מה לעשות?? קצת ארוך...

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מה לעשות?? קצת ארוך...
    אמא לבת
    07/01/2010

    שלום, בתי כמעט בת שלוש, מפותחת לגילה, חכמה ורגישה. לאחרונה אני מזהה אצלה דפוס התמודדות שקשה לי איתו בפן האישי ובעיקר הייתי רוצה לשנות אותו למענה.. זה כנראה התחיל לפני כמה חודשים שעברנו דירה- במקביל למעבר היא הפגינה כלפיי ניכור מופגן, שלווה באמירות כמו- אל תדברי איתי, את לא חברה שלי,, אני לא אוהבת אותך, רק אבא יקריא לי, יקלח אותי, ילביש אותי.. וכו וכו... מיותר לציין שזה היה לי מאוד קשה- ידעתי שזה קשור איכשהו למעבר אז נשמתי עמוק וניסיתי כל דרך שיכולתי להעביר לה תחושה של אמפטיה ואהבה אין סופית שלא תלויה בדבר- למרות שנפגעתי הרבה פעמים שמרתי על אורך רוח ועד שהיא לא החלה בתוקפנות כלפי הייתי סבלנית.. תקופה זו עברה, תודה לאל, וכיום אנחנו שוב קרובות, חולקות רגעי קסם רבים, ובבית יש הרמוניה בין כולנו- כמו חלום... הבעיה היא שהגננת סיפרה לי בכמה הזדמנויות שכאשר ילד מעליב אותה ( לא רוצה לשחק איתה, לשתף אותה וכו')- היא בוכה- אבל היא אומרת שזה לא בגלל שהילד העליב זה בגלל שהיא מתגעגעת לאמא, או רעבה, או עייפה... כל פעם משהו אחר.. ואתמול בבית- בילינו ערב נפלא עם חברה שלי והבת שלה- כולנו מאוד קרובים ומבלים רבות יחד- והבת שלי התכרבלה על חברה שלי- כשהבת שלה ראתה את זה היא באופן טבעי ביקשה להיות על אמא שלה- כשראיתי שהמצב לא נעים כלפי הילדה האחרת אמרתי לביתי- בואי אליי, עכשין התור שלה על אמא שלה, אני אתן לך חיבוק- והבת שלי בכתה בכי כל כך חזק- כנראה נעלבה-וכשניסיתי לשקף לה את זה היא אמרה שהיא לא נעלבה היא פשוט לא רוצה אותי- שאני אמא רעה, והיא לא חברה שלי וכו וכו- היא בכתה איזה עשר דקות ולא הסכימה לשום ניחומים מצידי-רק המשיכה להגיד שאני אמא רעה.. מיותר לציין שנפגעתי עד עמקי נשמתי- גם מהעוצמות שלה וגם מהמילה רעה- לא יודעת מאיפה הביאה את זה- אנחנו לא משתמשים במילה הזו בכלל- ולא הצלחתי להתעלות מעל עצמי כשהיא אחרי עשר דקות של בכי פתאום נרגעה וחזרה לצחוק ולשחק כאילו כלום... מעבר לעובדה שאני לא מוכנה להיות שק החבטות שלה, אני לא יודעת איך לשנות לה את ההרגל הזה להשליך את ההעלבות שלה על משהו לא קשור- זה גם ממש מוזר לי כי מאז שהיא נולדה אני משוחחת איתה על רגשות בדרכים שונות ומקבלת אותה על כל רגש שהוא, ומנסה לשקף לה תחושות שלה ושל אחרים... איך זה קרה?ויותר חשוב- מה עושים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מה לעשות?? קצת ארוך...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ילדה שנעלבת

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום אמא לבת,
    נראה לי שקצת התבלבלת לגבי הגיל של הילדה שלך. היא רק בת 3. את לא שק החבטות שלה, זה טבעי שהיא תדחה אותך ותגיד לך שאת רעה לפעמים. לילדים, וגם למבוגרים יש חלק גדול מהזמן תחוושת שליליות, והם צריכים לעושת איתם משהו. הדבר הכי טבעי לילד הוא להוציא את זה על אמא כדי שהיא תעזור לה להכיל את זה. תנסי לא לקחת את זה אישית, אלא להיפך כמחמאה שהילדה מעזה להגיד דברים כאלה, זה עדיף על ילדה מרצה באופן מלאכותי. תנסי ללוות את זה במילים, בלי לכפות עליה את הפרשנות שלך, אלא רק להציע אותה - אולי נעלבת, ואם היא אומרת לא אז לא. בלי יותר מדי דרמה, שיחות על רגשות וסיפורים סביב העניין הזה. היא רק בת 3 ופשוט צריכה שיכילו אותה ויסבלו את החלקים התוקפניים שלה. זה לא מצב שהיא מרביצה, משתוללת ומסכנת את עצמה, היא בסך הכל רוצה להראות שמשהו רע לה או לא נעים לה. תנסי לקבל את זה בלי לנסות להדוף את זה. אחרי שהיא נרגעת, אפשר לחשוב יחד איתה איך עוד אפשר להגיב. שוב בלי נאומים ארוכים, אלא שיחה קצרה וברורה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה על התגובה ו-

    אמא לבת
    07/01/2010

    השאלה איך אני אוכל לעזור לה להכיל את הרגשות השליליים שלה כאשר היא מראש מנתבת אותם למקומות אחרים- למשל כשהיא נפגעת מילד ובוכה - אבל אומרת שהיא רעבה? כל פרשנות שמוצעת לה לא מתקבלת על ידה- היא נצמדת חזק לטיעון שהרעב הוא הגורם- האם לתת לה אוכל למרות שאכלה לפני עשר דקות? האם להניח לה לנפשה, למרות שהיא בוכה מרורים שהיא רעבה? איך אפשר לעזור לה לקבל את הרגשות של עצמה באופן כזה שלא תפנה אותו למקומות אחרים... אולי אני מבולבלת, ולכן פניתי לפורום, לתמיכה ועצה..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • איך לעזור

    סמדר ריינר
    07/01/2010

    שלום אמא לבת,
    את עוזרת לך בכך שאת מציעה את הפרשנות, לא כופה אותה. אם היא מתעקשת שהיא רעבה, זה לא אומר שהיא לא שמעה אותך ולא נעזרה, אלא שהיא לא רוצה שיקבעו לה איך היא מרגישה. תני לה, זה מכיל אותה מספיק. כבדי את הלא שלה. אם היא מתעקשת לאכול - תני לה משהו קטן. לדעתי באותם רגעים היא רק רוצה להוכיח משהו ההיפך ממה שאת אומרת, כי נוצרה ביניכן דינימיקה שאת מדברת איתה המון על רגשות וזה מרגיש לה שאת מחליטה בשבילה מה היא מרגישה, ואז אפילו שאת צודקת, היא חייבת להתמרד נגד זה כי זה כבר חונק אותה. תנסי לתקופה לעשות מזה הפסקה, ולהפסיק להגיד לה את זה כל הזמן. גם יכול להיות שהיא מרגישה שיש לך ציפייה שאחרי שפירשת את ההתנהגות שלה זה יפסיק אותה, והיא חווה את זה כמו סתימת פיות ולא כמן הכלה. לכן תנסי להניח לה בתקופה הקרובה, ופשוט לקבל את התחושות השליליות ולתת להן להיות. יותר מדי מכל דבר זה גם לא טוב...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו