בת 2.5 לא "אוהבת" את אמא

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • בת 2.5 לא "אוהבת" את אמא
    ג'ני
    05/01/2010

    שלום
    בתי בת 2.5 ילדה מקסימה. מאז סוף ההריון עם אחותה הקטנה (לפני כ9 חודשים) היא פשוט לא מקבלת אותי. נהייתה לגמרי הילדה של אבא.
    יצא שבעלי התעסק איתה יותר תקופה מסויימת, הוא רחץ אותה והשכיב אותה לישון כל יום.
    ביומיום הכל סבבה עד ש: היא חולה, נפלה, פוחדת או סתם עייפה, אז היא רוצה רק את אבא, ולא מוכנה שאני אפילו אגע בה. אם היא מתעוררת מסיבה כלשהי באמצע הלילה ואני ניגשת אליה היא מתחילה לצרוח כאילו אני מנסה לפגוע בה.
    אין לי בעיה עם זה שהיא מעדיפה את אבא כאשר שנינו בסביבה, הבעיה היא כאשר רק אני והיא ביחד, ברגע שמשהו רע לה היא צורחת "אבא" ולא מוכנה לשמוע אותי ולהתנחם אצלי.
    אני מרגישה שהיא לא סומכת עליי, לא מרגישה איתי מספיק בטוחה ברגעים הקשים שלה, ואני לא מבינה למה... נראה כאילו בשבילה אני כמו אחת מהמטפלות בגן (שהיא מאוד אוהבת) ולא אמא.
    אני לוקחת אותה כל יום מהגן (היא תמיד מאוד שמחה כשאני באה) ויושבת שעה רק איתה (בלי הקטנה), היא מאוד אוהבת את אחותה הקטנה (אלא אם כן אבא הרים אותה) אז לא נראה לי שזאת הבעיה.
    אני ממש מתוסכלת מהעניין הזה, אני משתדלת גם לרחוץ ולהשכיב אותה לישון אבל בדרך כלל היא לא מוכנה, ואנחנו "מכריחים" אותה.
    בדרך כלל היא מנשקת/מחבקת אותי רק אחרי "איומים" שלי או של בעלי.
    כל הסיפור הזה גורם גם לי להתייחס אליה בצורה שונה, אני לא יכולה להמנע מלהעלב ולכעוס למרות שאני מבינה שהיא ילדה קטנה ולא ממש מבינה מה היא עושה.
    אודה מאוד לייעוץ.
    מיואשת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בת 2.5 לא "אוהבת" את אמא

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מענישה את אמא

    נעמה סבג שמש
    05/01/2010

    היי,

    הילדה כעסה עלייך והענישה אותך. ך זה התחיל וונמשך כיום כשגרה.
    כיוון שהיתה חלוקה ברורה שאמא מטפלת בתינוקת ואבא מטפל בי, היא לא מוכנה להרפות גם כשאת יכולה אחרת.

    הייתי ממליצה שאבא יאמר שהוא עייף, ואת תקלחי אותה, למשל.
    עם זאת, חשוב להבהיר לה שהיא לא מחליטה. חייב להכניס סדר לשגרה. תעשו טבלת ימים. שתידע על פי הטבלה באיזה יום אמא מקלחת ומשכיבה ובאיזה יום אבא. תתחילו כך. במשהו קבוע ולא אקראי. לאט לאט היא תבקש אותך יותר.


    לא הייתי מכריחה אותה לחבק ולנשק. הייתי אומרת לה שהיא לא חייבת לאהוב אותי אבל אני תמיד אוהב אותה.
    את מוזמנת גם לקרוא מאמרים שלי בנושא, באתר שלי, וכתבות אליהם התראיינתי, באתר.

    סבלנות והתמדה.

    בהצלחה,

    נעמה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו