מודאגת

מנהל הפורום

טובי פלד
טובי פלד
לקביעת תור אצל טובי פלד ללא פרסום בפורום
 
  • מודאגת
    אמא
    10/01/2010

    שלום, בני בן שלוש, החל השנה גו חדש והשתלב בו בסך הכל בסדר אך אני רואה קושי שגורם לו מצוקה. בגן יש הרבה ילדים, חלקם גדול מהם גדולים ממנו בשנה ויותר. בני מחפש דווקא את קרבתם של כמה מהגדולים ביותר (דווקא כאלה שנהנים להיות הגדולים ומעליבים הרבה מהקטנים) והם אינם מתייחסים אליו או לחלופין דוחים אותו ואף לועגים לו. היו מספר מקרים בהם הייתי עדה למצבים בהם הוא בכח מנסה לדבר איתם והם מתעלמים ממנו או דוחים אותו (וברור לי שזה קורה הרבה גם שלא בנוכחותי). לאחר סיטואציות כאלה הוא נעשה עצבני מאוד, מרביץ לעצמו וניכר שהוא נסער אך לא מוכן לדבר על זה. הוא גם חוזר הביתה עם כינויים שהם מכנים אותו ומאוד עסוק בזה ומידי פעם גם אומר לי שנזמין אחד מהם לביתינו.
    אני נקרעת - קודם כל כואב לי לראות אותו נפגע שוב ושוב. כאשר הם פוגעים בו ישירות בפני אני מעירה להם אך אם הם מתעלמים ממנו, אין לי מה לומר להם, הם לא חייבים לשחק אתו. ניסיתי מספר פעמים למנות בפניו את הילדים בגן שהם בני גילו ואשר אוהבים אותו ורוצים בקרבתו ואף אמרתי לו שהגדולים הספציפיים שהוא מחפש את קירבתם אינם מתייחסים אליו יפה ושלא כדאי לו לשחק איתם אך אני מרגישה שזה לא חודר אליו. אני גם משתדלת להזמין חברים בגילו בשעות אחה"צ והוא משחק איתם יפה אך זה לא פותר את העניין. אני יודעת שאין טעם להזמין את הגדולים יותר שכן הפער ההתפתחותי ביניהם גדול מאוד (בני מעט ילדותי לגילו והם כמעט בני חמש).
    שאלתי הראשונה היא מה לעשות, כיצד להקל על בני כי אני מרגישה שהוא סובל! מה אני עושה כאשר הוא שוב ושוב פונה לילדים אלה בפני והם מתעלמים? להתעלם? לומר לו משהו?
    שאלה נוספת היא מה אני עושה כאשר הוא חוזר הביתה ואומר על עצמו כל מיני מילים מעליבות שהם אמרו לו (כשאני שואלת אות ומי קרא לו כך, הוא אומר שזה הם).
    כואב לי כי אני מרגישה שהכנסתי לגן הזה ילד כל-כך תמים ושהוא נפגע בלא שיש לו כלים להגן על עצמו, הם הרבה יותר גדולים ממנו. אם זה היה קורה לו עם בני גילו, זה לא היה כל-כך קשה לי. תודה וסליחה על האורך, הוא רק מעיד על דאגתי הרבה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מודאגת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מודאגת

    סמדר ריינר
    10/01/2010

    שלום אמא,
    נראה לי שחשוב להבהיר לו בצורה מאוד נחרצת, שאסור להתנהג כמו שהילדים האלה מתנהגים. ובנוסף להגיד לו שאת לא מוכנה שהוא ידבר על עצמו כך. צריך להגיד לו שהוא ילד נפלא ומדהים, ואת לא מכונה שאף אחד יקרא לו בשמות, לא הו בעצמו ולא הילדים האלה. כדאי גם לדבר עם הגננת על כך שצריך להיות מדובר בגן על כך שילדים גדולים צריכים להתייחס יותר יפה לילדים קטנים ואסור להשתמש באלימות לא מילולית ובטח לא פיזית. בקיצור, מה שאני מנסה להגיד שכדאי שתשמשי במסר יותר נחרץ, מעבר ל"לא כדאי לך לשחק איתם" אלא הם עושים משהו אסור, וכך לא מתנהגים. אחרת הוא נשאר עם הרושם שמי שלא מושג הוא דווקא שווה יותר, במקום להבין שמי שלא מושג ומתנהג לא יפה - הוא לא ראוי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך השאלה

    אמא
    10/01/2010

    סמדר, אני מקבלת את מה שאת אומרת. אבל מה לגבי עניין ההתעלמות שהוא פחות חד משמעי.
    מה אני עןשה במצב בו אני רואה אותו "מחזר" אחריהם ושהם מתעלמים ממנו? זה קורה לעיתים מול העיניים שלי ואני לא יודעת איך להגיב. אשמח לשמוע מה את חושבת על כך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    סמדר ריינר
    11/01/2010

    שלום אמא,
    מדובר בילד קטן, ונראה לי להגיטימי בהחלט אם את רוצה להתערב, לגשת אליו, להגיד לו : " הם מתנהגים אליך לא יפה, אנחנו נלך לחפש חברים אחרים".

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו