כעסים של ילד בן 6

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • כעסים של ילד בן 6
    Hila
    06/01/2010

    שלום, בני בן שש וחצי, בכיתה א', לאחרונה יש בינינו הרבה עימותים, הוא לא עושה מה שאני מבקשת, תמיד אני צריכה לחזור על עצמי ולכעוס, התגובות שלו הם עם כעס והרבה עצבים,
    לפעמים גם "בורחת" לו איזו בעיתה או מילה לא נעימה.. אני לא מצליחה להבין ממה זה נובע, אני אשמח לקבל כלים שאוכל להתמודד איתם, אני לא חושבת שעונשים פותרים את הבעיות.
    דבר נוסף, יש לי בן נוסף בן- שלוש וחצי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    כעסים של ילד בן 6

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעסים של ילד בן 6

    סמדר ריינר
    06/01/2010

    שלום הילה,
    אנא הוסיפי עוד פרטים - איזה דברים שאת מבקשת הוא לא עושה, איפה אבא שלו בתמונה, ממתי זה "לאחרונה"? האם זה לאחר טריגר מסויים? וכו'.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעסים של ילד בן 6

    Hila
    07/01/2010

    סמדר בוקר טוב, אבא שלו בתמונה בדיוק כמוני, שנינו מתוסכלים מהמצב באותה מידה. מדובר בבקשות כמו: הכנת שיעורי בית, לשבת לאכול וכו', בדברים יום יומיים..
    אני חושבת שרב התגובות/הכעסים קורים בשעות אחה"צ/ערב כשהוא עייף או כשהוא לא מרוצה ממשהו (לא הסכמנו על אותו דבר, כשהוא מפסיד במשחק). אני מקוה שהצלחתי להבהיר יותר את הנקודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כעסים של ילד בן 6

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום הילה,
    עדיין התאור כלי מדי עבורי, אני אשתדל לענות כמיטב יכולתי. קודם כל רצוי להחליט על מה מהתעקשים ועל מה לא, כדי לצמצם את החיכוך והמריבות למינימום הכרחי.
    אם את מבינה שהילד עייף, אז בודאי שמיותר להתרשם מהכעס שלו, אפשר להגיד לו משהו כמו - עכישו אתה ממש עייף ומעצבן לך, בוא נעזוב את זה עכשיו ונרגע.
    ככלל כדאי להכין שיעורים בשעות שהוא יותר עירני, שעות הצהריים. גם על אוכל לא חייבים להתעקש - אנחנו רעבים, אנחנו אוכלים עכשיו, מי שרעב מצטרף עכשיו, מי שלא יצטרך להמתין לארוחה הבאה/או שנכין לו אחר כך , לפני הנוהגים אצלכם בבית.
    ילד שמתעצבן כשהוא מפסיד במשחק, בגיל 6 זה מאוד טבעי, אפשר להגיד לו שזה מרגיז להפסיד, לנחם אותו, להרגיע אותו, ואחר כך לחשוב ביחד איתו, כשהוא כבר רגוע, איך עוד אפשר להגיב. אוי לנסות עוד תור, אולי ללמוד ולהפיק לקחים מההפסד וללמוד טריקים איך לנצח פעם הבאה, ולפעמים גם אבא ואמא מפסידים, ואחר כך מנצחים עוד פעם בפעם אחרת (אפשר גם קצת לצחוק מזה).
    בקיצור צריך לקבל בהבנה שלא תמיד מתאים לילד סדר היום שנאחנו מכתיבים לו, כדאי לראות איך להתגמש איתו, ללוות במילים את הקושי שלו, ולהישאר עיקביים במה שנראה לנו חשוב וקריטי.
    אם את רוצה לפרט יותר כדי שאוכל לסייע בצורה יותר ספציפית, אנא עשי זאת.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו