מסאז' " ליד.התופעה קיימת גם בגן (הוא בגן כבר שנה) - בעיקר שיושבים בריכוז -אין מצב שהוא ישב בלי לאחוז למישהי מהמטפלות ביד, גם שמשחקים כול כמה דק' הוא ניגש כדי להרגיש מגע של יד לאיזה דקה ואז ממשיך לשחק. באופן כללי קשה לו להתרכז במשחק/פעילות כול שהיא יותר מכמה דק'.
    שאנחנו בבית הוא לא מוכן ברוב המקרים לשחק עם עצמו והוא דורש שמישהו יהיה איתו ,לא מחייב שאקח חלק במשחק מספיקה הנוכחות שלי.
    גם שהוא צופה בטלויזיה לאחר כמה דק' שהוא לבד הוא רוצה שישבו לידו ויחזיקו לו יד.
    רק לא מזמן הצלחנו בזמן שינת הלילה להרגיל אותו לישון לבד. עדין במהלך היום שהוא הולך לישון ברוב המקרים הוא צריך יד.
    אני גם מרגישה שהתופעה מחריפה עם הזמן והוא לא מסוג לשבת עם עצמו והוא לא מניח לי לרגע, אפילו שאני אוכלת או נכנסת לאמבטיה הוא בוכה ורוצה שאבוא איתו.
    דבר נוסף שהוא הפך להיות תלותי בו הוא המוצץ שרוב הזמן הוא מבקש אותו.
    סה"כ הוא ילד מאד פיקח, שמבין דברים מהר מאד, חברותי וחייכן.
    אשמח לעצה בנושא בייחוד לאור העובדה שאני בהריון בחודש תשיעי ואני חוששת שהמצב רק יחמיר .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תלות

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תלות

    סמדר ריינר
    27/12/2009

    שלום קרן,
    לצערי אין לי בשורה מקלה.
    במובן שאי אפשר התייחס לילד בן שנה ושמונה במושגים של תלות. תלות היא המצב הנורמלי של הגיל הזה. את לא אמורה לצפות שם לעצמאות. יכול להיות שמצב מחמיר בגלל שהוא לא מקבל את הביטחון שהוא זקוק לו ואז חרדה שלו גוברת והתלות רק מתעצמת במקום לקטון.
    אני חושבת שתצטרכי הרבה מאוד עזרה אחרי הלידה, אני ממליצה לך במידת האפשר להיערך מראש ולנסות להשיג את כל העזרה שאת יכולה על מנת שחלק גדול מהזמן יהיה עוד מבוגר בבית שיוכל לעזור לך ולתת לבנך את ביטחון לו הוא זקוק בזמן שאת עם התינוק.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בהמשך...

    קרן
    28/12/2009

    תודה רבה על התגובה.
    אשמח לגבי עניין האחיזה ביד אם יש איזה דרך להפחית אצלו את הנושא, אני מנסה כול הזמן להפחית ,לתת לו בובה שהוא יושב במקום אבל זה לא ממש עוזר.
    כנ"ל לגבי התלות במוצץ אם ניתן לעשות משהו , או שזה משהו שיעבור עם הזמן?
    האמתי שדווקא בחודש האחרון הייתי יותר בבית וגם נתתי לו יותר תשומת לב ודווקא אז הוא התחיל להיות יותר תלותי ככה שקצת קשה לי לעלות על מה גורם לו לתחושת חרדה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    28/12/2009

    שלום קרן,
    נראה לי שהאת תופסת את בנך בצורה שלא מותאמת לגיל. בגיל שנה ושמונה חודשים לא אמורה להיות הפחתה בתלות במוצץ. מה שאני מנסה להגיד לך, שתפסיקי להילחם בתלות שלו, התלות שלו היא במקום, הנסיון להפחית אותה הוא לא במקום. יכול להיות שכשהיית איתו יותר הוא נהיה ער יותר למה שהוא זקוק וזה לא נכון להפחית לו את זה בצורה מלאכותית, אלא לתת לו בקצב שלו. לילדים יש דחף טבעי לגדול, כשהוא ירגיש גדול, הוא יראה לך את זה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    קרן
    28/12/2009

    תודה על העצות, ככל הנראה את צודקת.
    נראה לי שאני פשוט נכנסת לחרדות בגלל שאני צריכה ללדת ואני רוצה שהוא יגדל כמה שיותר מהר על מנת שיהיה לו קל ,
    כנראה שאני זו שצריכה את הטיפול (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה:-) שמחתי לעזור

    סמדר ריינר
    29/12/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    קרן
    28/12/2009

    תודה על העצות, ככל הנראה את צודקת.
    נראה לי שאני פשוט נכנסת לחרדות בגלל שאני צריכה ללדת ואני רוצה שהוא יגדל כמה שיותר מהר על מנת שיהיה לו קל ,
    כנראה שאני זו שצריכה את הטיפול (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו