התנהגות גבולות ופחדים אצל ילד בן 8

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • התנהגות גבולות ופחדים אצל ילד בן 8
    שיראל
    05/01/2010

    בני בן 7 ו-8 חודשים תלמיד חכם בכיתה ב' ילד חברותי ומקסים מאוד כל פעם יש לו פחדים והתנהגות שונים וזה מתבטא בעיקר שבשעות הערב הוא מוכן להתקלח לבד רק שאני או בעלי נהיה במקלחת ונחכה לו או שאנחנו נקלח אותו אם לא הוא יחכה עד שנבוא או ילך אחרינו
    יש לנו בית עם 2 קומות ואם אני מבקשת ממנו שיביא לי משהו מהקומה למעלה הוא מפחד לעלות ומבקש מאחותו שתבוא איתו ועם היא לא רוצה הוא לא יביא לי
    ברצוני לציין שמלפני מס' ימים בני התחיל להיות בבית לבד אחרי בית הספר וזה לפי בקשתו הוא פשוט לא הסכים להיות יותר בצהרון כי הוא מרגיש גדול וכל החברים שהיו בצהרון איתו עזבו ונמצאים לבד בבית ואחרי חודש וחצי שהוא מבקש החלטנו לאתר לו ובינתיים זה בסדר הוא מסתדר יפה מאוד נכנס הביתה מכין שיעורים אוכל צהריים ומשחק בבית ובסביבות השעה 16:00 יוצא לשחק עם חברים ואין לו בעיה עם זה כל העניין של הפחדים מתחיל בשעות הערב עכשיו בנוסף תמיד יש לו דברים שלילים ודברים רעים להגיד הוא יכול להגיד לי הילד הזה חרא או אם ישמע שמישהו עצבן אותו הוא יבוא ויגיד הבן אדם או הילד הזה חרא זבל ילד מגעיל ועכשיו הוא יכול לשבת איתי בערב ואנחנו מדברים על כל מה מיני דברים ופתאום הוא נזכר בדברים הרעים ואומר לי את כל הדברים הרעים וכשאני מבקשת ממנו שיחשוב על דברים טובים ויגיד לי רק דברים טובים הוא אומר לי אין לי נכנס בי הילד הרע ואני אומר רק דברים רעים בנוסף הוא תלמיד חרוץ אבל כשיש לו מבחנים ואני מבקשת ממנו לקרוא פרק מסויים בספר הוא לא מוכן ומתחיל להתנגד לבכות ולהיכנס להיסטריה ורק רוצה שאני יעשה לו מבחן ודרך המבחן מה שהוא לא יבין אז אני יסביר לו והוא ילמד וכשאני מסבירה לו שקודם צריך לקרוא לדעת את הפרק ואח"כ ללמוד למבחן הוא לא רוצה להבין ובוכה היסטרי נגיד עם אחותו רואה איזה תוכנית בטלוויזיה והוא לא רוצה לראות את התוכנית הוא יקח את השלט ויעביר למה שהוא רוצה ושאחותו צועקת הוא יעבור ויתן לה מכה או ימשך לה בשיער בנוסף הוא בודק גבולות בכל דבר אצלנו למשל כשהוא משחק עם חבר ורוצה להביא אותו אלינו בשעה 19:00 בערב ואני אומרת לו שעכשיו חבר לא יכול לבוא כי מאוחר ושיבוא מחר מוקדם אז הוא אומר מס' דקות וכשאני מרשה למס' דקות ומבקשת לסיים את המשחק עם החבר הוא מבקש עוד עד שאני נוקטת בעמדה ואז זה מסתיים.בנוסף בזמן האחרון בני אומר שאני לא אוהבת אותו ואוהבת רק את אחותו ושאני שונאת אותו ושאני מסבירה לו שאני אוהבת אותו הכי בעולם ושבזכותו אני הייתי אמא לראשונה כי הוא הבכור והוא האושר שלי בחיים אז הוא אומר לי שהוא גם אוהב אותי אבל בכל זאת שאני אוהבת יותר את אחותו וכמה שאני מסבירה לו שאני אוהבת את כולם גם אותו וגם את אחותו וגם אח שלו התינוק זה לא עוזר הוא אומר לי את לא נותנת לי תשומת לב וכו' וכמה שאני נותנת לכולם תשומת לב יושבת איתם בערב בודקת לו שיעורים כשאני מגיעה מהעבודה לפעמים משחקת איתם.ממה נובע כל ההתנהגות הזו ואיך אפשר לעזור לבני?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תשובה

    שיראל
    07/01/2010

    עדיין לא קיבלתי תשובה בעניין
    בתודה מראש,

    שיראל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • התנהגות גבולות ופחדים

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום שיראל,
    ייתכן שיש קשר במקרה שלכם בין נושא הגבולות ונושא הפחדים. נשמע שהילד מנהל את הבית, ואז יוצא שהוא הכי חזק והכי גדול וזה מפחיד אותו, ובצדק, כי הוא בסך הכל ילד קטן.
    אתם ההורים צריכים למצוא את הדרך לקחת חזרה את המנהיגות והסמכות בבית. לדבר בצורה נחרצת וברורה ולהיות עקביים. עם זאת כדאי לבחור על מה רבים איתו ועל מה זה לא מספיק חשוב להתעקש. למשל אם הוא רוצה שקודם תבחני אותו, תנסי, מה איכפת לך? אולי הוא כבר יודע? אם הוא לא יצליח בבחינה שתעשי לו אז תקראו את הפרק שוב, למה להתווכח מראש?
    בנוסף, אין טעם לדרוש מילד להגיד רק דברים טובים. לא קורים לו רק דברים טובים, (למי כן?) הוא לא מרגיש רק דברים טובים, אז למה שהוא יגיד רק טובים? מה הוא יעשה עם התחושות הרעות שלו? יבלע אותן בחזרה? אם הילד אומר דברים לא טובים, צריך להקשיב, ולנסות להבין איתו מה קרה לו, למה הוא אומר את זה מה פגע בו, רק אחרי שהקשבנו לו וניסינו לעזור לו לפתור את זה, אפשר לנסות לחנך אותו ולהגיד לו שבפעם הבאה אפשר להגיד את זה אחרת, למשל שהוא כועס, או פגוע.

    הייתי גם מקשיבה טוב טוב לדבריו בנושא הקיפוח שהוא חש, ושואלת אותו למה הוא התכוון? ולא הודפת את זה מיד בהתגוננות "מה פתאום אנחנו נותנים אותה תשומת לב" יכול להיות, אבל הוא לא מרגיש כך, כדאי לבדוק איתו איזה דוגמאות יש לו, האם הוא צודק? האם יש לכם דוגמאות הפוכות? אז להראות לו אותן. יותר לשוחח ולהבין ופחות להאבק כדי לקבוע סתם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    שיראל
    10/01/2010

    תודה על התגובה שלך אני יקח לתשומת לבי ויפעל לפי הטיפים שנתת לי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בבקשה ובהצלחה:-)

    סמדר ריינר
    10/01/2010

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו